ja
door jackine Mar 4, 2013 om 00:01
Geldzaken & recht

Compensatie van Aegon

Ik heb van de Aegon een compensatie gekregen van mijn woekerpolis van € 666
Er gaat 52 % loonheffing af
Bij het invullen van het belastingformulier moet ik ook nog 20% revisierente betalen van € 133
Is dit normaal
Mijn leeftijd is 69 jaar
Bij voorbaat dank
Grt Jack

3243 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 4, 2013 om 00:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u die in 2013 heeft gehad dan wordt dat recht getrokken bij de verekening in de aanslag van dat jaar dus 1 jaar geduld. Aegon doet niets anders dan wat de belastingenv voorschrijven.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom denkt u dat u revisierente moet betalen? Hebt u de lijfrentepolis adgekocht?

ja
door jackine - Mar 4, 2013 om 10:17
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 mrt 2013, 09:50]Waarom denkt u dat u revisierente moet betalen? Hebt u de lijfrentepolis adgekocht?

Het het is een compensatie van de 15 jaar die ik had van Aegon Fundplan
Ik moet revisierente betalen staat op het belastingformulier via internet
De aanvullende uitkering heb ik in 2012 ontvagen

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat Aegon Fundplan was toch geen lijfrenteverzekering. Met andere woorden de inleg hebt u die jaarlijks
afgetrokken van uw inkomen?

Is die polis verleden jaar ook tot uitkering gekomen? En wat moest u met het bedrag doen?

ni
door nico w. - Mar 5, 2013 om 17:07
142 Antwoorden / 4 Vragen

@Jackine,
Wanneer de ''compensatie'' een vergoeding is voor het woekerpoliskarakter van uw beleggingsverzekering dan zou hierover m.i. geen belastingheffing dienen plaats te vinden. Het gaat hier immers om een schadevergoeding van te hoge verstopte kosten in de betaalde premie of betaalde koopsom. Ik zou hiertegen bezwaar maken bij de inspecteur.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nico w.

Ts denkt dat ze dat moet invullen op het biljet, maar daar is nog geen Inspecteur aan te pas gekomen.

@jackine

Was het een lijfrente polis. Moest u met de polisuitkering verleden jaar een lijfrente kopen?

ni
door nico w. - Mar 6, 2013 om 09:47
142 Antwoorden / 4 Vragen

@Jackine,
In augustus 2009 is er door de Staatssecretaris van Financien een besluit gepubliceerd en door Minister Jan-Kees de Jager aan de Tweede Kamer gerapporteerd dat de fiscus soepel zou omgaan met compensatie voor woekerpolissen. Mogelijk pas AEGON dit besluit verkeerd toe. Hoe dan ook ik zou via een bezwaarschrift de heffingen en revisierente proberen terug te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2013 om 10:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat u verkeerd kijkt op het biljet t.a.v. de revisierente.

ja
door jackine - Mar 7, 2013 om 13:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nico w. schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 17:07]@Jackine,
Wanneer de ''compensatie'' een vergoeding is voor het woekerpoliskarakter van uw beleggingsverzekering dan zou hierover m.i. geen belastingheffing dienen plaats te vinden. Het gaat hier immers om een schadevergoeding van te hoge verstopte kosten in de betaalde premie of betaalde koopsom. Ik zou hiertegen bezwaar maken bij de inspecteur.

Bedankt voor je antwoord
Ik heb een brief naar de belastingdienst gestuurd

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2013 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat u geen toelichting verstrekt over de polis van verleden jaar.

ni
door nico w. - Mar 27, 2014 om 12:12
142 Antwoorden / 4 Vragen

Op de pagina ''Woekerpolis'' op het forum van Tros Radar las ik dat er deze week een nieuwe rel is losgebarsten over de klojo's bij AEGON die kennelijk een fout hebben gemaakt over de compensatie en die aldus verkeerd met de Belastingdienst hebben gecommuniceerd. Een medewerker van de Consumentenbond zou deze zaak aangekaart hebben.

Geeft mij ook zo'n verzekeraar ! Opzouten in het vervolg met dit AEGON. Eigenlijk zou de bezem door dit bedrijf moeten of direct helemaal opdoeken !

De samenleving en ook consumentenprogramma's als VARA Kassa en Tros Radar zijn eigenlijk veel te coulant met dit soort wanpresterende, criminele bedrijven.

ge
door gerboe - Mar 27, 2014 om 12:35
806 Antwoorden / 0 Vragen

U mag wel wat positiever over Vara's Kassa en Tros Radar schrijven. Juist deze zij zijn de voorvechters geweest in de strijd tegen het verschijnsel woekerpolis. En er zijn talrijke initiatieven om de betreffende banken en verzekeringsmaatschappijen voor de rechtbank te brengen.
Maar ik kan me uw emoties wel voorstellen.

jo
door jomake - Sep 6, 2014 om 20:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

http://amweb.nl/news-1218322/fiscale-blunder-aegon-bij-compensatie-woekerpolissen

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2014 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jomake

Oud nieuws.

jo
door jomake - Sep 6, 2014 om 21:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

@tijgert: oude vraag oud nieuws maar wel recenter dan wat er al eerder stond: nl een toelichting op wat Nico N meldt. dus zeker een aanvulling op de vraag van Jackine.

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2014 om 21:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik denk een beetje nutteloos, want de Ts verstrekte niet eens de gevraagde gegevens en hij heeft maanden geleden al naar de belastingdienst geschreven.