ro
door ronald14 Nov 10, 2013 om 15:41
Auto & vervoer

Hoofdremcilinder

Ik kocht in 2010 een nieuwe auto met 3 jaar garantie.nu na 13000 km is de hoofdremcilinder lek.deze moet nu vervangen worden maar de garantie is inmiddels verlopen .ik mag toch verwachten dat deze cilinder wel wat langer mee had kunnen gaan. Wie draait er nu op voor de kosten de garage of ik.

4334 7 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 10, 2013 om 16:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

U. De garantie is verlopen. Maar het is wel erg snel, misschien een andere oorzaak dan enkel slijtage?

grindweg
door grindweg - Nov 13, 2013 om 19:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

remvloeistof is een vloeistof wat water aantrekt en opneemt.
het moet om de 2 jaar ververst worden.
bovendie als u zeer weinig rijdt dan ontstaat er roest aan de primaire cup van de hr cilinder en dat gaat inderdaad lekken.
geen garantie meer vind ik wel normaal.

mu
door multigrif - Mar 23, 2014 om 00:05
35 Antwoorden / 0 Vragen

'n Hoofd rem pomp lekt. inwendig of uitwendig? bij 13000.km. ik zou bijna in sprookjes gaan geloven.
Ben zeer nieuwsgierig naar de aard van de lekkage. nog nooit mee gemaakt. Hebben ze bij die
garage nog nooit van Coulance claim gehoord/ of is dat teveel werk. is dat Klanten service of
klanten binding. Niet te geloven..neem contakt op met de importeur wanneer die niet thuis geven laat het dan in bv. de Telegraaf zetten. die hebben daar eenmaal in de week 'n aparte rubriek voor.
Er is volgens mij een wet voor, die zegt dat je er van uit mag gaan dat iets langer mee moet gaan.
Voor een hoofd rem pomp is dat toch minimaal wel 10.jaar of 100.000.km..........multigrif

grindweg
door grindweg - Mar 23, 2014 om 09:41
2308 Antwoorden / 28 Vragen

multigrif.
waar haalt u die onzin vandaan.
een hoofdremcilinder die amper gebruikt word die gaat in het eerste stuk roesten zodat de primaire cup kan lekken.
de pomp kan inwendig lekken van de ene kamer naar de andere.
maar er is ts nooit meer enige reactie gekomen.
dat impliceert dat ik uw reactie erg laat vind een oud draadje dus.
ook uw technische onderbouwing slaat nergens op.
er zijn vele factoren die een levens duur van iets bepalen.
zonder iets gezien tehebben oid kun je moeilijk oordelen

ro
door ronald14 - Mar 23, 2014 om 09:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=grindweg schreef op zondag 23 mrt 2014, 09:41]multigrif.
waar haalt u die onzin vandaan.
een hoofdremcilinder die amper gebruikt word die gaat in het eerste stuk roesten zodat de primaire cup kan lekken.
de pomp kan inwendig lekken van de ene kamer naar de andere.
maar er is ts nooit meer enige reactie gekomen.
dat impliceert dat ik uw reactie erg laat vind een oud draadje dus.
ook uw technische onderbouwing slaat nergens op.
er zijn vele factoren die een levens duur van iets bepalen.
zonder iets gezien tehebben oid kun je moeilijk oordelen

mu
door multigrif - Mar 23, 2014 om 17:48
35 Antwoorden / 0 Vragen

hai Heer Grindweg,Leuk zo'n reaktie van waar haal je de onzin vandaan.???
Is het Uw bedrijf die zo met z'n klanten om springt. Van je aan gevoerde argumenten kloppen
inderdaad enkele stukjes, maar niet bij een auto van net 3 jaar en 13.duizend kilometer op de teller.
Insiders weten dat Rem vloeistof (ook voor koppeling) onder bepaalde omstandigheden
Hydroscopisch kan reageren, maar dat levert in ons klimaat geen significante problemen op.
Een hoofdrem pomp roest niet zomaar van binnen tussen welke trap dan ook. Vòòr de eerste trap kwam dat vroeger nog wel eens voor,toen de rubber afdichtings hoesjes van een mindere kwaliteit
waren dan nu. Verversen van deze vloeistof stond in de zestiger jaren in het onderhouds schema na
3 jaar,maar wordt in de meeste bedrijven niet zomaar zonder aanwijsbare reden ,,routine matig
gedaan omdat de kwaliteit en samen stelling van de huidige Synthetische vloeistof zoals DOT 3 en 4
daar geen aanleiding toe geven. Meten is Weten, wanneer de vloeistof in het reservoir tijdens ,,langdurig'' remmen warmer dan 60.gr zou worden dat het beetje lucht boven de vloeistof uitzet en
bij afkoeling iets vochtige lucht lucht zou intrekken, dan beschikt een goed bedrijf over een nauwkeurige Hygrometer. Vroeger dmv vocht meet ,,papierstripjes'' zoals PH papier, tegenwoordig
digitaal. Vraag er gerust om bij een goede dealer, hoe vaak ze dit meten of domweg bij 'n ,,grote beurt'' verversen. Vergeet het maar. Om te oxideren heb je ook zuurstof nodig dat is daar (normaal) niet in dat ,,klimaat''. Als je wilt weten hoe rem vloeistof gemaakt word en de ,,spec's,zeg het maar.
Meestal reageer en adviseer ik op het AMT garage forum en dat ik onzin uit kraam heb ik nog nooit van wie dan ook vernomen , ook niet van collega werk plaats chef's
Mijn eerste vraag was lekt de pomp in of uitwendig, ik heb er in de loop der jaren vele gehoond en
gereviseerd en weet heel goed waar ik over praat. Ik had gèèn oordeel over de pomp want ik
repareer niet over de telefoon . of via internet. stuur mij prive 'n mailtje waarom mijn uit leg onzin is
wie weet kunnen we nog wat van elkaar leren.......Als dat jou Camper is dan is het jammer dat ik
je kenteken niet kan zien, wellicht lopen we elkaar op 'n camperplaats tegen het lijf.
Wij Camperen ook al 40 jaar .....multigrif gmail.

grindweg
door grindweg - Mar 23, 2014 om 18:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

geachte heer multigrif.
u schrijft hydroscopich u bedoelt wellicht hygroscopisch.?
wij vernemen dit soort problemen bij de wat jongere auto's als ze zeer weinig rijden zoals geschetst door ts.
het verversen gebeurt bij ons altijd na meting en dan nog in overleg met client ja want het kost geld.
in de racerij leer je dat echt wel.
reviseren van een hoofd remcilinder doen wij alleen bij klassiekers.
de hedendaagse auto heeft het probleem dat er vaak geen reparatie sets meer voor geleverd worden.
echter bij vervangen van tangen of cilinders of reparatie daarvan verversen wij altijd dan is het een kleine moeite.
waar houd coulance en garantie dan eigenlijk op?

Ik had gèèn oordeel over de pomp want ik
repareer niet over de telefoon dit geeft een ander licht op de zaak.

ik wil er nog wel op wijzen dat het een draadje is ui 2013 en er geen reaktie meer is geweest van ts
en ja wij camperen ook wel eens al een paar jaar.
en leren doe ik elke dag nog en graag zelfs.
en mijn kenteken och zo belangrijk ben ik niet.
maar elkaar ontmoeten kan best op een camping ergens in het zonnige zuiden
met collegiale gr