Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: camus
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 27, 2013 om 11:42Contact met Ziggo: Ziggo staat synoniem voor onkunde[quote=costnix schreef op donderdag 26 sep 2013, 11:54][quote=camus schreef op woensdag 25 sep 2013, 15:25][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:30]Over punt 4;
Hoe maakt u verbinding met het internet? Welke apparatuur gebruikt u?
Een ubee evw3200 modem (door Ziggo geleverd). Op papier zou dit maximale downloadsnelheden van 480Mbps en uploadsnelheden van 120Mbps moeten kunnen bieden.
De aangeboden snelheid is de MAXIMUM snelheid. Deze wordt NOOIT bereikt. Vergelijk het eens met een auto. Een Bugati Veyron heeft een maximale constructie snelheid van 408 km/h. Deze snelheid haal je nooit op de normale wegen.
Geen enkele aanbieder van internet haalt de door hun beloofde snelheid.
Bovendien kan een draadloos netwerk nooit deze snelheid aan. Je zal dan van hoge kwaliteit netwerkKABELS (categorie 6) moeten gebruiken.
Het bovenstaande lijkt erg op hoe Ziggo zou reageren. De snelweganalogie is een complete drogreden. Ik rijd ook geen 65 kilometer per uur op de snelweg. Ik heb nergens gesteld dat ik een downloadsnelheid van 480 mbps verwacht, ik stelde enkel dat het modem daar in theorie toe in staat is. Ik verwacht gewoon dat waar ik voor betaal: 150 mbps. Als een autodealer mij een auto verkoopt waar ik (naar zijn zeggen) een flinke snelheid mee kan maken, neem ik vervolgens geen genoegen met een ‘voortpruttelen’ dat gelijkstaat aan een bejaarde zondagsrijder. Nu komt de downloadsnelheid nog niet eens tot 75 mbps. Dat is gewoonweg niet te verdedigen. Nog erger is het dat Ziggo totaal niks laat horen wanneer ik dit aankaart. Al drie keer heb ik klachtenmanagement op de hoogte gesteld van onze problemen met Z3 en ik wacht nog steeds op een reactie. Ook dat is toch niet te verdedigen?
We werken niet enkel via het draadloze netwerk, maar ook daarbuiten blijft de downloadsnelheid hangen rond de 70 mbps. Je mag verwachten dat de door Ziggo geleverde spullen in staat zijn de pakketten die worden aangeboden te dragen. Als hier aanpassingen in moeten worden gemaakt ga ik ervan uit dat Ziggo mij, in reactie op de gemelde problemen, hiervan op de hoogte stelt. -
Sep 25, 2013 om 15:25Contact met Ziggo: Ziggo staat synoniem voor onkunde[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:30]Over punt 4;
Hoe maakt u verbinding met het internet? Welke apparatuur gebruikt u?
Een ubee evw3200 modem (door Ziggo geleverd). Op papier zou dit maximale downloadsnelheden van 480Mbps en uploadsnelheden van 120Mbps moeten kunnen bieden. -
Sep 23, 2013 om 20:52Contact met Ziggo: Ziggo is synoniem met onkundeSommige zaken zijn zowel een vraag als een onderwerp voor discussie...
-
Sep 23, 2013 om 20:49Contact met Ziggo: Ziggo staat synoniem voor onkunde[quote=gsm schreef op maandag 23 sep 2013, 20:22]
Gezien de inhoud van de vraag krijg ik de indruk dat je veel te snel uit je slof schiet.
Gsm, dat valt gelukkig best mee, maar na een jaar lang nul op het rekest te hebben gekregen wordt een mens moedeloos.
Kun je aan mijn prachtige bolhoed niet aflezen hoe netjes ik ben?
Dearagain, dat klinkt goed. Kon het maar. -
Sep 23, 2013 om 20:34Contact met Ziggo: Ziggo staat synoniem voor onkunde[quote=tijger1 schreef op maandag 23 sep 2013, 19:40]Wat ik niet begrijp is, dat als u al zo lang problemen hebt, niet opzegt, maar kort geleden dat abonnement ook nog uitbreidt.
Ik was allang overgestapt naar een ander.
Tijger1, kon het maar. Helaas zijn er op dit moment geen andere reële opties beschikbaar op mijn postcode. Daarbij gun ik Ziggo de uitbreiding niet, maar heb ik sneller internet nodig.
[quote=diumenge schreef op maandag 23 sep 2013, 19:56]
Dat je gewoon zelf uit en aan zetten via 'Mijn Ziggo' / Internetinstellingen.
Diumenge, bedankt voor de tip! Je zou denken dat Ziggo me dat ook had kunnen laten weten in antwoord op mijn vraag.