bono26
door bono26 Apr 29, 2011 om 12:12
Auto & vervoer

Dak Astra Twintop defect

Hallo, wij hebben een Opel Astra Twintop, met inklapbaar stalen dak. De auto is van januari 2008 en heeft (mede door omstandigheden) pas 15.000km op de teller staan. Nu heeft 1 van de motoren die ervoor zorgen dat het dak in of uitklapt het begeven. Opel weigert coulance op elke manier, reparatie kost € 666,00! Onderdeel is besteld zegt men, maar ik zit nu al 2 weken te wachten op dit onderdeel. Schijnt ineens uit Zwitserland te moeten komen, maar zelfs dat hoeft toch geen 2 weken te duren lijkt mij. Iemand hier ervaring mee, de dealer stuurt ons ook met een kluitje in het riet, vertrouwen inmiddels compleet weg!

8301 3 Rapporteer

ma
door mark922 - Feb 7, 2014 om 17:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad je aan met dit verhaal bij Opel Nederland aan te kloppen. Mijn vader heeft ook wat onderdelen van zijn Opel Vectra moeten vervangen die niet defect hadden mogen gaan. Hij heeft een uitgebreide mail met rekening naar de Opel gestuurd, en die hebben een graat deel vergoed. Dit is nog geen 2 jaar geleden.

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 17:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mark922 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 17:29]Ik raad je aan met dit verhaal bij Opel Nederland aan te kloppen. Mijn vader heeft ook wat onderdelen van zijn Opel Vectra moeten vervangen die niet defect hadden mogen gaan. Hij heeft een uitgebreide mail met rekening naar de Opel gestuurd, en die hebben een graat deel vergoed. Dit is nog geen 2 jaar geleden.
Aangezien deze vraag uit 2011 stamt, mag je toch hopen dat het probleem inmiddels is opgelost.
Bono26 ziet er in ieder geval erg vrolijk uit ;-)

bono26
door bono26 - Feb 10, 2014 om 20:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 7 feb 2014, 17:32][quote=mark922 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 17:29]Ik raad je aan met dit verhaal bij Opel Nederland aan te kloppen. Mijn vader heeft ook wat onderdelen van zijn Opel Vectra moeten vervangen die niet defect hadden mogen gaan. Hij heeft een uitgebreide mail met rekening naar de Opel gestuurd, en die hebben een graat deel vergoed. Dit is nog geen 2 jaar geleden.
Aangezien deze vraag uit 2011 stamt, mag je toch hopen dat het probleem inmiddels is opgelost.
Bono26 ziet er in ieder geval erg vrolijk uit ;-)
Inderdaad is wat dat betreft "alles" opgelost. Uiteindelijk 50% coulance "gekregen" van OpeI Nederland, mede omdat ook de andere stelmotor het begaf en vervangen moest worden. Daarna ging 1 van de reeds vervangen stelmotoren weer defect, die is door Opel Nederland geheel gratis vervangen. Daarbij is een fout gemaakt, waardoor er daarna eerst een reparatie aan de kabelboom hersteld moest worden en 2 maanden daarna de kabelboom zelf is vervangen, dit alles heeft de dealer voor haar rekening genomen. Inmiddels de Bobine weer moeten vervangen, al met al teveel reparaties voor een auto van deze leeftijd en met slechts 30.000km op de teller. Dakrubbers moesten ook al vervangen worden, aangezien het water naar binnen kwam door de rubbers heen... Van de Opel dealer nog wel een weekend weg op Ameland gekregen, met 4 dagen een gloednieuwe Cascada ter beschikking. Wat de dealer betreft dus alles prima en uiteindelijk hele netjes geregeld, over Opel Nederland zelf minder te spreken.