fo
door foeks Jul 15, 2013 om 11:04
Auto & vervoer

Geen hulp pech onderweg door Mercedes-Benz Insurance

Mijn dochter reed in juni 2013 met mijn auto van Tiel naar Huizen. Haar vriendje reed er gelukkig achteraan. Het betreft een 12 jaar oud Smart type Pulse autootje, waar nog nooit iets mis mee is geweest. Vanaf dag 1 dat ik hem nieuw in bezit heb, tot nu toe, trouw mijn premie betaald.Ter hoogte van het tankstation in Beesd (A2) heeft ze het wagentje stilgezet, omdat er al een aantal keren een rood gevarenlampje was gaan branden. Meiske net een 1,5 jaar haar rijbewijs, had ik liever zelf geweest natuurlijk. Mercedes-Benz Insurance gebeld en het antwoord was kort en krachtig: Auto is ouder dan 2 jaar, dus geen enkele hulp. Ik was boos natuurlijk. Had ik mooi 10 jaar voor niets betaald aan een bedrijf wat heel goed draait in de Europesche auto industrie. Uiteraard contact gezocht. Men ging het uitzoeken. Geen bericht terug natuurlijk. Ikzelf weer gebeld en wederom ging men het uitzoeken. Inderdaad, na een week kreeg ik bericht en het was niet goed gecommuniceerd binnen het bedrijf. Dat was het. De ANWB heeft gelukkig s'avonds laat wel GRATIS geholpen, omdat het vriendje van mijn dochter daar lid van was en dan mag je 2 auto's op 1 naam hebben!! Heel andere organisatie tenminste. Nu is mijn vraag: kan zo'n bedrijf als Mercedes-Benz Insurance hier zomaar zo makkelijk mee wegkomen? (Namen bij Mercedes-Benz Insurance bekend)

1886 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2013 om 11:27
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Om even helemaal goed 'kort te sluiten': u bedoelt met 10 jaar trouw premie betaald: premie voor pech onderweg via Mercedes-Benz? Als dat zo is schiet men daar natuurlijk tekort.

fo
door foeks - Jul 15, 2013 om 12:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tenormin. Ik heb in totaal al 12 x betaald nu. De eerste 2 jaar had ik dan wel hulp gekregen, maar de laatste 10 jaar dus eigenlijk inderdaad niet volgens hun filosofie. Jouw interpretatie is dus helemaal juist.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2013 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat staat er in de polisvoorwaarden over de leeftijd van de auto?

fo
door foeks - Jul 15, 2013 om 12:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Geen voorwaarden. Werd ook erkend. Gewoon niet goed gecommuniceerd was het antwoord wat we kregen.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2013 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel heel wonderlijk dat de ANWB gratis heeft geholpen. Hij was tenslotte niet de bestuurder van die auto.

Ik zou daar met Mercedes niet zo maar akkoord gaan. Dien schriftelijk een klacht in als daar in de voorwaarden niets over wordt vermeld. Niet meer bellen.

dearagain
door dearagain - Jul 15, 2013 om 18:00
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*in feite krijg je dus 10 jaar premie terug

*of niet?

fo
door foeks - Jul 15, 2013 om 21:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad. Als ze er zo makkelijk mee om gaan is dat zo ja!

antigoon
door antigoon - Jul 16, 2013 om 14:27
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat uw deze verzekering heeft afgesloten..

Daarin staat niets vermeld over enige beperking in de leeftijd van het verzekerde voertuig.

Ik zou ze daar op wijzen en of inderdaad de teveel betaalde premie terugvragen of de door u alsnog gemaakte kosten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 16, 2013 om 16:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 15 jul 2013, 12:40]Wel heel wonderlijk dat de ANWB gratis heeft geholpen. Hij was tenslotte niet de bestuurder van die auto.
Ik kan daar ook maar één conclusie uit trekken; de communicatie richting de anwb niet helemaal correct verlopen is..

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2013 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

Inderdaad. Het verhaal over de ANWB klopt van geen kant. Ten eerste stond de kapotte auto niet op naam van dat vriendje. En wegenwacht hulp is per persoon, volgens mij, en niet op kenteken.

Dus het vriendje moest gedaan hebben dat hij de kapotte had bestuurd.

tenormin
door tenormin - Jul 16, 2013 om 17:02
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 16 jul 2013, 16:26]@lekkerisdat

Inderdaad. Het verhaal over de ANWB klopt van geen kant. Ten eerste stond de kapotte auto niet op naam van dat vriendje. En wegenwacht hulp is per persoon, volgens mij, en niet op kenteken.

Dus het vriendje moest gedaan hebben dat hij de kapotte had bestuurd.

Dat klopt inderdaad van geen kant. Zelfs mijn (toen nog levende) echtgenoot kreeg geen hulp. Auto stond en staat op mijn naam en destijds maar 1 lidmaatschap kaart; kon alleen als hij ook lid werd met tweede kaart op 1 kenteken.

ph
door philip36 - Jul 16, 2013 om 19:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Er wordt weer veel met het vingertje gewezen. Foei, dat had het vriendje niet mogen doen.
We weten niet in welke hoedanigheid het vriendje de ANWB heeft benaderd.
Beter om bij de vraag te blijven, het begint meer en meer op een chat-site te lijken.

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2013 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@philip36

Hier wordt de ANWB de hemel ingeprezen, dat zij gratis hulp verleend hebben, maar dat kan alleen als de ANWB is voorgelogen.

ph
door philip36 - Jul 16, 2013 om 20:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1

Dat van de ANWB is de vraag niet.

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2013 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 16 jul 2013, 20:22]@tijger1

Dat van de ANWB is de vraag niet.

Ik kan lezen. Ts is uiteraard heel ontevreden over Mercedes en zegt van de ANWB heel waarderend, hele andere organisatie tenminste. En deze aanvullende opmerking is dus onterecht.