li
door lisette de la rie Jun 28, 2017 om 20:31
Auto & vervoer

Eerste auto

Hallo,

ik ben op zoek naar een eerste autotje. Graag wil ik wel dat hij diesel is inverband met veel kilometers naar mijn werk.
Allen twijfel ik wat voor soort auto het beste is. iemand een idee?

2381 10 Rapporteer

getty
door getty - Jun 28, 2017 om 20:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een budget indicatie is wel handig.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2017 om 20:34
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Een volkswagen Golf?

Ge
door Genee - Jun 28, 2017 om 20:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen
ma
door malhy2 Jun 29, 2017 om 03:01
309 Antwoorden / 13 Vragen

LPG is ook en optie, wegenbelsting is meer dan bij benzine maar minder dan bij diesel.
Verbruik is hoger dan bij benzine, ongeveer 120%, maar 1 Liter gas kost 60 cent tov 1,40 voor benzine.
Bij 2de hands is de LPG installatie al betaald.

Gr Ed

Gr
door Grunn1 - Jun 28, 2017 om 20:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er worden tegenwoordig weinig tot geen slechte auto's meer gemaakt. De grootste marktleider ( VW ) is zijn positie inmiddels flink aan het kwijt raken. Als je een auto zoekt van Eem paar jaar oud is Hyundai of Kia een goede optie omdat deze merken de langste fabrieksgarantie hebben, 5 en 7 jaar in tegenstelling tot de bekende merken 2 jaar. Kijk wat je mooi vind en goed vind zitten dan ben je al een heel eind.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 28, 2017 om 23:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Epcot, VW is in Nederland voorbij geraasd door Ford. Door de Fiësta is Ford nu marktleider. Tevens een zeer mooie, betrouwbare auto.
Kia garantie van 7 jaar is een wassen neus. Je garantie geldt alleen als je alle beurten uit laat voeren bij een Kia dealer.
Daarnaast stond het 25 jaar geleden al op mijn 1e telefoon NOkia.

Gr
door Grunn1 Jun 29, 2017 om 09:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dus je hebt 7 jaar garantie. Als je een nieuwe Ford na 1 jaar laat repareren bij een beun ben je ook je garantie kwijt. Jij kan de Fiesta wel mooi vinden maar dat is persoonlijk (hij is ook zeker niet lelijk maar dat is mijn persoonlijke mening).

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 29, 2017 om 14:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Epcot, met mooi bedoelde ik eigenlijk meer dat je waar voor je geld krijgt. Ford heeft minimaal 2 jaar garantie.
Onderhoud mag ook bij je eigen dealer worden gedaan mits hij originele Ford onderdelen gebruikt en deze op de factuur vermeld.

holstein
door holstein Jul 6, 2017 om 08:58
922 Antwoorden / 16 Vragen

@Diewlijk, NOkia, die houden we er in......

me
door mein33 - Jun 28, 2017 om 22:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Allen twijfel ik wat voor soort auto het beste is. iemand een idee?

Als er sprake is van twijfel, dan heeft u wel ideeën over eventuele mogelijkheden of zelfs wel een voorkeur voor een bepaald merk en model.
Geeft zelf eens aan in welke richting u iets zou willen.
Groot, middelmaat of klein, 3, 4, 5 deurs.
Hoe oud, max. gereden km. etc.
Budget.

Voor het geval u tot koop overgaat, laat altijd een aankoopkeuring uitvoeren door bijv. de ANWB. Dit lijkt misschien zonde van het geld omdat de lak zo mooi glimt, maar geeft uit technisch oogpunt meer inzicht in de kwaliteit wat u koopt.
Doet een verkoper daar moeilijk over dan gelijk en met gezwinde spoed wegwezen en laat u niet overhalen om toch tot koop over te gaan. U bent nu gewaarschuwd en een gew.......  etc.!! De eerste eerlijke autoverkoper moet nl. nog geboren worden ;-))

Ro
door Ronald Schutten - Jun 29, 2017 om 07:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ga lekker op LPG. Als je een tweedehands koopt en de installatie er al in zit hoef je die niet terug te verdienen.
Het is schoner, zelfs dan benzine, om over diesel maar niet te spreken.
Als je niet zo'n zware auto hebt valt de extra wegenbelasting wel mee. Na 1 tankbeurt heb je die wel terugverdient.
Het omslagpunt bij een tweedehands ligt ongeveer bij 10.000km per jaar.
De wegenbelasting kun je vinden op de site van de belastingdienst.
Het gewicht op de site van de RDW.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 29, 2017 om 14:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Op gas moet je koken, niet rijden.

fr
door frans56 - Jun 29, 2017 om 10:15
230 Antwoorden / 9 Vragen

Ik persoonlijk zou nooit voor een diesel kiezen.  Al is het alleen maar om het feit dat veel steden een milieuzone hebben.  Dit betekent vaak dat als U zuinig bent geweest op uw auto, en hij is ouder dat een bepaalde leeftijd. Dat U als dank niet meer in veel steden mag komen. Voor auto's op benzine of LPG geldt deze zone ook, maar daarbij wordt gesteld dat auto's voor 1992 worden geweerd. (lees geen katalysator)  Verder kan ik nog uit ervaring zeggen dat een kleine middenklasser heel handig is om te parkeren.  Ik zie vaak dat een lege parkeerplek hier in de buurt voorbij wordt gereden omdat een auto te groot is.  Dan lach ik omdat mijn suzuki swift wel in dat vak past.

Gr
door Grunn1 Jun 29, 2017 om 15:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Parkeren hangt meer van de chauffeur af dan van de auto. Een slechte chauffeur in een kleine auto kan zijn auto niet in een grote plaats kwijt.

kc
door kcdb - Jun 29, 2017 om 10:30
113 Antwoorden / 2 Vragen

ANWB heeft een keuzehulp voor het zoeken naar een auto voor u geschikt. Tik in op Google: Keuzelhulp auto. Klik op het eerste resultaat: Zoek en vergelijk uw auto - ANWB. De rest spreekt, denk ik, voor zich. Succes met uw keuze!

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2017 om 20:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk op de website van de ANWB over hoe dit aan te pakken.
Wat is "veel kilometers" en wilt u nieuw of tweedehands?
Als u verder informatie ingewonnen heeft kijk dan eventueel eens bij een Kia garage. Ik zou me ook wel wat verdiepen in wat er bij het hebben/houden van een auto komt kijken, ook wat betreft onderhoud. En dat u zaken weet zoals over olie e.d.

Pr
door Prikkert - Jul 5, 2017 om 20:24
14 Antwoorden / Vragen

Wat 'het beste' is, dat is voor iedereen anders en hangt af van de eisen die u stelt (behoeften) en het budget dat beschikbaar is.

Wellicht kunt u toelichten wat u belngrijk vindt aan uw auto en wat het budget is (zowel aanschaf als maandelijks).