Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Hyacintha
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 15, 2017 om 16:21Wanneer komt nu mijn zaak voor de rechterFijn hè, al die bezuinigingen bij justitie. Ik heb zoiets ook aan de hand gehad en kreeg ook geen duidelijk antwoord op de vraag hoe lang het gaat duren. In mijn geval duurde het uiteindelijk bijna 2 jaar.
-
Apr 15, 2017 om 16:15Kan erfgenaam "Het Rode Kruis" eventueel aanspraak maken op mijn legitieme deel?Er staat een duidelijke uitleg bij:
www.informatie.spaarrente.nl/erfrecht kindsdeel. Succes -
Apr 15, 2017 om 16:09Kan erfgenaam "Het Rode Kruis" eventueel aanspraak maken op mijn legitieme deel?Ja, maar alleen als beide ouders zijn overleden. Je legitieme deel is een soort minimum, de helft van het kindsdeel. Dus de helft van wat je normaalgesproken als kindsdeel zou ontvangen. Het legitieme deel is tot 5 jaar na het overlijden opeisbaar.
-
Apr 15, 2017 om 15:49Hoe kan ik reageren op de antwoorden?Ik kan helaas niet reageren op de mij toegestuurde antwoorden op de 14-dagen vraag. Bij deze vraag staat er helaas geen antwoordvakje bij. Sorry daarvoor, maar ik heb begrepen dat het aan de redactie is doorgegeven. We wachten af.
-
Apr 15, 2017 om 11:51Geen aanmaning 14-dagenbrief ontvangenKlopt. Ik had om een paar weken uitstel gevraagd aan de schuldeiser omdat het gaat om een betaling van een factuur voor medicatie. Dit was akkoord en een eventuele automatisch gegenereerde aanmaning kon ik negeren. Die weken zijn allang om. Het uitstel kreeg ik omdat er voor de vergoeding van deze medicatie een machtiging van mijn behandelaar naar mijn zorgverzekeraar gestuurd moest worden. Dat zou hij doen. Door de invordering merkte ik dat dat blijkbaar nog niet gebeurd was, nu wel. Met zowel de behandelaar alsook met de zorgverzekeraar heb ik hier heel veel contact over gehad, maar het duurt maar en ik sta machteloos. In eerste instantie kreeg mijn behandelaar een negatieve reactie op de machtiging omdat het niet duidelijk was of hij alleen de medicatie voorschreef of dat ik ook een 'bezoekend' client was. Dat ben ik en dit is door hem zowel telefonisch als schriftelijk aan de zorgverzekeraar doorgegeven. Die "zijn er nog mee bezig". Het is om wanhopig van te worden.