Antwoorden gegeven door: kkruidentuin
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 11, 2016 om 19:05Beestjes op de muurIk denk zelf aan bedwantsen en als dat zo is heb je best een groot probleem. Als je ze op de muur ziiet zitten zitten hoogst waarschijnlijk ook in je matras. Bedwantsen voeden zich met jouw bloed en zijn erg lastig te bestrrijden omdat ze zich in alle bekleding incl vloerbedekking, sprei gordijnen en matras ophouden. 's-nachts komen ze tevoorschijn en voeden zich met bloed.Volwassen bedwantsen zijn gemiddeld 5 mm lange, roodbruine, ovaalvormig ze zijn lichtschuw en houden van warmte. De nymfen (larven) zijn ongeveer 1 mm lang en vuilwit van kleur, steeds donkerder naarmate ze ouder worden. Om ervanaf te komen moeten drastische maatregelen worden genomen zoals het wegddoen van matras(sen) en vloerbedekking.
-
Apr 24, 2016 om 13:45Katan kassaIk vind dat Katan duidelijk uitlegt hoe de vork in de steel zit. Waarom twijfelen aan een deskundige.
-
Jan 27, 2016 om 14:01Wie kent Transcop Credit Groups. Mr. Robison ColeIkzelf heb totaal geen interesse in dit voorstel maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zij die hierintrappen.De mail heeft een hoog Google-translate gehalte dus ik zou zelf niet op het voorstel ingaan. Ik wilde graag even weten of meer mensen deze groep oplichters kent o en of ze ook onder een andere naam bekend zijn. Ik overweeg om voor deze mail te waarschuwen via Facebook.
-
Jan 27, 2016 om 13:52Gemiddelde levensduur van combi-magnetronAls u zelf de schroevendraaier ter hand neemt vervalt de garantie. Men noemt dat openen door ondeskundige. Zodra iemand anders dan de monteur eraan heeft gezeten vervalt sowieso alle garantie. Ik zou de kosten tegen ce baten afwegen. Wat kost een nieuwe magnetron tegen de kosten van reparatie eventueel te vervangen onderdelen en eventuele voorrijdkosten. Bij Lidl en Aldi zijn 2 keer per jaar hele goede magnetrons te koop voor een redelijke prijs. HKijk een op internet via beslist kun je een goewdkope magnetron opzoeken. Het merk zegt niet altijd wat over de lange levensduur. Je moet soms gewoon. mazzel hebben.Ook de duurdere merken gaan wel eens kapot, dat is nu eenmaal zo. In de wetgeving is wel een en ander vastgelegt over hoelang je mag verwachten dat een apparaat meegaat.
onderstaande uitleg vond ik op consuwijzer:
U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
- wat de verkoper heeft gezegd
- wat er in reclame is gezegd
- het merk
- de prijs
- of het product nieuw of tweedehands is
Hoe lang moet een product meegaan?
Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Een wasmachine gaat bijvoorbeeld vaak langer mee dan een mp3-speler. Het is verstandig om van tevoren aan de verkoper te vragen hoe lang het product mee moet gaan. U kunt dit ook aan de fabrikant van het product vragen.
Wanneer voldoet een product niet aan de verwachtingen?
Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Dat geldt ook voor sommige elektronicaproducten, zoals bijvoorbeeld een espressoapparaat. Hebt u een product verkeerd gebruikt, niet goed onderhouden of hebt u een product beschadigd? En is het product daardoor kapot gegaan? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen.
Voorbeeld
U hebt een koelkast gekocht. Na een aantal jaren gaat het lampje kapot. Dan moet u dit zelf vervangen. Maar gaat de motor opeens kapot na twee jaar? Dan is het product ondeugdelijk en kunt u teruggaan naar de winkel.
Wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product?
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.
Let op
U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.
Bijgekochte garantie
Soms kunt u bij een product garantie kopen. Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig. U hebt namelijk volgens de wet recht op een goed product, ook als u geen garantie hebt bijgekocht. Het kan wel handig zijn om garantie bij te kopen als u meer krijgt dan uw rechten uit de wet.
Tip
Wilt u garantie bijkopen? Lees dan eerst de voorwaarden van die garantie goed na. En kijk wat het u meer biedt dan de wettelijke rechten die u al hebt. Uiteindelijk is het natuurlijk uw eigen beslissing om garantie bij te kopen of niet.
Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.
-
Dec 16, 2015 om 15:37Gehoord van belmenooitregister
Ik ken wel belmijnietregister. Dit lijkt mij dus een poging tot oplochting met een bijna identieke naam. Je trapt er makkelijk in. Belmijnietregister is trouwens kostenloos!
-
Sep 4, 2015 om 19:32Worden koortsthermometers geijkt?Ik denk dat in laboratoria wel goedgekeurde en gecertificeerde gekalibreerde thermometers gebruikt worden misschien moet je eens kijken bij laboratoriumbenodigdheden en daar bestellen
-
Sep 4, 2015 om 19:30Worden koortsthermometers geijkt?Ik blijf die digitale thermometers toch echt wantrouwen. Op het moment dat ik er eentje nodig heb blijkt de batterij leeg nieuwe batterij erin foutmelding. Nieuwe gekocht na 3 maanden lege batterij . Wat een ellende. De ouderwetse kwikthermometer voldeed altijd prima alleen moet je opletten dat deze niet breekt.
