Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Bobot
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
May 7, 2023 om 21:47Hotel Antalya eist extra geldIk zie dat Stayforlong geregistreerd staat in Spanje. Maar de vraag welk recht van toepassing is op de overeenkomst is pas relevant wanneer er daadwerkelijk dubieuze bepalingen in staan...
-
May 6, 2023 om 12:41Contactloos betalen Ing pasBij mijn laatste 2 ING passen was de NFC chip binnen een week kapot en werkt contactloos betalen niet meer... Ik begrijp dat dat is wat u ook wilt? Gewoon een tijdje los bewaren in de broekzak :)
-
Feb 8, 2023 om 18:41Cool blueMja, nu zeg je dat het NIET waarschijnlijk is dat de schade aan de knop komt door de nagel, terwijl je net nog zei van wel ;-)
Maar het maakt niet echt uit, de reparateur stelt dat er schade is door valschade en TS is het daar niet mee eens dus die mag dat betwisten. De verkoper zal dan extra bewijs moeten overleggen of, indien valschade niet aannemelijk gemaakt kan worden, repareren onder garantie. -
Feb 8, 2023 om 17:32Cool blueEen knop is gemaakt om met een vinger ingedrukt te worden - en daar zitten nu eenmaal nagels op. De knop moet daar dus in zekere mate tegen bestand zijn.
De bewering is echter niet dat de vingerafdruksensor niet werkt vanwege de duimnagel, maar vanwege valschade. En dat is gebaseerd op een visuele beschadiging van de knop waarvan zowel TS als u stellen dat die niet door valschade is ontstaan.
De bewijslast ligt bij de verkoper, dus ik zou de bevinding bij CoolBlue betwisten. -
Nov 17, 2022 om 22:17Ongevraagde wijziging overeenkomst met bsoEr staat in dat de ondernemer enkel mag wijzigen bij zwaarwegend belang en daar beroept men zich ook op. Echter, ik vind dit niet aannemelijk en de bso gaat niet in op verzoek tot uitleg.
-
Nov 17, 2022 om 22:04Ongevraagde wijziging overeenkomst met bsoIk betaal per uur, dus in de nieuwe situatie betaal ik een half uur extra waar ik geen gebruik van maak.
In de overeenkomst staat een einddatum vermeld van juni 2028, idd wanneer mijn zoon van school af zou gaan. In de voorwaarden staat dat ik tussentijds mag opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn, de bso mag niet opzeggen of wijzigen behalve bij zwaarwegende redenen.
Waar haalt u vandaan dat een bso tot 18:30 open MOET zijn? Ik vind dit nergens terug en de bso heeft dit argument ook nog niet gebruikt... Ondanks herhaalde verzoeken geeft de bso mij geen verklaring waarom wijziging van het contract van zwaarwegend belang zou zijn, maar ik word onder druk gezet de wijziging te accepteren met het dreigement dat anders de dienstverlening wordt gestopt.
-
Nov 17, 2022 om 20:52Ongevraagde wijziging overeenkomst met bsoOm een bso van de organisatie Humankind.
-
Jan 16, 2022 om 11:56HEMA pre-paid stopt, beltegoed ingepiktDat HEMA besloot dat het tegoed per 30 april 2021 niet meer opgewaardeerd kon worden, was in strijd met haar eigen voorwaarden die aangeven dat je kunt opwaarderen om het tegoed te behouden. De klant heeft hier geen last van als hij zijn tegoed opmaakt.
Als de klant wel schade lijdt doordat HEMA zich niet aan de overeenkomst houdt, moeten zij de klant compenseren.
Ik vind dit een simpel geval van "er is iets overeengekomen en de leverancier houdt zich hier niet aan". Maar ben blijkbaar de enige die het zo ziet :p -
Jan 16, 2022 om 10:40HEMA pre-paid stopt, beltegoed ingepiktHet punt is nu net dat de voorwaarden mogelijk maken dat beltegoed zich opstapelt (en op een later moment gebruikt kan worden) zonder dat het vervalt. Het tegoed is daardoor onbeperkt houdbaar.
Je kunt dat een stompzinnige voorwaarde vinden, maar het is de HEMA die hem helemaal zelf bedacht heeft. En dus zullen ze hiernaar moeten leveren - en moeten ze het geld terugbetalen wanneer ze dat niet doen. -
Jan 15, 2022 om 23:31HEMA pre-paid stopt, beltegoed ingepiktAls in de voorwaarden zou staan dat je tegoed nooit langer dan een jaar geldig is, zou je gelijk hebben.
Maar er staat in dat je tegoed NIET vervalt (onbeperkt houdbaar is) door tijdig op te waarderen. Als HEMA eenzijdig besluit die voorwaarde in het nadeel van de consument te wijzigen, dienen zij de consument te compenseren indien die daar geld door verliest.