ma
door manatu Jun 18, 2011 om 19:20
Auto & vervoer

Guus Meeuwis Concert, NS adverteert met extra treinen maar behoudt normale dienstregeling naar Tilburg

NS adverteert dat het concert in Eindhoven prima te bereiken is, dit klopt. Op de heenweg was er een dubbeldekker die mij van Tilburg universiteit naar Eindhoven bracht. Alleen de terugweg is niet zo prima..

Advertentie hier
http://www.ns.nl/reizigers/plan-uw-reis/reisinformatie/evenementen/2011/6/guus-meeuwis.html

Het concert van Guus Meeuwis is om +-23.10 afgelopen, en om 23.34 gaat de laatste trein naar Tilburg. Het is onmogelijk om het concert af te kijken en deze trein te halen.., 40.000 man staan tussen jou en de trein in.. Hoewel de NS adverteert met extra treinen, is deze trein de reguliere trein.. er wordt m.a.w geen extra trein ingezet richting Tilburg. Is het niet erg misleidend zo te adverteren. Je zou toch verwachten dat de NS met zo'n groot concert in alle richtingen extra treinen zou inzetten?

Hoewel de NS groots adverteert dat het mij "graag brengt en haalt" is de werkelijkheid meer dat je zelf maar met de auto moet gaan wil je tot het einde kunnen genieten..

Helaas heb ik toen de laatste trein gemist, en heb ik maar een taxi van 70.- euro terug naar huis genomen.. Gelukkig was het wel een mooi feestje :)

1013 5 Rapporteer

nb
door nbw - Jun 19, 2011 om 03:15
521 Antwoorden / 24 Vragen

Begrijp je discussiepunt niet. Als ik de NS pagina raadpleeg gaan er tot over 1 uur in de nacht treinen van Eindhoven naar Tilburg. Je klaagt over de advertenties van NS en hun gebrekkig inzicht dat jij na afloop van een concert niet wenst voor te dringen je trein te halen. En dan neem je maar genoegen met een taxi a 70 euro terug naar huis. Maar je was erbij en hebt blijkbaar genoten van het feestje.

De NS heeft blijkbaar iets te enthousiast geadverteerd. Dat doet iedere ondernemer. Ergo begrijp het niet en leg het me aub uit.

ma
door manatu - Jun 19, 2011 om 12:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

De laatste trein richting Tilburg op 16-6-2011 is om 23.34.Dit is de reguliere trein, er worden dus geen extra treinen ingezet zoals wel geïmpliceerd wordt op hun site. Op vrijdag of zaterdag, dan kan men de hele nacht nog richting Tilburg. . Het gaat mij erom dat NS adverteert met het extra inzetten van treinen, en dat jij als bezoeker zonder zorgen om naar huis te kunnen gaan kunt genieten van het concert. Echter, als je dus in Tilburg woont en op donderdag gaat moet je eerder van het concert weggaan omdat er richting Tilburg niet op is ingespeeld.

Flyer NS;
http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/evenementen/evenementen-2011/def-a5-achterzijde-flyer-guus-meeuwis.pdf

En ik nam niet genoegen met een taxi van 70.-, het was mijn enige mogelijkheid om nog naar huis te komen.

Het discussie punt is dus meer dat hoewel ze beloven goed bereikbaar te zijn, is het "praktisch" onmogelijk deze laatste trein te halen als men op donderdag gaat. Op de andere dagen is het goed geregeld, maar helaas niet op de betreffende dag. De advertentie is dus juist, alleen niet voor alle van het concert.

bouke1966
door bouke1966 - Jun 19, 2011 om 13:36
157 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb net flyer bekeken en er staat niets over extra treinen, maar staat informatie over laatste treinen. Dus wat is er mis met flyer ? De gegevens staan er toch correct in.

text luid:
Concerten Guus Meeuwis 2011
Na afloop met de trein naar huis? Wij brengen en halen
je graag. Eindhoven is goed bereikbaar met de trein.
Hieronder zie je de laatste treinen uit Eindhoven.
wensen je veel plezier bij het concert van Guus.
vertrektijd bestemming soort trein
23.02 Tilburg, Breda, Rotterdam, Den Haag Intercity
23.32 Tilburg, Breda, Rotterdam, Den Haag Intercity
23.34 Best, Boxtel, Tilburg, Tilburg Universiteit sprinter

geen woord in flyer over extra trein dus het zijn inderdaad reguliere treinen.

bouke1966
door bouke1966 - Jun 19, 2011 om 13:44
157 Antwoorden / 3 Vragen

extra treinen hebben betrekking op nachtnet naar randstad: Op vrijdag en zaterdag rijden er in Brabant nachttreinen die aansluiting geven op het nachtnet van de Randstad. Meer informatie hierover vind je op de website van Nachtnetbrabant. dus via die weg zou je van eindhoven naar tilburg kunnen reizen

empyria
door empyria - Jun 19, 2011 om 19:51
504 Antwoorden / 3 Vragen

Via "Keulen en Aken" naar Tilburg dus eigenlijk...