Ik zou kiezen voor een batterij die niet op batterijen werkt en zonder digitaal leesgedeelte. -
Aug 26, 2014 om 11:29sociale dienstga AUB naar juridische hulplijn 0900- 6600123
of info@rechtsbijstandbureau
of
http://www.rijksoverheid.nl/adres/j/juridisch-loket.html
Juridisch Loket (hoofdkantoor)
Catharijnesingel 55E (5e etage)
Postbus 487
3500 AL Utrecht
Telefoon: (030) 232 64 10 (niet voor juridisch advies)
Fax: (030) 234 27 27
Op het hoofdkantoor in Utrecht kunt u niet terecht voor juridisch advies.
Juridisch Loket bij u in de buurt
Het Juridisch Loket heeft 30 vestigingen waar u terecht kunt voor juridisch advies. Aan de balie krijgt u een juridisch medewerker te spreken. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.
Het adres van de vestiging bij u in de buurt vindt u op de website van het Juridisch Loket. U kunt ook bellen naar de Publieksvoorlichting voor het adres van een Juridisch Loket bij u in de buurt.
Publieksvoorlichting Juridisch Loket
Telefoon: 0900 - 8020
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 18.00 uur (€ 0,20 per minuut)
Internet: www.juridischloket.nl
Bij de afdeling Publieksvoorlichting kunt u vragen stellen aan juristen. U kunt uw vraag ook stellen in een chatsessie met de juristen.
De openingstijden van de chat zijn: dinsdag, woensdag en donderdag van 14.00 uur tot 17.00 uur.
U kunt de chat starten via de website van het Juridisch Loket. De chat duurt maximaal 10 minuten.
Taakomschrijving Juridisch Loket
Bij het Juridisch Loket krijgt u gratis juridisch advies op alle rechtsgebieden. Is uw probleem wat ingewikkelder? Dan verwijst het Juridisch Loket u door naar een bemiddelaar, maatschappelijk werk of een advocaat. U krijgt dan meteen informatie over de kosten.
U kunt bij het Juridisch Loket terecht met juridische vragen op bijvoorbeeld het gebied van:
Werk (arbeidsovereenkomsten, ontslag)
Uitkeringen, toeslagen en andere inkomensaanvullingen
Familiekwesties (echtscheiding, voogdij, erfenissen)
Huren en eigen huis
Consumentenproblemen
Verblijf- en immigratiezaken
Politie, justitie, strafzaken, verkeersboetes
Bouwvergunningen, omgevingsvergunningen en bezwaarprocedures
Rechtsbijstand en mediation
U kunt niet terecht bij het Juridisch Loket met vragen over:
het beheer van vermogens;
zakelijke kwesties;
pacht of verhuur van onroerend goed;
de uitoefening van een zelfstandig beroep of bedrijf.
Laat u informeren door deskundige die weten hoe alles in elkaar zit. Dit forum is leuk voor allerlei huistuin en keuken dingen maar hiet moet u een deskundige raadplegen -
Aug 26, 2014 om 11:19sociale dienstParticulieren zijn niet wettelijk verplicht hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) te bewaren. Maar de Belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen. Daarom is het verstandig om uw administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren. (bron belastingdienst.)
Formeel bestaat er voor particulieren geen bewaarplicht voor belangrijke papieren. Nergens is bij wet of besluit vastgelegd dat een particulier gedurende een bepaalde tijd bankafschriften, loonstrookjes, aankoopbewijzen en dergelijke moet bewaren. Wel kan bijvoorbeeld de belastingdienst tot vijf jaar terug een aanslag opleggen. Meestal wordt daarom voor het bewaren van belangrijke administratieve gegevens als richtlijn vijf jaar aangehouden. Toch is het in een aantal gevallen belangrijk om bepaalde papieren langer te bewaren. Verzekeringspolissen moet je sowieso bewaren zo lang de verzekering loopt. Garantiebewijzen moet je bewaren zolang de garantie geldt en zeker als je garantie hebt bijgekocht. Aankoopbewijzen zijn geruimere tijd belangrijk omdat ook na het verstrijken van de garantieperiode bedrijven volgens de wet Koop en Garanties (BW7) verplicht zijn bij te dragen aan de reparatiekosten indien een produkt bij normaal gebruik eerder kapot gaat dan gezien de te verwachten levensduur normaal is. (Bron Vara Kassa 2010) -
Aug 26, 2014 om 10:53Aansluiten digitale TV.ga naar een elektonicazaak zoals mikro elektro, BCC of Media markt. Je kunt daar een kasje kopen met een speciale kaart die schuif je achteraan de TV in een speciale aansluiting voor €79,- eenmalig ben je uit de problemen. Ik heb zelf ook altijd analoog gekeken maar omdat onze tv kapot ging moest ik een nieuwe kopen. de nieuwe toestellen geven minder goed beeld bij analoog dus heb ik de digitale kaart en na 2 dagen bij gekocht. alle zenders zijn nu boven en beneden identiek en het beeld is goed. Laat je informeren door een goede TV specialist in een winkel waar je vertrouwen in hebt.!!