wv
door wvdtorre Jul 27, 2020 om 16:28
Auto & vervoer

Gezondheidsverklaring CBR: Zin of Onzin?

Wat mij het meeste stoort in dit "gezondheidsverklaring" verhaal is dat je moet betalen (37,80 euro) om een formulier in te vullen waarvan ik (met diabetes type 1 en ADHD) de uitkomst allang weet:

Je laten keuren bij een onafhankelijke internist (voor diabetes) en bij een psychiater (voor ADHD).

Begrijp me niet verkeerd hoor, die keuringen snap ik en vind ik ook niet meer dan logisch. Maar dat ik eerst moet betalen om een formulier in te vullen om vervolgens nogmaals te horen dat ik die twee keuringen moet laten doen, dat vind ik de grootste onzin.

Daarbij, het is een online formulier wat automatisch wordt beoordeeld, dus het potentiele argument van administratieve kostendekking is ook dikke onzin hier.

Dus het advies aan het CBR zou zijn:
1. Ga door met die gezondheidsverklaring vragenlijst, maar vraag er geen geld voor (het gaat toch om de verkeersveiligheid, of niet?)
OF
2.  Stop met die gezondheidsverklaring vragenlijst en informeer mensen direct wat ze "extra" moeten doen voor hun rijbewijs (wat nu in wezen ook al is terug te vinden op de CBR website)

Maar goed, misschien zie ik iets over het hoofd...?

MVG,

Wouter.

3780 5 Rapporteer

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 27, 2020 om 17:44
6599 Antwoorden / Vragen
wv
door wvdtorre Jul 27, 2020 om 21:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

  • g. eigen verklaring: verklaring van de aanvrager ter zake van zijn lichamelijke en geestelijke geschiktheid tot het besturen van motorrijtuigen van de categorie of categorieën waarvoor een verklaring van geschiktheid wordt verlangd;

Er staat nergens in de wet dat ze hier geld voor moeten vragen. ????

Dus dan kan het CBR voor optie 1 gaan lijkt me... ????

panter22
door panter22 Jul 28, 2020 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wie moet volgens jou dan de computerapparatuur, medewerkers die zich hiermee bezighouden betalen?

wv
door wvdtorre Jul 30, 2020 om 23:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zucht: "het is een online formulier wat automatisch wordt beoordeeld, dus het potentiele argument van administratieve kostendekking is ook dikke onzin hier."

sw
door swat1500 - Jul 27, 2020 om 23:04
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Het CBR is een zelfstandige organisatie belast met wettelijke taken. Die CBR medewerkers werken niet gratis. Het CBR moet dus kosten berekenen voor haar werkzaamheden.

ma
door malty - Jul 28, 2020 om 09:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Maar de uitslagen van die keuringen moeten wel bij het CBR beoordeeld worden.

Redacteur
door Redacteur - Jul 28, 2020 om 12:33
1063 Antwoorden / 62 Vragen

Hoi Wvdtorre,

Kijk anders even naar de volgende link, wie weet staat er nog wat nuttige informatie tussen:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/verlengen-rijbewijs-in-coronatijd-hoe-doe-je-dat

wv
door wvdtorre Jul 30, 2020 om 23:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel... ga m ff checken...

mr
door mrmoto - Jul 28, 2020 om 14:05
167 Antwoorden / 4 Vragen

deze vraag stellen is dat Zin of Onzin.Zoals u weet leven en wonen wij in Nederland (voor westerlingen,randstedelingen en hollanders het is toch echt Nederland en geen holland ) en zal u moeten accepteren dat de geldende regels ook voor u gelden  ,Wat u wel kan doen is naar het CBR in uw omgeving gaan met een klapstoel en een termosfles met drinken en voor of als het u lukt binnen bij het CBR te gaan protesteren dat is ook een verworven recht . Succes er mee!

Donuts
door Donuts Jul 28, 2020 om 14:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Niemand in dit topic, behalve u heeft het over Holland. Maar als u graag mensen ergens op wijst: aan het einde van een zin volgt een .(punt). Na gebruik van een komma volgt een spatie en het is thermosfles (met 'h' dus). De door u gebruikte zinsopbouw is ook niet om over naar huis te schrijven.

mr
door mrmoto Jul 29, 2020 om 10:09
167 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt sprietje vijn een stukkie van jou te mogen lesen!

wv
door wvdtorre Jul 30, 2020 om 23:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor deze wijsheden: #OpenDeur

mr
door mrmoto Aug 1, 2020 om 11:41
167 Antwoorden / 4 Vragen

Sprietje en wvdtorre misschien een en de zelfde persoon zoniet doe de deur maar op slot #uit/inbreker.