Mr
door Mr Nelson Aug 5, 2017 om 19:51
Auto & vervoer

Bestelling van lease auto annuleren

Beste allemaal

In april ivm mijn nieuwe functie heb een nieuwe lease auto kunnen kiezen.

6 mei de auto is al bestelled bij een leasemaatschappij. Een week lter kwam de bevestiging van de dealer met de leveringtijd van mid september.

Ik ben van de dag 1 in het contact met de dealer. Afgelopen week heeft de dealer weer gereageerd met de mededeling dat het productie week is nog steeds niet bekend en dat volgens hem betekent dat de auto wordt het snelst geleverd een maand later. Maar hoog waarschijnlijk nog later.

Momenteel zit ik met een dure voorloopauto. Daarom wil ik de bestelling van de gekeuze auto annuleren en gaan kiezen voor een voorraad exemplaar.

Wat zij mijn opties? Volgens LM de bestelling mag niet geanlueered worden. Maar de auto staat nog niet eens gepland voor productie?!

Graag hoor ik verder.
Mvg
Mr N

12660 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2017 om 19:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen
getty
door getty - Aug 5, 2017 om 20:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Overleg eens met uw werkgever hierover ipv de vraag op een forum te stellen

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2017 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u geen voordeliger "voorloopauto" krijgen?

Mijns inziens hebt u helemaal niets te zeggen over het annuleren, want uw werkgever least die auto toch?

pi
door pieterwolters - Aug 5, 2017 om 20:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd dat je dat zelf moet regelen. Dat regelt de werkgever normaal gesproken toch allemaal?

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 5, 2017 om 23:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Annuleren kan prima, weliswaar tegen 30% van de overeengekomen prijs.

Ruil uw huidige auto om.voor een goedkopere exemplaar, easy as that.

Sj
door Sjaak B - Aug 6, 2017 om 10:03
1 Antwoorden / Vragen

waarom niemand verwijst naar nalatigheid van de dealer? zij leveren niet op tijd.

Kijk eens naar https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/de-koop-sluiten/leveringstermijn

Maar ik weet het niet of dat van toepassing zou zijn op een lease auto.

jo
door jorisw Aug 6, 2017 om 10:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het aanschaffen van een leaseauto (in deze context) is een zakelijke transactie van dealer naar leasemaatschappij. Het is op zich al opmerkelijk dat TS de gesprekken met de dealer voert en niet de leasemaatschappij. Uiteindelijk is TS geen partij in de transactie tussen leasemaatschappij en dealer.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 6, 2017 om 11:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een levertijd van 4 maanden of langer is geheel niet ongebruikelijk. Dus dat artikel van de ANWB is niet zo veelzeggend.

jo
door jorisw Aug 6, 2017 om 19:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je nu een Model 3 bestelt krijg je m op z'n vroegst einde 2018. 4 maanden is dus niet zo bijzonder.

ro
door ron503 - Aug 6, 2017 om 10:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De levertijd is medio september dus nog een week of 6 te gaan totdat de auto afgeleverd gaat worden en is geen reden om de bestelling te annuleren. De voorloop auto zal al in het leasecontract zijn meegenomen en qua kosten gelijkwaardig zijn aan de uiteindelijke leaseauto. Wat ik niet snap is dat u al vanaf dag 1 met de dealer in contact bent want die heeft geen nieuws voor u behalve dat de auto er nog niet is en u bericht krijgt wanneer de auto afgehaald kan worden. De enige optie die ik kan geven is geduld en ophouden met het pushen van de dealer want dat levert enkelmaar stress voor beide partijen op.