Mag NS boekingskosten in rekening brengen?
Vandaag probeerde ik online een ticket te kopen met een vertrek en bestemming in het buitenland. Helaas kreeg ik de melding dat dat niet online kon, en ik naar de balie moest. Zo gezegd, zo gedaan. Echter blijkt bij de balie mijn exact zelfde treinkaart 7,50 duurder te zijn. De reden? Het feit dat ik het kaartje aan de balie koop en niet online en zelf print. Aan de balie betaal je nu eenmaal boekingskosten. Nu snap ik dat je extra moet betalen als je ervoor KIEST de tickets aan de balie te kopen. Echter biedt NS International geen alternatief aan voor het kopen van deze tickets en ben je verplicht naar de balie te gaan. Ik vind het dan nogal krom dat je dan ook verplicht 7,50 extra moet betalen voor iets dat op een andere manier niet te koop is. Deze "boekingskosten" staan niet eens op mijn bonnetje, je krijgt gewoon de totaalprijs. Mag dit zomaar? Reizigers eerst verplichten naar de balie te komen (wat ook niet gratis is), dan ook nog extra kosten te berekenen voor iets dat ze online niet aanbieden, én erbij te vermelden dat als ik online zou kopen (wat dus niet kan), ik geen boekingskosten hoef te betalen. Naar de balie gaan is namelijk mijn eigen keuze. Ehhh?
Vreemd is het wel dat het kaartje niet online te boeken was. Heb je nagevraagd wat de reden daarvan was? Op deze website hieronder staat verder informatie over de kosten voor een kaartje aan de balie kopen en dat lijkt te kloppen maar zou wel op de bon gespecificeerd moeten zijn lijkt me.
https://www.nsinternational.nl/nl/waar-treintickets-kopen/verkooppunten-op-ns-stations
Beste henkhh,
De reden ervan is dar treinkaartjes met vertrek en aankomst in het buitenland nu eenmaal niet boekbaar zijn via de site. NS dwingt je dus naar de balie te gaan. De boekingskosten kloppen wel ja, de hoogte ervan had ik ook al gevonden. Maar je kunt toch niet iemand dwingen naar de balie te gaan en daar extra voor te laten betalen? Ik vind dat enkel terecht als de klant de keuze heeft en ervoor kiest naar de balie te gaan ipv online te boeken.
Dank je wel Aurora1, maar dat is niet het antwoord dat ik zoek. Hoe ik het goedkoopst aan treinkaartjes kan komen staat niet ter discussie nu, het gaat om de manier waarop NS International op een oneerlijke manier geld vraagt voor een zogenaamde "extra service" die in dit geval de enige optie blijkt.
Tsja...de baliemedewerker moet ook wat te eten hebben.
Administratiekosten van € 7,50 is niet echt veel, als u uw reis gaat boeken bij een reisbureau bent u sowieso € 20,00 transactiekosten betalen.
Bedankt voor de reactie 1953. U kunt dat niet veel vinden, ik vind het enorm veel op een kaartje van nog geen 25 euro. Reizen boeken bij een reisbureau doe ik sowieso niet.
mevrspecht schreef op woensdag 21 okt 2015, 20:03: Dank je wel Aurora1, maar dat is niet het antwoord dat ik zoek. Hoe ik het goedkoopst aan treinkaartjes kan komen staat niet ter discussie nu, het gaat om de manier waarop NS International op een oneerlijke manier geld vraagt voor een zogenaamde "extra service" die in dit geval de enige optie blijkt.
Ik wilde met die link aangeven dat u een reis van en naar een buitenlandse bestemming via een andere organisatie dan de NS had kunnen boeken via internet. Er zijn dus meer mogelijkheden dan alleen de NS en naar een balie gaan. De NS was uw eigen keuze.
Ik snap iets niet. U wilt vanuit Nederland rijzen vanaf een buitenlandse bestemming naar een andere buitenlandse bestemming. Voor een treinreis van 25 euro.
En hoe reist u dan naar vertrekpunt? Met de auto?
Als u nu vanaf het buitenlandse opstappunt een kaart koopt naar uw eindbestemming, dan betaalt u toch € 0,00 boekingskosten? Dat is pas echt gunstig. Logisch dat NS als tussenpersoon daar enige pecunia voor wil zien.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer