Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

J.
J. Hol - 04-11-2023 22:10:07
Auto & Vervoer

Boete aanvechten via MyWheels of voor de rechter laten komen?

9 oktober j.l. heb ik een auto gehuurd via mywheels. het betreft een electrische auto die volgens mywheels een zone vergunning heeft om in (een gedeelte van) het centrum van amersfoort geparkeerd te worden. deze zone is blauw aangegeven in de mywheels app, en is kleiner dan het gebied dat normaal gezien onder een centrumvergunning valt (onze eigen auto heeft zo'n vergunning en mag in een ander/groter gebied staan.

ik heb de auto bij aanvang van de huur opgehaald op een parkeerterrein binnen deze blauwe zone, waar de auto op een laadplek aangesloten was. omdat ik slechts een kleine afstand heb gereden, gaven zowel de auto zelf, als de app aan dat de auto na afloop niet opgeladen hoefde te worden. ik heb de auto daarom op hetzelfde terrein geparkeerd, maar niet op een laadplek.

vorige week kreeg ik van mywheels een mail dat er een parkeerboete was uitgeschreven. in bijlage de brief van het cjib. de mail stelde verder dat mywheels het cjib ging berichten dat de boete naar mij verlegd moest worden, en dat mywheels hiervoor €12,50 administratiekosten in rekening ging brengen.

ik heb in de app gecheckt, en daar staat dat de auto binnen de vergunnningszone is achtergelaten. ik heb daarop contact opgenomen met de dienst handhaving van de gemeente amersfoort. zij wisten mij te melden dat op het kenteken van de mywheels auto geen vergunning is afgegeven, en dat er sinds juli al 10 parkeerboetes op uitgeschreven waren.

ik heb mywheels dit alles gemeld per mail, inclusief screenshot van de app, en de mail van de dienst handhaving, maar krijg geen inhoudelijke reactie van mywheels. wel kreeg ik een mail waarin ik werd gevraagd mijn contact met de supportafdeling te beoordelen, en heeft mywheels geprobeerd de €12,50 administratiekosten af te schrijven. dat heb ik geweigerd.

nu vrees ik dat binnenkort het cjib mij de boete gaat sturen. dan kan ik volgens mij alleen nog maar betalen en achteraf bezwaar maken en eventueel alles voor de rechter laten komen. onnodige moeite en energie wat betreft als mywheels zou reageren of telefonisch bereikbaar zou zijn.

heeft iemand wellicht nog ideeën hoe ik mywheels in actie zou kunnen krijgen?