Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ashley2
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 13, 2015 om 11:59Verlaging geluid tv-uitzendingenhoi bikedreams.
Ik heb sinds het ziggo is, ook problemen, nooit blokkerig beeld gehad, maar nu ineens wel. Mijn pc is ook langzamer en heb ook last van zachter geluid. Krijg je een nieuwsbrief van ziggo, waarin staat dat er bij een blokkerig beeld een nieuwe kabel voor de tv moet komen. Wat een oplossing zeg. Komen ze wel erg makkelijk van af. Denk erover om andere provider te nemen -
Feb 19, 2014 om 12:03zonder password opstartenIk heb pas gelezen dat het ivm internetbankieren beter is, om een wachtwoord te hebben.De banken betalen niet terug, als je niet voldoende beveiligd bent.
-
Jul 21, 2011 om 18:04boetes bij nuonHallo allemaal,
Ik wilde jullie even bedanken voor de genomen moeite om mijn vraag te beantwoorden, mijn dochter heeft het uit handen gegeven, omdat zij niet voldoende antwoorden kreeg van de leverancier.
Hoop dat alles in orde komt.
Vriendelijke groeten Ashley2. -
Jul 21, 2011 om 18:02boetes bij nuonHallo,
Heb inmiddels mijn dochter gesproken en zij heeft het vanmiddag uit handen gegeven. Daar zij goede antwoorden kreeg van nuon.U in ieder geval vriendelijk bedankt voor de genomen moeite door te reageren op mijn vraag.
Groetjes Ashley 2. hartelij=nuonmedew schreef op donderdag 21 jul 2011, 15:07: Beste Ashley2,
In uw bericht op dit forum stelt u enkele vragen over de incassokosten die Nuon bij uw dochter in rekening heeft gebracht, nadat de automatische incasso’s niet soepel verliepen.
Wanneer automatische incasso’s geen doorgang vinden bij de bank, worden er niet per definitie kosten door Nuon berekend. De incassokosten van € 50,- per maand worden alleen maar in rekening gebracht wanneer een klant zijn/haar facturen niet op tijd voldoet. Overigens worden er van tevoren ook nog vrijblijvende herinneringen en aanmaningen verstuurd, voordat de incassoprocedure zo vergevorderd is dat er incassokosten worden gefactureerd. Meer informatie over onze incassoprocedure vindt u bij de volgende link:
http://www.nuon.nl/klantenservice/uw-gegevens-bekijken/jaarafrekeningenbetalingen/betaalproces/
Om u en uw dochter meer duidelijkheid te kunnen bieden, is het handig als ik haar gegevens kan bekijken.
Kunt u daarvoor het contractrekeningnummer van uw dochter doorgeven? Dan kan ik op basis daarvan de gegevens en haar telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
De contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of op de jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet het klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Gert
Nuon Webcare -
Jul 21, 2011 om 15:13boetes bij nuonBedankt voor Uw reaktie.
Zodra mijn dochter te bereiken is, zal ik haar gegevens vragen en naar U doorsturen. Groetjes Ashle=nuonmedew schreef op donderdag 21 jul 2011, 15:07: Beste Ashley2,
In uw bericht op dit forum stelt u enkele vragen over de incassokosten die Nuon bij uw dochter in rekening heeft gebracht, nadat de automatische incasso’s niet soepel verliepen.
Wanneer automatische incasso’s geen doorgang vinden bij de bank, worden er niet per definitie kosten door Nuon berekend. De incassokosten van € 50,- per maand worden alleen maar in rekening gebracht wanneer een klant zijn/haar facturen niet op tijd voldoet. Overigens worden er van tevoren ook nog vrijblijvende herinneringen en aanmaningen verstuurd, voordat de incassoprocedure zo vergevorderd is dat er incassokosten worden gefactureerd. Meer informatie over onze incassoprocedure vindt u bij de volgende link:
http://www.nuon.nl/klantenservice/uw-gegevens-bekijken/jaarafrekeningenbetalingen/betaalproces/
Om u en uw dochter meer duidelijkheid te kunnen bieden, is het handig als ik haar gegevens kan bekijken.
