Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

he
hetlampje - 05-10-2015 18:44:02
Geldzaken & Recht

Incasso blijft brieven sturen ondanks betaling

Beste,

op een gegeven moment ontving ik van een incassobureau (vesting finance) een brief dat ik een rekening (mislukte automatische incasso) uit 2014 niet betaald had. hiervan had ik, na een maand of 8, een aanmaning ontvangen maar die was ik vergeten. toen ik de eerste brief van het incassobureau (verkeerd geadresseerd, maar ontving deze ook per mail) ontving heb ik direct de factuur betaald.
ik heb daarop een mail gestuurd naar het incassobureau met de mededeling dat ik betaald had. het incassobureau vond dat ik dat maar moest bewijzen, terwijl ik vond dat ze het zelf konden navragen bij hun klant. uiteindelijk, na ongeveer 3 x heen en weer emailen, was ik zodanig geïrriteerd dat ik een print screen van mijn bankrekening gemaakt heb met alle benodigde gegevens erop (bedrag, factuurnummer, datum van betaling en naam) en deze aan hen verzonden heb.
als reactie op laatstgenoemde ontving ik wéér een bericht (alles verkeerd geadresseerd ondanks dat ik daar steevast melding van maakte in het emailverkeer) dat ik nog 1 week de tijd krijg om te betalen anders gaan ze naar de rechter.

heeft advies hoe ik hier nu mee om moet gaan? ik ben het enorm beu, ben ondertussen flink pissig en heb het helemaal gehad met deze gasten.

overigens nog opgemerkt: het ging om een verzekering via veterfina (petplan) , een laatste betaling van die polis maar ik heb er nog wel een andere polis lopen waar ik uiteraard geen achterstand in heb.