Kapotte OV-studentenkaart
Hallo,
Mijn Ov-chipkaart is kapot gemaakt door een conducteur, ik heb meteen een nieuwe aangevraagd maar dat is nog niet gelukt, hier mijn verhaal:
Er zat al enige tijd een klein scheurtje in mijn OV, om te voorkomen dat deze verder zou scheuren had ik er een hoesje om gedaan. Mijn OV werkte nog wel gewoon bij de palen op stations en bij conducteurs. Ik wilde net voor de zomer een nieuwe aanvragen, zodat ik er geen last van had als dit lang zou duren.
Nu is het dus zo dat er een conducteur kwam die mijn ov verder scheurde waardoor die het niet meer deed. Hij zei: zo nu weet ik zeker dat u een nieuwe gaat aanvragen mevrouw. Ik stond hier dus helemaal versteld van, echt belachelijk!!! Je bent behoorlijk machteloos op zo'n moment..
Ik heb diezelfde dag nog meteen een nieuwe aangevraagd, helemaal volgens de regels met papieren invullen, ov opsturen en alles. Nu is het 5 weken later en heb ik nog steeds geen ov ontvangen. Ik heb al zeker 15 keer de klantenservice gebeld, hierbij krijg ik telkens andere mensen aan de lijn. Ik vraag telkens hun naam om dit op te schrijven (opvallend dat ik buitenlandse mensen aan de lijn krijg met puur hollandse namen) Maargoed.. deze mensen zeggen allemaal telkens iets anders. Ze houden je aan het lijntje, de een zegt van ja hij komt vandaag of morgen enz.
Toen ik het helemaal zat was heb ik op 1 avond telkens opnieuw naar de klantenservice gebeld tot ik iemand aan de lijn kreeg die wel iets voor mij kon doen.
Nu blijkt het zo te zijn dat op 5 juni de nieuwe ov al naar mij is opgestuurd. Dit is niet helemaal goed gegaan bij de post waardoor het ov bedrijf deze kaart terug heeft ontvangen. Vervolgens hebben ze deze kaart geblokkeerd. Hiervan ben ik niet op de hoogte gebracht.
Nu is het zo dat ik dus daar pas twee weken later achter kom. Ik heb gevraagd wat ik nu moet doen volgens hun. Het is de bedoeling dat ik opnieuw een ov chipkaart ga aanvragen, hierbij moet ik 3 tot 4 weken wachten op een nieuwe...
Daar heb ik dus echt geen zin in! Heb ik ergens rechten dat ik er iets mee kan doen?
Ik reis al die tijd met een kopie van mijn oude ov, en met een bewijs van de IB-groep dat ik een week ov heb, maar zeker niet alle controleurs zijn het hiermee eens.
Graag hulp!
Bedankt alvast
Grs,
Vera van den Berkmortel
Gewoon braaf doen wat ze zelf zeggen. Zet dat ( en de rest van je verhaal) even op papier (mail/brief), vraag desnoods een bevestiging en laat de controleurs de rambam krijgen.
In elk geval een klacht indienen tegen de scheurende conducteur. Jammer genoeg hebben wij tegenover dit OV-chipgedoe helemaal geen rechten, alleen zeer grote ergernissen. Sterkte toegewenst met je nieuwe aanvraag.
De betreffende conducteur had je OV kaart NIET mogen scheuren, zeker niet als de chip gewoon werkt. In ieder geval zou ik klagen bij NS kantenservice ( bij de loketten klagen heeft geen zin , die kunnen er niets mee )
Deze conducteur is duidelijk buiten zijn boekje getreden, hij had hooguit de kaart kunnen innemen, en inleveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer