Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
mevrspecht - 21-10-2015 18:31:41
Auto & Vervoer

Mag NS boekingskosten in rekening brengen?

Vandaag probeerde ik online een ticket te kopen met een vertrek en bestemming in het buitenland. helaas kreeg ik de melding dat dat niet online kon, en ik naar de balie moest. zo gezegd, zo gedaan. echter blijkt bij de balie mijn exact zelfde treinkaart 7,50 duurder te zijn. de reden? het feit dat ik het kaartje aan de balie koop en niet online en zelf print. aan de balie betaal je nu eenmaal boekingskosten. nu snap ik dat je extra moet betalen als je ervoor kiest de tickets aan de balie te kopen. echter biedt ns international geen alternatief aan voor het kopen van deze tickets en ben je verplicht naar de balie te gaan. ik vind het dan nogal krom dat je dan ook verplicht 7,50 extra moet betalen voor iets dat op een andere manier niet te koop is. deze "boekingskosten" staan niet eens op mijn bonnetje, je krijgt gewoon de totaalprijs. mag dit zomaar? reizigers eerst verplichten naar de balie te komen (wat ook niet gratis is), dan ook nog extra kosten te berekenen voor iets dat ze online niet aanbieden, én erbij te vermelden dat als ik online zou kopen (wat dus niet kan), ik geen boekingskosten hoef te betalen. naar de balie gaan is namelijk mijn eigen keuze. ehhh?