sa
door sandra38 May 30, 2012 om 12:41
Auto & vervoer

Garage maakt extra kosten moet ik die betalen.

hallo,
onze auto gaf bij het weg rijden een harde knal we dachten eerst een klap band, maar dat was het niet zijn we heel rustig naar de garage gereden.
die wisten ook niet wat het was, nu hebben ze de kop vervangen de waterpomp naar gekeken toen de thermostaat, maar dat was het allemaal niet maar wel een hoop kosten,nu blijkt dat de gasverdamper kapot is.
nu is mijn vraag moeten wij die kosten die gemaakt zijn wat het probleem niet was , en de man uren wel of niet betalen.
wat moet ik doen.

11507 13 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 30, 2012 om 12:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als iets vervangen wordt wat niet kapot is, zijn er m.i. onnodige kosten gemaakt wat m.i. niet vergoed hoeft te worden.
Maar de kosten die gemaakt worden om op te sporen door welk probleem de knal veroorzaakt wordt wel.

Ik spreek tegenwoordig een bedrag af met een garage. Als kosten erboven komen wordt eerst contact met mij opgenomen.

Ik zou in redelijk overleg gaan over de kosten van de kop die onnodig vervangen is.

sonjaatje
door sonjaatje - May 30, 2012 om 12:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dat er onderzoekskosten betaald moeten worden is normaal maar welke kop is vervangen en waarom. En ben je daar van tevoren van op de hoogte gesteld?

valerius-2
door valerius-2 - May 30, 2012 om 13:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zult die onderzoek kosten gewoon moeten betalen. Er is tijd aanbesteedt. U heeft er opdracht voor gegeven.Personeel in de garage verlangt ook betaalt te worden.

vr1944
door vr1944 - May 30, 2012 om 15:39
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De kop vervangen is geen klein klusje en niet nodig als de compressie van de cylinders goed is.(Lekke koppakking kan wel een knal in de uitlaat veroorzaken)Meestal wordt de kop gevlakt en de koppakking vernieuwd.Dat kost tussen 1500 en 2000 euro.Kop vervangen om er daarna achter te komen dat het daar niet aan ligt is dus onzin.Dat de waterpomp ook stuk is,is toeval ,maar veroorzaakt geen knal in de uitlaat.Merkwaardige manier van repareren tenzij alle onderdelen stuk waren.

jo
door jorisw - May 30, 2012 om 16:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar was het alleen de gasverdamper die defect was, of was er met de andere zaken ook iets aan de hand?

rm
door rma070 - Jun 13, 2012 om 04:59
52 Antwoorden / 1 Vragen

Backfire... een bekend probleem met gas auto's ...
dus EERST kijken naar de verdamper.. en de gas installatie ... en dan naar de rest ...
hier zijn dus duidelijk TE veel kosten gemaakt
( dat krijg je met de huidige opleidingen helaas .. )

de
door dewollf - Jun 13, 2012 om 12:14
54 Antwoorden / 0 Vragen

moeilijk verhaal, dit zal het bekende welles/nietes spelletje gaan worden.
alleen als een garage gelijk al een cil.kop begint af te trekken zonder dat hij de testen doet zoals compressietest en zeker als je nog tijdend naar de garage kon komen is het voor mijn een waardeloze garage.
en dan ga je ook nog een waterpomp met thermostaat vervangen.
dit oogt mijn iniens naar onkunde en zakkenvullerij.
nu is het zo dat de meeste een beetje vies zijn van lpg auto's, gas is immers om op te koken vinde den meeste.
slechte zaak dat deze "garage" zonder overleg dure reparaties uitvoerd.
je zal niet onder kosten uitkomen, maar ik zou toch gaan onderhandelen over de prijs, laat hem maar de kostprijs bereken.
konm je er niet uit zou ik ook nog de BOVAG inschakelen, als hij daarbij aangesloten is. maar dat zal wel niet, want het is voor mij een beun 1e klas.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 13, 2012 om 13:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Sandra,

een knal in een auto kan niet worden veroorzaakt door de waterpomp, niet door de thermostaat, en ook niet door de kop.
Een auto heeft maar 1 kop, en dat is de cilinderkop.
U bent belazerd, u bent bedonderd ! (door de garage)

wh
door whks - Jun 13, 2012 om 13:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het grootste probleem bij garages tegenwoordig is dat ze alleen iets weten wanneer de computer dit aangeeft na uitlezen. Vertrouw je de garage niet dan moet je daar weg. (Beunhazen hebben soms meer verstand van auto's dan dealers die alleen nog maar computers uit kunnen lezen) Een garage kan tijd nodig hebben om iets op te sporen maar reparaties die echt uit de hand lopen zal je zelf akkoord voor moeten geven.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 13, 2012 om 13:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

