Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: nico w.
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 16, 2015 om 11:04Geen BKR status meer op DEXIA gevallen voor aanvraag hypotheek ??Die BKR registratie was -achteraf bezien- altijd al een farce. Een van meerdere facades bij het verhullen van een miljardenbedrog door Legio Lease/Bank Labouchere en voortzetting van dit bedrog door Dexia. In de laatste editie van het ledenblad van de Vereniging Consument & Geldzaken staat een uitgebreid artikel over het Dexia bedrog. Het artikel is ook op de website van www.platformaandelenlease.nl te lezen. Het artikel kort samengevat komt het er op neer dat:
- Legio Lease/Bank Labouchere in werkelijkheid geen aandelen KOCHTEN, maar aandelen gebruikten die ze toch al in depot hadden uit ''securities lending'' of anderszins swapovereenkomsten sloten met derden.
- Er was geen sprake van een echte lening met gebruikmaking van ter beschikking gestelde kredietsom, klanten werden op grote schaal echt bedrogen ook al heeft de rechtspraak dit nooit willen erkennen;
- Zijn geen aandelen gekocht, dan kunnen ze ook niet met verlies zijn verkocht en is er aldus geen sprake van een restschuld;
- De Duisenberg schikking, die voornamelijk over een kwijtschelding van een restschuld gaat was in werkelijkheid een lege huls, anders gezegd het kwijtschelden van een restschuld die nimmer bewezen is en waarvan het bestaan uiterst onwaarschijnlijk is (Ja dat scheldt gemakkelijk kwijt nietwaar !)
- De algemeen verbindendverklaringsprocedure bij het Gerechtshof Amsterdam in 2006 van de Duisenberg schikking was een ''farce'' en stelde Dexia en latere cessionarissen (o.a. Varde Investment Ireland) in staat om in totaal voor honderden miljoenen euro aan ''restschulden'' te gaan innen bij klanten zonder dat het bestaan van die restschulden bewezen was of van de rechter bewezen hoefde te worden;
Discussies over een onterechte BKR registratie vormt maar een heel klein onderdeeltje in dit miljardenbedrog.
Volgens het artikel zijn al deze elementen pas de voorbije 2 jaar boven water gebracht. De aandacht die consumentenprogramma's op de televisie gaven in de periode 2002-2010 (feitelijk voornamelijk Tros Radar) ging niet over de kern van het bedrog, want die was toen nog niet helder. Hetzelfde geldt voor de berichtgeving over de aandelenlease-affaire destijds in kranten en tijdschriften. -
Jan 9, 2015 om 16:12Premie spaarbeleg al jaren niet afgeschrevenSpaarbeleg was destijds niet de naam van een bepaald ''product'' maar een handelsnaam van een dochterbedrijf van Aegon. De ( onder meer door Sprintplan en Koersplan rechtszaken.) zwaar in diskrediet geraakte naam ''Spaarbeleg'' gebruikt Aegon al sinds 2007 niet meer. De polis zal dus van nog eerder zijn. Als de looptijd dan tot 2042 is, dan is ook het advies om een polis af te sluiten met een looptijd van wel 50 jaar een onbegrijpelijk en onmiskenbaar wanadvies. Verder heeft Tijger hierboven gelijk. De polis zal vermoedelijk door Aegon premievrij zijn gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat de polis is stopgezet. De waarde opgebouwd in de periode dat er wel premie door je werd betaald zal waarschijnlijk ieder maand verder slinken a.g.v. kosteninhoudingen door AEGON
-
Sep 22, 2014 om 11:51Antwoord Aegon inzake aanpak woekerpolisDe regeling Spaarbeleg 2014 is een vrij doorzichtige poging van AEGON om -na de eerdere veroordeling wegens misleiding in de Koersplan-zaak- om vele honderdduizenden beleggingspolisbezitters met een fooitje af te schepen. In plaats van dezelfde volledige misleidingschadevergoeding uit te keren die circa 35000 iets bijdehantere Koersplan-de-weg kwijt deelnemers eerder dit jaar ontvingen.
Bevreemdend dat VARA Kassa een woordvoerster van Aegon onlangs een vrij podium bood om deze ''afscheping'' via de uitzending over het voetlicht te brengen. Kennelijk moeten ze bij de redactie van Kassa zich ook nog eens bij laten scholen over de trucjes van de financiële sector in casu van AEGON. -
Sep 22, 2014 om 11:37Antwoord Aegon inzake aanpak woekerpolisDe compensatie van AEGON waarover in de persmedia is te lezen is nog steeds een soort vrijwillige compensatie van Aegon. Een die bovendien niet zo heel veel KAN voorstellen, want AEGON heeft hiervoor 200 miljoen euro gereserveerd, maar in potentie vallen daar circa 800.000 beleggingspolissen van Aegon onder. Dat is maar een paar honderd euro gemiddeld per polis. Peanuts dus ! Men kan deze (kleine en dus tegenvallende) compensatie accepteren zonder aanspraak op een verdergaande schadevergoeding te verliezen. (te behalen via collectieve rechtszaken waarbij men zich kan aansluiten).
Succes ermee ! -
Sep 22, 2014 om 11:28SprintplanGebruik van de term ''polis''' voor een Sprintplan is verwarrend. Het is GEEN polis, want het Sprintplan is een bancaire aandelenlease-achtige constructies. Volgens correct taalgebruik wordt de term ''polis'' alleen gebruikt voor een verzekeringscontract (en dat is dit Sprintplan dus niet !)
