zonnewind
door zonnewind Apr 1, 2015 om 12:52
Auto & vervoer

Gemakskaart OV voor toeristen

Voor toeristen zou een makkelijkere OV kaart moeten komen. Waarom voor toeristen wel, en voor niet-toeristen, burgers van Nederland niet? Belachelijk dat er nu plotseling wél een makkelijker systeem bedacht kan worden, zeker omdat de economie door het toerisme geld in het laadje van de overheid bezorgt.

389 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 1, 2015 om 13:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het lijkt wel of u er slechter van wordt. Het maakt toch voor niets uit of is afgunst.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2015 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor een buitenlandse toerist is ons systeem waarschijnlijk moeilijker te begrijpen. U kunt Nederlands lezen en zal wellicht ook vaker van het OV gebruik maken.

Het is ook nooit goed hè.

edrick3
door edrick3 - Apr 1, 2015 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Waarom voor toeristen wel, en voor niet-toeristen, burgers van Nederland niet?....
Dan doe je toch gewoon of je een toerist bent. ;-)

zonnewind
door zonnewind - Apr 1, 2015 om 22:41
222 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 1 apr 2015, 16:12].....Waarom voor toeristen wel, en voor niet-toeristen, burgers van Nederland niet?....
Dan doe je toch gewoon of je een toerist bent. ;-)
Yep, !!!! goed idee. doe ik voortaan.

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2015 om 06:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er is nergens gezegd dat de kaart, die er waarschijnlijk toch niet komt omdat onze OV-bedrijven niet kunnen samenwerken, goedkoper zou zijn, wel makkelijker.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2015 om 09:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er al iets komt, zal het wel iets gecombineerds zijn en voor een paar dagen met de daarbij behorende prijs.

En wat is er nu toch moeilijk aan de OV kaart voor ons?

zonnewind
door zonnewind - Apr 2, 2015 om 12:43
222 Antwoorden / 61 Vragen

Nee, aan de Ov-kaart zijn we nu wel gewend. Ik vond het alleen verwonderlijk dat er nu eventueel, we moeten nog maar afwachten of die er komt, wél één kaart zou komen. Maar dat zal toch problematisch worden met al die diverse vervoersmaatschappijen.

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2015 om 13:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zonnewind,

.....Maar dat zal toch problematisch worden met al die diverse vervoersmaatschappijen. ......
Juist, dat is nu dus ook al het probleem: uitchecken en weer inchecken bij het overstappen als de maatschappij verandert.
Daar snapt/weet een toerist toch niets van (en de niet-toerist die slechts zelden reist óók niet!)