ni
door nienke3 May 12, 2013 om 10:51
Auto & vervoer

6.5 huursverhoging

ik zit in een een huur huis van 590 euro huur. ik zit ruim onder de grens van 32000 krijg geen subsidie .nu word het min loon van zoon mee gerekend bij de verhoging en krijg ik een verhogig van 6.5 % dit alles via de gegevens van de belasting die daar aan meewerken. ik kan nu al bijna niet rondkomen wat gebeurt er als mijn kind straks het huis uit gaat. worden dan alle exstra verhogingen terug gedraait of zit ik dan in een huis die niet meer tebetalen is. die 4%verhoging is al belachelijk. maar die 2.5% exstra al helemaal. is er dan hellemaal niks tegen te doen volgens de bouw vereniging het is om scheefwonen tevoorkomen scheefwonen?? zakken vullen

1523 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 12, 2013 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 12 mei 2013, 11:03]Ja, ze hebben een leuke truc bedacht door al die inkomens bij elkaar op te tellen. Uw zoon is zeker ouder dan 23?

Het inkomen van inwonende volwassenen wordt al sinds jaar en dag mee geteld bij woning toewijzing en bij huurtoeslag. Niks nieuws onder de zon.

ro
door ron530 - May 12, 2013 om 11:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Tja de huurverhoging wordt bepaald aan de hand van het verzamel inkomen, maw. het inkomen van alle bewoners wordt bij elkaar opgeteld. Als uw zoon het huis uitgaat wordt het verzamel inkomen bijgesteld maar dat is pas bij de volgende wettelijke huurverhoging. Sec gezien betaald u 2,5% meer dan een persoon met een minimum salaris, op een huur van 590 euro is dat 14 euro 75 extra verhoging. Als u dat niet op kunt brengen doet u iets toch niet helemaal goed.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 12, 2013 om 23:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@ron530
Doen eens 38,35 maal 12

@ts
Je hebt dan eigenlijk 2 keuzes, je zoon, meer, mee laten betalen of hem de deur uit doen.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw zoon vóór 1 juli as. Op zichzelf gaat wonen, kunt u om een herberekening vragen en dan betaalt u "maar" 4,5% verhoging.

Al hij bij u blijft wonen, zal hij ook iets meer moeten betalen.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Bij een minimum inkomen van € 19.500 met een persoon onder de 65 zou bij een huur van € 590,00 nog € 150 huurtoeslag ontvangen worden.

hereistom
door hereistom - May 13, 2013 om 20:53
740 Antwoorden / 1 Vragen

Voor (gezamenlijke) inkomens boven de € 43.000 geldt per 1 juli 2013 een verhoging van 2,5% bovenop de inflatie van 4%, dus 6,5%.
Met een huur van € 590,- woont u dus te goedkoop en is een verhoging van € 38,35 niet veel, als u dat samen met uw zoon niet kan betalen doet u inderdaad iets verkeerd!

ni
door nienke3 - May 14, 2013 om 09:43
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 13 mei 2013, 20:53]Voor (gezamenlijke) inkomens boven de € 43.000 geldt per 1 juli 2013 een verhoging van 2,5% bovenop de inflatie van 4%, dus 6,5%.
Met een huur van € 590,- woont u dus te goedkoop en is een verhoging van € 38,35 niet veel, als u dat samen met uw zoon niet kan betalen doet u inderdaad iets verkeerd!

ni
door nienke3 - May 14, 2013 om 09:43
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=nienke3 schreef op zondag 12 mei 2013, 10:51] ik zit in een een huur huis van 590 euro huur. ik zit ruim onder de grens van 32000 krijg geen subsidie .nu word het min loon van zoon mee gerekend bij de verhoging en krijg ik een verhogig van 6.5 % dit alles via de gegevens van de belasting die daar aan meewerken. ik kan nu al bijna niet rondkomen wat gebeurt er als mijn kind straks het huis uit gaat. worden dan alle exstra verhogingen terug gedraait of zit ik dan in een huis die niet meer tebetalen is. die 4%verhoging is al belachelijk. maar die 2.5% exstra al helemaal. is er dan hellemaal niks tegen te doen volgens de bouw vereniging het is om scheefwonen tevoorkomen scheefwonen?? zakken vullen

zoekster
door zoekster - May 14, 2013 om 09:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, ze hebben een leuke truc bedacht door al die inkomens bij elkaar op te tellen. Uw zoon is zeker ouder dan 23?

Leest u er voor de zekerheid dit er nog even op na KLIK

ni
door nienke3 - May 14, 2013 om 09:48
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=nienke3 schreef op zondag 12 mei 2013, 10:51] ik zit in een een huur huis van 590 euro huur. ik zit ruim onder de grens van 32000 krijg geen subsidie .nu word het min loon van zoon mee gerekend bij de verhoging en krijg ik een verhogig van 6.5 % dit alles via de gegevens van de belasting die daar aan meewerken. ik kan nu al bijna niet rondkomen wat gebeurt er als mijn kind straks het huis uit gaat. worden dan alle exstra verhogingen terug gedraait of zit ik dan in een huis die niet meer tebetalen is. die 4%verhoging is al belachelijk. maar die 2.5% exstra al helemaal. is er dan hellemaal niks tegen te doen volgens de bouw vereniging het is om scheefwonen tevoorkomen scheefwonen?? zakken vullen bedank voor alles word het toch voor het eerst kostgeld vrg nienke

sl
door slobberbone - May 14, 2013 om 09:49
508 Antwoorden / 2 Vragen

Die 6,5% geld ook bij een inkomen die hoger is dan 43.000 euro dus u en zoon voldoen daar dus ruimschoots aan.

ni
door nienke3 - May 14, 2013 om 09:51
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 13 mei 2013, 00:06]Als uw zoon vóór 1 juli as. Op zichzelf gaat wonen, kunt u om een herberekening vragen en dan betaalt u "maar" 4,5% verhoging.

Al hij bij u blijft wonen, zal hij ook iets meer moeten betalen. word toch wart kostgeld ik had liever dat hij spaarde dan dat hij ook in een huurhuis kwam

tijger1
door tijger1 - May 14, 2013 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nienke 3

Als u wilt reageren, hoeft u niet eerst te quoten, maar als u dat doet, dan twee keer op return klikken en dan uw reactie plaatsen.