Kunt u daarvoor het contractrekeningnummer van uw dochter doorgeven? Dan kan ik op basis daarvan de gegevens en haar telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
De contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of op de jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet het klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Gert
Nuon Webcare -
Jul 21, 2011 om 15:06boetes bij nuonZe is inmiddels van energiebedrijf veranderd, maar de rekening blijft toch open staan en ga dit uitzoeken. Er is op tijd betaald, dat kan ze tonen, dus ben benieuwd wat het callcenter te zeggen heeft.
Bedankt voor je reaktie.
Gr. Ashle=tdehond schreef op donderdag 21 jul 2011, 15:04: @ t.s.
Als u het gevoel heeft slachtoffer te zijn van een onjuiste incassoprocedure ( zie link Vladja) dan is het m.i. een overweging waard of u in de positie bent om boetevrij van energiebedrijf te veranderen.
Ik heb b.v. geen contract met mijn huidige energieleverancier wat voor een of meerdere jaren vast ligt en kan dus van energie bedrijf wisselen zonder een boete te hoeven ophoesten. -
Jul 21, 2011 om 15:03boetes bij nuonDeze brief kreeg ze nooit, omdat ze niet te laat was. Ze zijn gewoon boos ,omdat ze het niet automatisch konden incasseren. Ze kreeg deze boetes pas met de jaarafrekening
=vladja schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:54: Lees de boete-regeling die NUON hanteert. Zie hier....
Als een automatische incasso mislukt, krijg je brief dat die incasso mislukt is, met het verzoek alsnog de termijnbetaling handmatig zo snel mogelijk te voldoen. Op het mislukken van een automatische incasso staat GEEN BOETE.
Op te laat betalen wel.
Als je dan alleen de termijn betaalt en niet de opgelegde boete, blijft de boete staan en komt die automatisch apart vermeld op de eindafrekening te staan.
Vladja -
Jul 21, 2011 om 15:01boetes bij nuonDit gaat alleen over te late betalingen, dat is hier niet aan de orde, de betalingen waren allemaal op tijd, anders zou ik me er niet druk om maken, dan was het terecht. maar union kon alleen niet incasseren, omdat de nw. bank de gegevens niet had ontvangen van devorige bank, dus geen automatische incasso kon doen. Gr. Ashle
=vladja schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:56: Lees hier....
Vladja -
Jul 21, 2011 om 14:47boetes bij nuonHelaas reageerden zij op het bezwaar, met de woorden dat het allemaal klopte.Ze hebben zo'n machtspositie. Maar ik ga het zeker verder uitzoeken, nu ik deze antwoorden van jullie krijg Wilde zeker weten, of ik er iets tegen kon doen. Dank jullie wel allemaal. Groetjes Ashle
=tdehond schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:44: Het lijkt mij niet de bedoeling dat zij dit in de jaarafrekening verwerken. Ik zou daar bezwaar tegen indienen als daar geen melding van gemaakt zou worden bij een betalingsherinnering.
-
Jul 21, 2011 om 14:43boetes bij nuonBedankt voor je antwoord. Er is geen langdurig contract geweest, maar ik zal idd. het callcenter bellen of mailen. Gr. Ashle
=mahadma schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:24: Als ik aanneem dat uw dochter vrijwillig en op tijd de betalingen heeft verricht, is het echt een ... streek van NUON.
Maar wat staat er in de voorwaarden? Dat er boetes moeten worden betaald als er niet automatisch geïncasseerd kan worden? Is het misschien een eis in combinatie met een langer lopend contract? Bij gebrek aan deze info (welke contractvorm) is er geen beter antwoord te geven als: Probeer het call center eens te bellen of stuur een brief/email naar ze met dit verhaal.
Anderzijds, met de energieoorlog die nu gaande is, kan ik mij voorstellen dat ze harde voorwaarden kunnen hebben om toch hun winst te maken.
Succes.