Rapporteren
Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.
Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.
Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:
fattevall
tijdens de uitzending van 30 maart ’24 van fattenvall
bedankt voor uw email met vragen over de ombouw van ctw naar itw.
ik heb u gebeld maar kon u helaas niet bereiken, daarom stuur ik u nu deze e-mail.
u heeft nu een warmte unit waarin het warme water wordt verwarmd in de unit zelf en u maar 1 verbruik hoeft door te geven.
er is geen onderscheid wat u gebruikt voor het verwarmen water en verwarmen woning.
uw btw zal 21% zijn.
niet gebruiken warmte
als u langere tijd geen gebruik maakt van warmte en warm water betaald u alleen voor de vaste kosten.
u kunt ons dan bellen om uw maandtermijnbedrag te verlagen.
mochten er nog verdere vragen zijn dan verzoek ik u telefonisch contact met ons op te nemen op onderstaand telefoonnummer.
heeft u nog vragen?
we helpen u graag. u kunt ons bereiken op werkdagen tussen 08:00 en 15:00 op onderstaand telefoonnummer.
met vriendelijke groet,
conny
energieadviseur
vattenfall warmte
t. 0900-0808
kwam ter spraken dat veel mensen de kosten van het warmte net te duur vonden
ruim 7 maanden geleden had ik melding gemaakt dat fattenvall de meeters in alle woningen heeft aangepast
en we nu voor warmwater meer btw moeten betalen dat eerst 9 % en tegenwoordig 21%
tijdens de uitzending is helemaal niet ter spraken gekomen waarom we nu 21% btw voor warmwater moeten betalen in plaats van 9% btw
omdat fattenvall nu wil dat de berekening van warm water en stadsverwarming via 1 en de zelfde meter wordt bijgehouden in plaats het gewoon apart te houden
dit is ook de reden dat iedereen honderden euro’s meer moeten betalen
tijdens de uitzending hebben ze ook niet aan vattenvall gevraag waarom ze dit zo met de meters hebben gedaan terwijl ze de kans hadden om dit te vragen
dit noem ik dus expres informatie achterhouden en er niet over willen beginnen
dit doen bij heel veel onderwerpen expres iets niet vragen
als ik de oorzaak altijd weet en dat kan bedenken omdat ik weet hoe iets altijd in praktijk werkt en de achterliggende gedachte zit
moet die presentator of presentatrice die vragen stelt
ook dit kunnen bedenken
niet alleen dingen vragen die ze zelf beter uitkomen
dit is ook een voorbeeld dat ze echte discussies uit de weg gaan door niet te moeilijke vragen te gaan stellen waardoor de andere geen goed uit leg kan geven of we mogen dat niet horen of weten
stadverwarming is altijd al duur geweest ik gebruik het zelf nooit meer
ze hadden in de studio ook kunnen vertellen nu iedereen 21% btw moet betalen voor warmwater
dat het goedkoper is om koud water in de waterkoker te doen en dat opwarmen
op deze manier betaal je ook minder de helft minder aan btw voor warmwater
en je kan ook een elektrische kachel gebruiken
dan betaal je ook veel minder
zodat je alleen maar de netwerk kosten stadsverwarming hoeft te betalen dat al meer dan 500 euro alleen al is