el
door ellensjaak Nov 28, 2010 om 13:45
Auto & vervoer

Fietsverzekering

In febr.2009 hebben wij twee electri. fietsen gekocht, die afgelopen week (van 24 nov op 25 nov snachts) zijn gestolen. Gelukkig waren wij goed verzekerd bij ENRA verz.b.v. voor 4 jaar dwz tot feb. 2013. Wat schets nu onze verbazing, wij willen de nieuwe fietsen weer voor 5 jaar verzekeren maar moeten daar opnieuw het volledige bedrag van 260,- euro per fiets Casco (incl.diefstal) voor gaan betalen en wij dachten dat de twee jaar en drie maanden van de vorige fietsen die we nog te goed hebben daar vanaf gingen, maar nee dus. Dit noem ik dan toch ook pure diefstal of zie ik dat verkeerd? En dan nog wat: ENRA gaat dit verhalen op onze inboedel verzekering en nu vragen wij ons af, moeten wij nog wel een fietsverzekering hebben. Wij hebben er toch niet om gevraagd dat ze gestolen werden. Graag horen wij van u. Bij voorbaat dank.

3403 6 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 28, 2010 om 13:56
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ellensjaak

Fietsverzekering Ja of Nee: een fiets die voor de deur of tijdens een stalling ergens wordt gestolen - fietsverzekering. Fiets uit huis/schuur/kelder - inboedelverzekering.

ENRA gaat verhalen: ligt er dus aan waar de fietsen verdwenen zijn.
Nieuwe fietsverzekering/nieuwe fietsen: Ja - x bedrag per gebeurtenis.
[zie voorwaarden]

ksee
door ksee - Nov 19, 2012 om 12:04
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kiran schreef op zondag 28 nov 2010, 13:56]@ellensjaak

Fietsverzekering Ja of Nee: een fiets die voor de deur of tijdens een stalling ergens wordt gestolen - fietsverzekering. Fiets uit huis/schuur/kelder - inboedelverzekering.

ENRA gaat verhalen: ligt er dus aan waar de fietsen verdwenen zijn.
Nieuwe fietsverzekering/nieuwe fietsen: Ja - x bedrag per gebeurtenis.
[zie voorwaarden]

Wat een merkwaardig antwoord van kiran! Het gaat om de betaalde premie die niet verrekend wordt bij ENRA. Je betaalt premie voor 3 of 5 jaar maar wanneer de fiets gestolen wordt, zoals bij ons na 1 jaar, strijkt ENRA de resterende premie op. Zij antwoorden dan met: 'Daar hebt u toch een nieuwe fiets voor terug...' Ja, inderdaad. We betaalden 145 euro voor een verzekering van 3 jaar. ENRA steelt dus inderdaad 2 jaar premie van ca. 80 euro. Natuurlijk staat dit in de voorwaarden maar het is ons niet verteld bij aankoop en verzekering van de fiets. Inderdaad DIEFSTAL, zo voelt het ook bij ons! Wij hebben nu een andere verzekering gekozen waar je de nieuwwaarde terug krijgt en de premie per jaar betaalt. Geen handjeklap met de dealer, goedkoper en eerlijker dan bij ENRA!!!

jo
door jorisw - Nov 19, 2012 om 12:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ksee schreef op maandag 19 nov 2012, 12:04]

Wat een merkwaardig antwoord van kiran! Het gaat om de betaalde premie die niet verrekend wordt bij ENRA. Je betaalt premie voor 3 of 5 jaar maar wanneer de fiets gestolen wordt, zoals bij ons na 1 jaar, strijkt ENRA de resterende premie op. Zij antwoorden dan met: 'Daar hebt u toch een nieuwe fiets voor terug...' Ja, inderdaad. We betaalden 145 euro voor een verzekering van 3 jaar. ENRA steelt dus inderdaad 2 jaar premie van ca. 80 euro. Natuurlijk staat dit in de voorwaarden maar het is ons niet verteld bij aankoop en verzekering van de fiets. Inderdaad DIEFSTAL, zo voelt het ook bij ons! Wij hebben nu een andere verzekering gekozen waar je de nieuwwaarde terug krijgt en de premie per jaar betaalt. Geen handjeklap met de dealer, goedkoper en eerlijker dan bij ENRA!!!

Voordat je gaat beschuldigen: wat staat er in de polisvoorwaarden?

ksee
door ksee - Nov 19, 2012 om 16:25
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 19 nov 2012, 12:37][quote=ksee schreef op maandag 19 nov 2012, 12:04]

Wat een merkwaardig antwoord van kiran! Het gaat om de betaalde premie die niet verrekend wordt bij ENRA. Je betaalt premie voor 3 of 5 jaar maar wanneer de fiets gestolen wordt, zoals bij ons na 1 jaar, strijkt ENRA de resterende premie op. Zij antwoorden dan met: 'Daar hebt u toch een nieuwe fiets voor terug...' Ja, inderdaad. We betaalden 145 euro voor een verzekering van 3 jaar. ENRA steelt dus inderdaad 2 jaar premie van ca. 80 euro. Natuurlijk staat dit in de voorwaarden maar het is ons niet verteld bij aankoop en verzekering van de fiets. Inderdaad DIEFSTAL, zo voelt het ook bij ons! Wij hebben nu een andere verzekering gekozen waar je de nieuwwaarde terug krijgt en de premie per jaar betaalt. Geen handjeklap met de dealer, goedkoper en eerlijker dan bij ENRA!!!

Voordat je gaat beschuldigen: wat staat er in de polisvoorwaarden?

ksee
door ksee - Nov 19, 2012 om 16:37
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 19 nov 2012, 12:37][quote=ksee schreef op maandag 19 nov 2012, 12:04]

Wat een merkwaardig antwoord van kiran! Het gaat om de betaalde premie die niet verrekend wordt bij ENRA. Je betaalt premie voor 3 of 5 jaar maar wanneer de fiets gestolen wordt, zoals bij ons na 1 jaar, strijkt ENRA de resterende premie op. Zij antwoorden dan met: 'Daar hebt u toch een nieuwe fiets voor terug...' Ja, inderdaad. We betaalden 145 euro voor een verzekering van 3 jaar. ENRA steelt dus inderdaad 2 jaar premie van ca. 80 euro. Natuurlijk staat dit in de voorwaarden maar het is ons niet verteld bij aankoop en verzekering van de fiets. Inderdaad DIEFSTAL, zo voelt het ook bij ons! Wij hebben nu een andere verzekering gekozen waar je de nieuwwaarde terug krijgt en de premie per jaar betaalt. Geen handjeklap met de dealer, goedkoper en eerlijker dan bij ENRA!!!

Voordat je gaat beschuldigen: wat staat er in de polisvoorwaarden?

Beste jorisw, je zult het wel goed bedoelen maar ik heb ENRA al beschuldigd en daar blijf ik bij ;) Lees de tekst eerst eens goed. Dan heb je ook je antwoord. Inderdaad ENRA pleegt in mijn ogen DIEFSTAL door de premie na ontvreemding geheel in eigen zak te steken en de verzekering, al is het na een dag, te doen beëindigen! Ook al staat dit in de kleine lettertjes. Niet verzekeren bij ENRA is mijn advies.

dearagain
door dearagain - Nov 19, 2012 om 20:35
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*de dekking betreft de vooraf afgesproken periode (daar is de premie en het risico op gebaseerd) en niet de accidentele periode (dat is het risico van de verzekeringsnemer)

*bij een nieuwe dekking moet je dus weer de volledige premie betalen