bardotlover
door bardotlover May 3, 2013 om 16:54
Auto & vervoer

Keuring rijbewijs

Mijn buurvrouw moet gekeurd worden omdat zij 70 jaar wordt. Maar ik had gehoord dat de leeftijd verhoogd was na 75 jaar. Klopt dat????
Groeten,
Iris

1342 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2013 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is pas van toepassing met ingang van 1 januari 2014.

Lee hier

bardotlover
door bardotlover - May 3, 2013 om 17:41
22 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wil tijger 1 bedanken voor het antwoord.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2013 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan. Misschien kan zij wachten tot 1 januari? Scheelt een hoop geld en gedoe.

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2013 om 19:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is nu eenmaal dat men geluk moet dat men pas in het volgende jaar hier voor 70 jaar moet worden.IK was al bij 70 jr, 75 jr en 80 jr de sigaar voor die extra kosten. Maar ben daar toch direct zonder extra keuringen voor goed gekeurd.

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2013 om 19:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

jaar hier voor 75 jaar moet worden.IK was al bij 70 jr, 75 jr en 80 jr de sigaar voor die extra kosten. Maar ben daar toch direct zonder extra keuringen voor goed gekeurd.
Even de rechtzending naar 75 jaar .

bardotlover
door bardotlover - May 4, 2013 om 13:20
22 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 3 mei 2013, 18:09]Graag gedaan. Misschien kan zij wachten tot 1 januari? Scheelt een hoop geld en gedoe.

bardotlover
door bardotlover - May 4, 2013 om 13:22
22 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo
valerius-2

maar toch nog mijn gelukwensen dat je nog steeds je rijbewijs hebt, en succes bij de volgende keuring,
Groetjes Iris

bardotlover
door bardotlover - May 4, 2013 om 13:25
22 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo tijgertje1,

hoe zit het dan met personen die in januari of februari pas 70 worden???
Jij weet zo veel, ik denk ik knal hem er even in.
Fijn weekend nog,
groetjes Iris

tijger1
door tijger1 - May 4, 2013 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bardotlover schreef op zaterdag 4 mei 2013, 13:25]Hallo tijgertje1,

hoe zit het dan met personen die in januari of februari pas 70 worden???
Jij weet zo veel, ik denk ik knal hem er even in.
Fijn weekend nog,
groetjes Iris

Dank voor het compliment.

Als men pas volgend jaar 70 wordt, dan is er toch niets aan de hand? Dan hoeft men niet gekeurd te worden. Pas als men 75 wordt. Moet het rijbewijs volgend jaar verlengd worden, en is men ouder dan 65, dan wordt het slechts afgegeven tot de 75 ste verjaardag.

bardotlover
door bardotlover - May 4, 2013 om 21:52
22 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt tijger1,
en het was eigenlijk een stomme vraag van mij.
Maar nu ik toch bezig ben, weet jij misschien of Windows XP vanaf 2014 niet meer ondersteund worden door windows??? (is eigenlijk een vraag onder de kop "Computers") maar met jou weet je maar nooit. Want ik wil mijn computer dan om laten bouwen voor Windows 7
Heb er een mannetje voor, en een hele goede???
Dus als jij het weet ( en dat doe jij ) graag
groetjes......

tijger1
door tijger1 - May 4, 2013 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U dicht mij teveel kwaliteiten toe. Ik heb zelf ook Windows XP op mijn computer, maar als ik het zo lees, kan men dat gewoon blijven gebruiken. Maar inderdaad het wordt niet meer ondersteund vanaf 8 april 2014.

Lees hier

bardotlover
door bardotlover - May 5, 2013 om 12:44
22 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 mei 2013, 22:17]U dicht mij teveel kwaliteiten toe. Ik heb zelf ook Windows XP op mijn computer, maar als ik het zo lees, kan men dat gewoon blijven gebruiken. Maar inderdaad het wordt niet meer ondersteund vanaf 8 april 2014.

Lees hier
en die kwaliteiten dicht ik u niet zo maar toe. Want ik heb mijn antwoord, en dan nog met een link ook. Ik heb besloten toch over te gaan naar windows 7.
Hartelijk bedankt en nog een fijne dag,
groetjes Iris

tijger1
door tijger1 - May 5, 2013 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Iris

Linken kan ik nog maar kort, met dank aan Stacey :-). Maar dat is wel zo fijn anders moet je een heel adres vermelden of een lap tekst kopiëren.

Ik denk dat ik XP zelf maar op zijn beloop laat. Ik heb er heel fijne programma's op staan en ik zou niet weten of dat allemaal overgezet kan worden.

U ook een fijne dag toegewenst.

Tijger1

bardotlover
door bardotlover - May 5, 2013 om 15:18
22 Antwoorden / 4 Vragen

hi tiger1,
volgens mijn computerexpert, hij werkt bij ICT kan ik alle programma's die ik nu heb, behouden. Hij bouwt er een grotere geheugencappaciteit in en een betere beveiliging. Alleen kan ik beter een back-up hebben zodat ik later "mijn afbeeldingen en e-mail adressen en evt. documenten" weer erop kan zetten. Een licentie voor windows7 kost ca. euro 109.-- Waarom zou ik wachten, moet het toch eens laten doen.
Groetjes Iris

bardotlover
door bardotlover - May 5, 2013 om 15:21
22 Antwoorden / 4 Vragen

opslaan op een of twee USB-sticks is ook een mogelijkheid.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2013 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bardotlover,

Als je die computerexpert van je Windows7 op je computer laat zetten, dan zal die er toch wel voor zorgen dat er eerst een kopie van je bestanden die je wilt bewaren zal worden opgeslagen? Lijkt me het meest logisch.
En ja, dat kan bv. op usb-sticks of een schijfje of een andere (externe) harde schijf.
Laat die ICT-er dan meteen alles weer installeren zodat je daar (later) geen problemen mee krijgt.

Suc6