il
door ilonja Jun 10, 2011 om 20:29
Auto & vervoer

Connexxion

Hallo allemaal, mijn moeder is 87 jaar en wil graag met een taxi van connexxion naar het ziekenhuis, waar mijn 86 jarige vader ligt. Het is natuurlijk leuk als je bij iemand op bezoek gaat dat je ook op tijd komt.
Mijn moeder besteld om 14.30 uur een taxi,, het bezoek uur begint om 15.00 uur. De taxi kan een kwartier eerder of later komen. Nu het is 10 over half 3 en ze belt maar eens naar connexxion of de taxi wel op tijd zal zijn. Nee, zegt de operator, het zal nog wel een half uurtje duren. Dus mijn moeder zegt af en belt een gewone taxi, die helemaal geen last heeft van de drukte in Hilversum en is uiteindelijk iets te laat, maar nog wel op tijd in het ziekenhuis. Toen ik haar naar huis bracht lag er een briefje in de brievenbus van connexxion, ze zijn dus toch aan de deur geweest maar dat was pas om 15.15 uur. Dit is natuurlijk niet de 1e keer. Je moet als oudere maar geduld hebben en wachten. Nu staan al die bussen die 's morgens en 's middags mensen/kinderen rijden de hele dag langs de weg en men krijgt lekker betaald. Wil je een busje op je naam? voor 90 euro per maand mag je gratis gebruik maken van je bus.
Waarom kan Connexxion nu na al die jaren niet gewoon goed plannen hoe laat een taxi kan komen waarom kan de chauffeur niet bellen als het later wordt. Ik b.v. woon in een flat en mensen staan soms meer dan 3 kwartier beneden te wachten, hebben vaak nog geen mobiel. Niemand kan ze dus bereiken en zij kunnen ook niemand bellen. Dan wordt je oud?? en maar wachten want die oudjes hebben toch niets anders te doen. Ik vind het meer dan vreselijk. kan hier nu echt niets op gevonden worden?

880 6 Rapporteer

poltol
door poltol - Jun 10, 2011 om 20:48
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt ook klagen bij uw gemeente.
Al dit werk wordt aanbesteed tegen een zo laag mogelijke prijs.
En ........... dan gaat het dus fout.

De meldkamer / regelaars weten al helemaal niet waar het overgaat.
Die plannen via de computer met een routeplanner die minimaal één jaar oud is en al helemaal geen rekening houdt met de plaatselijke omstandigheden.
De rijtijd wordt dan dus heel krap ingesteld.
Als het dan, en geloof me dat is heel vaak, ook nog tegen zit met in en/of uitstappen dan klopt er dus niets meer van de gehele planning. En de planners snappen dan niet dat je er een extra rit/auto in moet gooien. Soms staat er hier om de hoek een busje te vervelen terwijl iemand op zijn zeer verlate collega staat te wachten.
Nee, ik mag niet rijden van de planners, zegt hij/zij dan en gaat door met neuspeuteren. Bel je vervolgens de regelaars/planners dan zeggen die dat uw bestelde auto er zo is. Niet waar dus, want die belt u net dat het nog even gaat duren.
Afijn, het wordt nooit wat want het mag niets kosten van de gemeente.
En daar moet u dus zijn met uw klachten.

Succes, poltol

il
door ilonja - Jun 12, 2011 om 20:38
15 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb nu mijn klacht ook bij de gemeente neergelegd. Ben benieuwd.

druifje01
door druifje01 - Jun 12, 2011 om 20:57
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Van de stiptheid van Connexxion mag u niet al et veel verwachten. Tijdsplanning is moeilijk daar in veel gevallen meerdere mensen op een route vervoerd worden. Daar komt tussenlijds in- en uitstappen bij kijken plus het in- en uitladen van eventuele hulpmiddelen zoals een rolstoel bv. Door deze vorm van vervoer kunnen de kosten zeer laag blijven. Dat is het voordeel van Connexion. Het is geen vervoer dat exacte toezeggingen over het tijdstip van ophalen kan doen. Daarvoor kunt u beter een gewone taxi nemen. Voor het ophalen rekent men een marge van een kwartier vroeger of later dan het afgesproken tijdstip.Dat kan door omstandigheden wel eens uitlopen. Een vertraging van een uur komt inderdaad voor. U kunt van te voren vragen welke verwachtingen men heeft omtrent de haalbaarheid van de afgesproken tijd. Bindende toezeggingen kan men echter niet doen. Het is ook mogelijk om een en ander eens met iemand van de organisatie te bespreken. Daarvoor kunt u op uw verzoek teruggebeld worden.

druifje01
door druifje01 - Jun 12, 2011 om 21:10
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Natuurlijk hebben de chauffeurs niet de tijd/taak om alle klanten af te bellen als onderweg blijkt dat het wat later wordt. Maar, u kunt altijd zelf even telefonisch polshoogte nemen een paar uur voor de verwachtte ophaaltijd. Het is ook verstandig om de ophaaltijd ruim te boeken .

il
door ilonja - Jun 12, 2011 om 21:21
15 Antwoorden / 7 Vragen

Je werkt zeker voor Connexxion Druifje01???? Als je over de 80 bent krijgen dingen een hele andere dimentie. Hoe komt het toch dat al die busjes langs de weg staan terwijl als je duidleijke door geeft een rollator te hebben er een kleine taxi komt. Als je belt om te vragen hoe laat ze komen er geen tijd gezegd kan worden. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Waarom wordt er met de ouderen zo slecht om gegaan?? Het enige wat ze vragen is om op tijd opgehaald te worden om naar hun geliefden van soms 65 jaar te gaan.

druifje01
door druifje01 - Jun 12, 2011 om 21:34
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik heb meermaals gebruik gemaakt van het vervoer door Connexxion en moest aanvankelijk even wennen aan de beperkingen van dit vervoer. Dat is lastig. Daar tegenover staat dat men voor bv 1,35 euro dwars door de stad vervoerd kan worden wat anders toch wel tegen de 20 euro zou kosten en dan ben ik nog lang geen "oudere". Dat heeft er niets mee te maken.