hu
door hugodevos Jun 20, 2008 om 22:51
Auto & vervoer

Defect elekrische fiets Aldi

ik heb een elektrische fiets bij Aldi gekocht , na een week was de schakelaar E/Max defect , wie heeft ervaring met dit soort problemen bij de klanten service van Aldi?

1827 9 Rapporteer

harrie
door harrie - Jun 21, 2008 om 08:08
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hugodevos.

Als het goed is heeft u bij de fiets een service telefoon nummer ontvangen. Volgens afspraak wordt de fiets dan binnen 10 dagen ter plaatse gerepareerd.

Ik ben nieuwsgierig of deze termijn gehaald wordt, overigens heb ik een E-mail adres van de fabrikant.   SI-Zweirad@Prophete.net

Groeten Harrie

ca
door carrie - Jun 21, 2008 om 13:32
79 Antwoorden / 1 Vragen

als je iets bij de aldi koopt, is het gebruikelijk dat je bij gebreken contact opneemt met de fabrikant of de importeur.bij kleinere artikelen kun je ze kosteloos opsturen, hoe het met een fiets gaat, weet ik niet, dat zal de fabrikant je wel vertellen.

hu
door hugodevos - Jun 21, 2008 om 13:42
7 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt Harrie

ik heb een mail gestuurd naar de leverancier, doch geen reactie, wel na mijn telefonische boodschap , ze halen de 10 dagen niet hebben ze aangegeven en de monteur moet dan vanuit Duitsland wel in deze regio komen.
Het servicenummer is prima , je kan je boodschap inspreken en na een of 2 dagen wordt je terug gebeld , ze proberen in het Nederlands te reageren.
In ieder geval hebben ze me een datum gegeven ,dat de monteur langs komt.
ben benieuwd hoe het verloopt.
groet

hugo

hu
door hugodevos - Jun 21, 2008 om 13:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Carrie
bedankt voor je reactie, inderdaad is dat zo ,wat je vermeld, ik heb wel ervaring met andere artikelen , maar een fiets is dat lastig omdat het kennelijk vanuit Duitsland niet makkelijk inplanbaar is .
Ik heb inmiddels een datum van de leverancier gekregen.
We wachten af hoe het verloopt.

groet

hugo

harrie
door harrie - Jul 31, 2008 om 08:59
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Hugo.

Ik ben nieuwsgierig hoe het afgelopen is. Dit omdat de fiets binnenkort weer in de aanbieding is.

Groeten Harrie

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 31, 2008 om 10:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Hugo,

Uw fiets moet met zo min mogelijk overlast en zo snel mogelijk gerepareerd worden. Lukt dit niet, dan heeft u recht op geld terug.

Verplichting verkoper bij garantie. Uitspr. Hof v. Europa 17-4-08

Een gekocht goed moet voldoen aan de verwachtingen welke u daar aan mag hebben. Dat noemt de wetgever overeenstemming.

Dit schrijft de Europeese wetgeving voor:

- De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij aflevering van de goederen.
- In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling in overeenstemming worden gebracht,
  of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden. (Dan geldt geld terug. H.)
- Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste,
   binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
- De term kosteloos heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van
   verzending, loon en materiaal.

-De consument kan een passende prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst verlangen:

            - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging of

            - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan of

            - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.
Einde citaat.

Europeese wetgeving gaat boven Nederlandse wetgeving, voor zover de Nederlandse wetgeving op dit gebied beperkter is. De Nederlandse wetgeving op dit
gebied mag wel uitgebreider zijn, dus meer bescherming bieden voor de consument.

In dit geval lijkt het me redelijk dat de verkoper u geld terugbetaald.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 31, 2008 om 10:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

PS: de laatste regel hoort er nog even niet bij, doch ik ben even benieuwd als Harrie hoe dit afloopt.
H.

hu
door hugodevos - Aug 4, 2008 om 19:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Harrie

Er is na het afspreken van een bezoekdatum een monteur met een bestelbus uit Duitsland gekomen en heeft bij mij in de straat de fiets gerepareerd, die meneer sprak Duits en was een hele week in Holland.
Ze hebben een groot verzorgings gebied en dat wordt over 35  monteurs is verdeeld.
De fiets was in een half uur gerepareerd,de schakelaar ec/mac blijf ik toch wel zwak vinden .Ik ben tevreden over de service.
Wel moet je over wat vaardigheden beschikken als je de fiets koopt.
Er komt een vrachtwagen bij je langs , de chauffeur geeft je een grote smalle stevige doos waarin de fiets zit.
het kost wat moeite om de fiets er uit te krijgen en het stevige karton te verwijderen.
daarna moeten de pedalen gemerkt links en rechts gemonteerd worden en het stuur moet op de goede hoogte gezet worden en de handrem moet in de juiste stand gezet worden.
De Duitse firma heeft een Hollandse vervoersmaatschappij ingehuurd voor het afleveren van ingepakte fiets er wordt door die firma een afspraak gemaakt voor de leverings datum.
Ik ben tevreden over het product en de service

Groet

Hugo

hu
door hugodevos - Aug 4, 2008 om 19:55
7 Antwoorden / 1 Vragen

Harrie en hardwerrorman

bedankt voor de informatie en belangstelling , ik hoop dat andere lezers niet schromen om zo´n sobere en degelijke fiets te kopen.

groet

Hugo