Duidelijk gevalletje van ondeskundige garage,
Ze weten niet wat kapot is en beginnen te vervangen tot ze het defecte onderdeel tegenkomen.
Zelf heb ik een ABS probleem gehad waarbij eerst de 4 wielsensoren en toen ook nog de ABS unit vervangen werd. Vervolgens wéér een sensor..... De fout bleek uiteindelijk een geknikte draad te zijn, even solderen en isolatieband eromheen........ Kosten paar duizend €€, gelukkig binnen de garantie, anders had ik er een rechtszaak van gemaakt.
Uiteraard heeft die garage me nooit meer gezien.

ag
door agapon - Jun 13, 2012 om 18:14
115 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij weer een perfect staaltje van oplichitng. De garage v an tegenwoordig slaan hun slagalg bij ondeskundige autobestuurders.
Voorbeeld bumper kapot gereden schade 620 euro en daadwerkelijk betaald inclusief spuite en nieuwe koplampen 9eigens chuld).
Paar maanden later precies dezelfde bumper geen lampen vervanger schadexpert erbij die 1000 euro berekende (in dit geval zelf betaald bij voorhand) en ineens kost deze bumper 1000 euro. Na verder gezocht te hebben blijkt de bumper echter slecht 79 euro te kosten, spuiten erbij en kentekenplaten 220 euro wat de daadwerkelijke kosten hadden moeten zijn.
Het geschetse geval hierboven doet mij hier erg aandenken. Het zijn bekende verschijnselen en een beetje monteur weet meteen waar hij moet zijn.
De door mij genoemde garage staat overigens op industerrein Oudkarspel.

he
door henry1942 - Jun 13, 2012 om 23:14
100 Antwoorden / 28 Vragen

Sandra 38,
geef eens even door welk merk, type, en bouwjaar van je auto.
een beetje HULP monteur weet dat een koppakking controle heel simpel is, *controle water bij de olie ( olie peilstok eruit trekken, aanstekervlam op de olie houden en hoor je dan "knetteren", lekke koppakking .
* in koelvloeistof reservoir , lucht bellen , zeker bij gas geven, koppaking kapot.
*Compressie test,* lektest. Alles in ong. een kwartiertje!!

thermostaat test en waterpomp laat motor maar even stationair warm lopen euvel zo bekend .
Gasregelaar defect??? het eerst wat je doet bij een "ontploffing!!" is de motor op benzine laten lopen, enz. enz,.
Ik kan me echt niet voorstellen dat de auto in een ECHTE garage geweest is, zal wel een "kenner" zijn in de avonduren.
Echt bij een erkende garage dan zeker werk ervan maken en naar de rechtswinkel of BOVAG. en is het een dealer zeker contact opnemen met de importeur

keessie1
door keessie1 - Jun 14, 2012 om 00:35
138 Antwoorden / 9 Vragen

Backfire gehad, weet elke monteur direct als je zegt mijn auto loopt op LPG en gaf bij het starten een harde Knal.

Komt al 15 jaar voor bij gas auto's en in een bekend verschijnsel voor alle monteurs met een beetje kennis.

Wat is een Backfire? Simpel gezegt wordt er door een oorzaak (b.v. defecte bobine) op een verkeerd moment de brandstof ontstoken.

Meestal in de lucht filter waardoor deze kunststof behuizing open klapt.

Hoeft dus geen dure reparatie te zijn. (kan wel soms)

Maar dat door een backfire de Kop of Waterpomp of thermostaat kapot gaat is wel het laatste waar men naar moet gaan zoeken.

Wat je het beste kan doen lijkt mij is , dat zo'n 10 garage belt, hoeven geen dealers te zijn, vraag naar de werkplaats en vraag of men kan aangeven wat er aan de hand kan zijn, als een LPG auto een loeiharde knal geeft bij het starten.

Ik weet zeker dat er tenminste 9 zeggen Oh da's een Backfire, check maar je gasverdamper en lucht filter om te beginnen.

Hier mee toon je voor je zelf aan dat je garage ondeskundig is geweest.
Nu nog je garage overtuigen.........Suc6

Groetjes Keessie