ja
door james11j Jul 16, 2017 om 16:50
Auto & vervoer

Dashcam geeft storing op navigatie

Iemand wel eens een probleem gehad met je navigatie als je dashcam is aangesloten op je sigarettenaansteker in je auto?
Ik woon vlak aan de kust, en als ik ga rijden geeft mijn navigatie aan dat ik midden op zee rij. Als ik de plug uit de sigarettenaansteker er uit haalt dan doet de navigatie het weer. Het is wel een dashcam van ongeveer 20 euro.

2673 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2017 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Komt vaak voor. Google maar eens op dashcam stoort gps. Oplossing zal vast wel te vinden zijn bij de vele zoekresultaten.

ge
door george321 - Jul 16, 2017 om 17:06
390 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, geen problemen mee, rijdt al jaren met navi en dashcam. Zijn ze erg dichtbij elkaar gemonteerd? Zet de ene eens geheel links en de andere geheel rechts op je ruit.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 16, 2017 om 17:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk zomaar dat u met een iets betere dashcam ook direct van dit probleem af bent.
20.euro kan gewoonweg niets zijn qua beeld.niet en qua electronica niet.

Gr
door Grunn1 Jul 16, 2017 om 19:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb er zelf 1 van 15 euro. Goed beeld en geen storing. Misschien minder functies dan een duurdere maar hij doet wat ie moet doen en daar gaat het om.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 16, 2017 om 22:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Epcot, ik heb er eentje voorin en eentje achterin. Beiden starten automatisch bij beweging als de auto stilstaat. Zelfs midden in de nacht is het beeld zeer goed door de infrarood ondersteuning dat miste ik toch echt bij de goedkoopste modellen.

Gr
door Grunn1 Jul 16, 2017 om 23:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Precies zoals ik al zei, de mijne doet dat waar ik hem voor heb gekocht en dat doet ie goed. Duurdere modellen hebben meer functies die ik niet nodig heb maar dat wil nog niet zeggen dat de goedkope slecht zijn. Het gaat erom wat je er mee wil doen en wat je verwacht. Een Ferari is veel sneller dan mijn auto en ook veel duurder maar heb ik wat aan, nee.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 17, 2017 om 00:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Epcot precies zoals ik al zei.voor 15 euro kun je onmogelijk een goede beeldkwaliteit hebben laat staan bij schemer en in de nacht.
Als je dan rijdt heb je er weinig aan.

jo
door jorisw Jul 18, 2017 om 18:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot: uiteraard kan het dat een ding van 15 of 20 euro het prima doet. Maar de kans dat zo'n goedkoop device het niet altijd even goed doet is domweg groter. Anekdotisch bewijs is geen bewijs.

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2017 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens hier: https://www.google.nl/search?q=dashcam+geeft+storing+op+navigatie&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=agNuWYyeBJTH8AemqLyYDg#q=storing+op+navigatie+door+dashcam
Of anderen ook dergelijke storingen hebben heeft u natuurlijk niets aan voor uw eigen probleem. Of die cam 20 euro kostte doet niet ter zake.
Controleer anders ook eens door een navigatie op uw gsm te zetten, bijv. de gratis MapFactor en kijk of u dan ook nog storing heeft.
Als u beide apparaten met een splitterstekker op de sigarettenaansteker aangesloten heeft kan dat ook het probleem zijn wegens te dicht bij elkaar.