vm
door vmth Jun 15, 2012 om 18:43
Auto & vervoer

Kapotte OV-studentenkaart

Hallo,

Mijn Ov-chipkaart is kapot gemaakt door een conducteur, ik heb meteen een nieuwe aangevraagd maar dat is nog niet gelukt, hier mijn verhaal:

Er zat al enige tijd een klein scheurtje in mijn OV, om te voorkomen dat deze verder zou scheuren had ik er een hoesje om gedaan. Mijn OV werkte nog wel gewoon bij de palen op stations en bij conducteurs. Ik wilde net voor de zomer een nieuwe aanvragen, zodat ik er geen last van had als dit lang zou duren.

Nu is het dus zo dat er een conducteur kwam die mijn ov verder scheurde waardoor die het niet meer deed. Hij zei: zo nu weet ik zeker dat u een nieuwe gaat aanvragen mevrouw. Ik stond hier dus helemaal versteld van, echt belachelijk!!! Je bent behoorlijk machteloos op zo'n moment..
Ik heb diezelfde dag nog meteen een nieuwe aangevraagd, helemaal volgens de regels met papieren invullen, ov opsturen en alles. Nu is het 5 weken later en heb ik nog steeds geen ov ontvangen. Ik heb al zeker 15 keer de klantenservice gebeld, hierbij krijg ik telkens andere mensen aan de lijn. Ik vraag telkens hun naam om dit op te schrijven (opvallend dat ik buitenlandse mensen aan de lijn krijg met puur hollandse namen) Maargoed.. deze mensen zeggen allemaal telkens iets anders. Ze houden je aan het lijntje, de een zegt van ja hij komt vandaag of morgen enz.

Toen ik het helemaal zat was heb ik op 1 avond telkens opnieuw naar de klantenservice gebeld tot ik iemand aan de lijn kreeg die wel iets voor mij kon doen.
Nu blijkt het zo te zijn dat op 5 juni de nieuwe ov al naar mij is opgestuurd. Dit is niet helemaal goed gegaan bij de post waardoor het ov bedrijf deze kaart terug heeft ontvangen. Vervolgens hebben ze deze kaart geblokkeerd. Hiervan ben ik niet op de hoogte gebracht.

Nu is het zo dat ik dus daar pas twee weken later achter kom. Ik heb gevraagd wat ik nu moet doen volgens hun. Het is de bedoeling dat ik opnieuw een ov chipkaart ga aanvragen, hierbij moet ik 3 tot 4 weken wachten op een nieuwe...
Daar heb ik dus echt geen zin in! Heb ik ergens rechten dat ik er iets mee kan doen?
Ik reis al die tijd met een kopie van mijn oude ov, en met een bewijs van de IB-groep dat ik een week ov heb, maar zeker niet alle controleurs zijn het hiermee eens.

Graag hulp!
Bedankt alvast
Grs,
Vera van den Berkmortel

650 3 Rapporteer

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jun 15, 2012 om 19:03
355 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon braaf doen wat ze zelf zeggen. Zet dat ( en de rest van je verhaal) even op papier (mail/brief), vraag desnoods een bevestiging en laat de controleurs de rambam krijgen.

ltmvz
door ltmvz - Jun 16, 2012 om 10:20
949 Antwoorden / 18 Vragen

In elk geval een klacht indienen tegen de scheurende conducteur. Jammer genoeg hebben wij tegenover dit OV-chipgedoe helemaal geen rechten, alleen zeer grote ergernissen. Sterkte toegewenst met je nieuwe aanvraag.

rm
door rma070 - Jul 1, 2012 om 05:02
52 Antwoorden / 1 Vragen

De betreffende conducteur had je OV kaart NIET mogen scheuren, zeker niet als de chip gewoon werkt. In ieder geval zou ik klagen bij NS kantenservice ( bij de loketten klagen heeft geen zin , die kunnen er niets mee )
Deze conducteur is duidelijk buiten zijn boekje getreden, hij had hooguit de kaart kunnen innemen, en inleveren.