Dat het Sprintplan aandelenlease was bleek overigens de deelnemers pas achteraf, want ook de term ''aandelelease'' kwam in de folder niet voor. Kortom, een van de vele misleidings- en zwendelproducten van AEGON. -
Apr 22, 2014 om 15:08Is er nog hoop na KiFiD
Waar het om gaat is de zg. journaalrol van de desbetreffende geldautomaat. Die zou moeten uitwijzen dat je de transactie halverwege hebt afgebroken. Het oordeel van het KIFID, kennelijk van de Ombudsman KIFID, kan ik op grond van uw beschrijving niet goed volgen. Geen geld overgehouden ???????
Het kan ook zijn dat de Ombudsman KIFID geen heil ziet in een bemiddeling, want dat is zijn taak BEMIDDELEN tussen de klager en de bank. Misschien wil de Ombudsman om vijf uur stipt naar huis of zoiets.
Je kunt na een afwijzend oordeel van de Ombudsman KIFID je klacht nog steeds voorleggen aan de Geschillencommissie KIFID, die commissie bemiddelt niet, maar oordeelt als een rechterlijke instantie. Je moet dit wel binnen 3 maanden doen na de datum van afwijzing door de Ombudman. Het KIFID kent (helaas) een zeer korte termijnen voor het indienen van een klacht. -
Mar 27, 2014 om 12:12Compensatie van AegonOp de pagina ''Woekerpolis'' op het forum van Tros Radar las ik dat er deze week een nieuwe rel is losgebarsten over de klojo's bij AEGON die kennelijk een fout hebben gemaakt over de compensatie en die aldus verkeerd met de Belastingdienst hebben gecommuniceerd. Een medewerker van de Consumentenbond zou deze zaak aangekaart hebben.
Geeft mij ook zo'n verzekeraar ! Opzouten in het vervolg met dit AEGON. Eigenlijk zou de bezem door dit bedrijf moeten of direct helemaal opdoeken !
De samenleving en ook consumentenprogramma's als VARA Kassa en Tros Radar zijn eigenlijk veel te coulant met dit soort wanpresterende, criminele bedrijven. -
Mar 27, 2014 om 11:12berekening koersplan de weg kwijt@Tijger1
Schadevergoeding wordt door AEGON in dit stadium sowieso alleen gedaan aan de circa 30.000 aangeslotenen bij de Stichting Koersplan de Weg Kwijt. Daaruit blijkt al dat YINPAUL bij deze stichting is aangesloten. De Stichting Koersplan de Weg Kwijt heeft aangegeven op haar website dat ze steekproefsgewijs controleert of AEGON de misleidingsschade juist berekent.
De schadevergoeding zal voor de meeste Koersplan deelnemers ergens tussen de 1000 en 2000 euro uitkomen. Twijfel je of jouw compensatie goed is berekend, laat deze dan narekenen door de Stichting Koersplan de Weg Kwijt. Persoonlijk denk ik dat AEGON deze schade wel juist berekent, omdat AEGON zich geen nieuwe rel kan permitteren over deze eerste (beperkte) schade-afwikkeling aan slechts 30.000 personen. De naam ''AEGON'' ligt toch al in de goot vanwege de vele schandalen van het afgelopen decennium ( Legio Lease, Sprintplan, Vliegwiel. Koersplan etc. etc.)
Jegens de circa 600.000 andere Koersplan deelnemers die niet bij de Stichting waren aangesloten (en die kennelijk eerder zaten te slapen !) houdt AEGON kennelijk de hakken nog steeds stevig in de grond, ook al is deze groep gedupeerden op exact dezelfde wijze misleid. Reken er dus maar op dat er nieuwe rechtszaken gaan volgen tegen AEGON voor laatstbedoelde groep (veel grotere ) groep Koersplan-gedupeerden.
AEGON ach......., wie wel er nog in zee met deze witteboorden criminele organisatie, zoals ook blijkt uit het boek van Kees Kooman ''Aegon, eerlijk over later'' -
Mar 27, 2014 om 10:49boete bij afkopen verzekeringOf het premie vrijmaken van een beleggingsverzekering een beter resultaat oplevert dan afkopen, waag ik zeer te betwijfelen. De kosten blijven dan immers tijdens de nog resterende looptijd gewoon doorlopen en doen de premievrijgemaakte poliswaarde alleen maar verder slinken. En juist die kosten die bovendien vaak verborgen zijn gehouden door de verzekeraar zijn het grootste en echte pijnpunt in de woekerpolis affaire. De term ''woekerpolis'' is een ongelukkige keuze destijds geweest van Tros Radar, want of kosten TE HOOG zijn of waren wordt niet door het recht bepaald. De wetgever (lees: de dominante neo-liberale Haagse politiek !) heeft verzekeraars in het bepalen van de Hoogte van de kosten vrijgelaten. Waar het WEL over gaat is de vraag of uw verzekeraar u VOORAF bij het afsluiten van de polis heeft geïnformeerd over de EXACTE kosteninhoudingen. Is dit niet gebeurd, dan heeft uw verzekeraar u MISLEID en/of in DWALING gebracht en zou de in rekening gebrachte kosten moeten kunnen terugclaimen. Eventueel via een klachtprocedure bij het KIFID (zie www.kifid.nl) of door aansluiting te zoeken bij een organisatie die een collectieve schadeclaim instelt tegen uw verzekeraar.
Succes ermee ! -
Mar 27, 2014 om 10:32Ervaringen met Loterijverlies.nl?De handelswijze van deze organisatie is, op z'n zachts gezegd, weinig klantvriendelijk.
Verbijsterend vooral ook omdat deze claimorganisatie vooral zegt op te treden voor belangen van consumenten, namelijk afnemers van staatsloten.
Vraag is ook of u na de gestelde en door u betwiste aanmelding er van de zijde van deze organisatie communicatie naar u toe heeft plaatsgevonden waaruit u al eerder de indruk had kunnen krijgen dat u aangemeld stond. Zo nee, dan opzouten met deze club.