Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: peter van der sluis
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 5, 2016 om 13:30Schade particulier, rechten en plichten?Beste mensen,
Ik heb de telefoon zelf uit elkaar gehaald, maar alles was zo kapot dat ik van mezelf niet zeker wist of ik hem kon repareren.
Daarom heb ik hem naar een telefoonwinkel gebracht zodat hun het deden, maar daar bleek dus het moederbord kapot te zijn. De winkel kon niet bepalen of het moederbord bij de val kapot was gegaan, dat ik het had gedaan, of dat hun het hadden gedaan. De telefoon doet het in ieder geval niet meer.
Die 250 euro heb ik betaald uit vriendelijkheid, ik weet dat dat niet verplicht is. Ook de reparatiekosten wat hij mij van te voren had betaald van 160 euro, heb ik hem terug gegeven. Hij eist dus 325 euro uit coulance, want hij zegt dat ik de telefoon kapot heb gemaakt.
Mocht ik die 75 extra niet betalen, wilt hij een advocaat inschakelen, en het volledige bedrag van de telefoon en wat andere kosten terug hebben.
Wat betreft het 'via de verzekering' verhaal, hij vroeg mij in Excel een bestandje te maken met de kosten van de reparatie, en of ik de kosten 100 euro duurder wou maken. Ik wist eerst niet waar voor, maar nu blijkt het dus dat hij dan zijn eigen risico niet hoefde te betalen.
Mijn samenvatting van de vraag is:
Ik ben geen bedrijf, maar heb dus eigenlijk een fout gemaakt volgens hem, moet ik hem dan nog meer betalen, of heeft hij nergens recht op?
En mocht hij een advocaat inschakelen, moet ik dit dan betalen of niet? -
Mar 4, 2016 om 22:58Schade particulier, rechten en plichten?Het geld wát ik al aan hem heb betaald, was uit vriendelijkheid en ik weet dat het niet verplicht was.
Ik was alleen benieuwd of hij recht had op nóg meer geld, en of ik de andere kosten moet vergoeden.
Tijger1, bedankt!
gr, Peter -
Mar 4, 2016 om 22:18Schade particulier, rechten en plichten?Ik zou de telefoon zelf repareren, maar heb dit uit voorzorg bij een telefoonwinkel laten doen. Het scherm, het frame, en het achterkant was kapot.
De telefoonwinkel belde mij op met de mededeling dat het moederbord kapot is.
hiervoor heb ik de 'klant' dus een bedrag van 250 betaald uit coulance, samen met de 160 euro voor de reparatie.
Maar hij wilt dus 325 euro uit coulance. -
Feb 27, 2016 om 02:10Garantie op mislukte reparatieVoor en achterkant was gebarsten door een ongeluk maar werd vergoed door de verzekering.
Sony Xperia Z3 en een redelijk bekende telefoonwinkel in Groningen (noem geen namen)
gr