Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Jos van Calsteren
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 23, 2020 om 12:00Hoe kunnen we samen Belvilla aanpakken?Het gaat om een bedrag van €434,77. Naar de rechter gaan (griffierechten, deurwaarder dagvaarding laten uitbrengen) kost ook geld, zelfs als je het zonder advocaat doet. Mijn probleem is dat dit nu precies is waar bedrijven als Belvilla op speculeren: je gaat toch niet naar de rechter want dat kost meer dan het je oplevert. Dus we blijven gewoon keihard weigeren en onbereikbaar zijn. Dat wil ik tackelen door met meer mensen tegelijk naar de rechter te gaan.
-
Dec 23, 2020 om 11:56Hoe kunnen we samen Belvilla aanpakken?Je zou eens op de site van de Autoriteit Consument en Markt moeten kijken, zie de link https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-losse-accommodaties-tijdens-de-coronacrisis. Letterlijke tekst: "Is uw accommodatie gesloten? Dan hebt u recht op uw geld terug. Hebt u zowel los vervoer als een losse accommodatie geboekt? En is slechts 1 van beide geannuleerd? Dan krijgt u alleen geld terug van de aanbieder die niet levert. Mogelijk biedt de aanbieder u een voucher aan. Het kan verstandig zijn om die te accepteren (zie vraag 4). Door de coronacrisis is er mogelijk sprake van overmacht. De reisaanbieder hoeft dan andere kosten niet te vergoeden. Bijvoorbeeld uw inentingen of visum.". Volgens mij is de door mij gehuurde accomodatie gesloten, simpelweg omdat de eigenaar van zijn Griekse regering er geen touristen in mag ontvangen. Of is een accomodatie iets anders dan een huisje? Het lijkt mij niet. Even verderop op dezelfde pagina: "Heeft de aanbieder nog niet zelf geannuleerd? Maar is er een grote kans dat uw accommodatie tijdens uw reisperiode dicht is? Bijvoorbeeld omdat alle accommodaties dicht moeten zijn van de overheid? Dan hebt u het wettelijke recht om uw betaling op te schorten. Dat betekent dat u wacht met betalen. U moet de aanbieder in een brief of e-mail uitleggen waarom u wacht met betalen." Dat laatste heb ik dus gedaan. Laster of smaad? Ik denk het niet, ze voldoen gewoon niet aan hun verplichtingen. Lees de reviews over Belvilla op o.a. Trustpilot eens, dat is pas smaad.
Bedankt voor je opmerkingen over de website bestolendoorbelvilla.nl. Ik zal de fouten corrigeren. -
Dec 23, 2020 om 11:41Hoe kunnen we samen Belvilla aanpakken?In het Nederlandse recht mag je de betaling opschorten als het waarschijnlijk is dat de andere partij niet zal kunnen leveren. Dit heet de onzekerheidsexceptie en is vastgelegd in het Burgerlijk Wetboek, artikel 6:263. Letterlijke tekst daarvan:
1De partij die verplicht is het eerst te presteren, is niettemin bevoegd de nakoming van haar verbintenis op te schorten, indien na het sluiten van de overeenkomst te harer kennis gekomen omstandigheden haar goede grond geven te vrezen dat de wederpartij haar daartegenover staande verplichtingen niet zal nakomen."
- Dus zo makkelijk is dit niet gedacht van mij, het is gewoon mijn wettelijke recht. Ik heb dus ook geen akkoord van de tegenpartij nodig.