djbierdrager
door djbierdrager Nov 20, 2009 om 15:06
Auto & vervoer

Kiolometerheffing

mijn vraag is eigenlijk,wat gaat deze ongein ons wel niet kosten en hoeveel personeel is er straks nodig,daar hoor je niets over..

953 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe ouder de auto, hoe meer het kost per km.
Hoe meer kilometers hoe meer geld.

Dit in combinatie met een nog te verzinnen nieuwe belasting door de provincie, slaagt de overheid er weer in om creatief te bankieren.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ik een aso bak bezit die een op acht rijd dan wordt de liter bezine die ik tank
8 x 4.5 =36 cent duurder als een liter € 1.40 kost is dit +36 €1.76 .
met een auto met minder verbruik een op veertien kost dit 14 x 3 = 42 cent
€1.40 + 42 cent = € 1.82
als € 1.76 nu gedeeld wordt door 8 is dit €0.22 /km
als € 1.82 nu gedeeld wordt door 14 is dit € 0.196 / km

nu alleen de kale bezineprijs zonder heffingen
als je nu €1.40 deeldt door 8 =is dit €0.175 /km
als je nu €1.40 deelt door 14 = dit € €0.10 /km
dus als je een zuinige wagen rijd dan wordt je nog bestolen ook door de overheid
zuinigheid wordt afgestraft
nog even dan kunnen we allemaal ons hele salaris inleveren en krijgen we misschien wel zakgeld als je geluk hebt en beleeft bent

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag is eigenlijk: moet ik ook de gereden kilometers die ik in het buitenland rijdt betalen?
Wij wonen namelijk dicht bij de Belgische grens en komen dus ook regelmatig in België. Maar ik heb dus echt geen zin om de daar gereden kilometers te betalen, de Belgen betalen tenslotte ook niet voor het wegdek in Nederland waar zij ook gebruik van maken.
Weet iemand hoe dat zit?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet eerst nog zien dat het komt en wanneer daar zijn al zoveel kabinetten die er niet uit konden komen zal nu ook wel weer in het vergeetboek raken, maar ja het houd een hoop ambtenaren bezig want die moeten het tenslotte zorgen dat het gaat lukken.
Ik zie het voorlopi echt niet in deze vorm tot stand komen.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch ook werkelijk van de zotte wat wij als gewone,nette burgers allemaal pikken en helaas moeten nemen,we weten ALLEMAAL dat we weer opnieuw gepakt gaan worden,de gemeentes beginnen al bij voorbaat dat de gemeentebelastingen omhoog moeten vanwege de KMheffing etc.etc. en over 10 jaar hebben we het er weer met z'n allen over dat we gepakt zijn net zoals er tig jaar na dato nog gesproken wordt over het kwartje van Kok! Wij zijn te netjes en braaf in Nederland ondaks dat we Kassa etc.hebben!
Henk

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, mijn reactie was dus geen antwoord op je vraag.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

zeeman,
Wat mij bezig houd in dit kilometer heffingschandaal, want meer is het niet, is het volgende ; Sinds ruim een jaar woont er een Hongaarse dame in onze omgeving en nog steeds rijdt zij met een Hongaars kenteken ra ra hoe kan dat ?
Van de douane , door mij gebeld krijg je een zeer verwarrend verhaal waar aan het einde een voorzichtige opmerking aansluit als "dan moet er toch een Nederlands kenteken op en ev. BPM betaald worden."
Zo zijn er meer die in de contreien rondrijden en meerdere maanden hier wonen
Krijgen deze "mensen" ook zo'n hebbeding (lees kastje) in hun auto ?
Eurlings heeft een jeugdige fantasie , het wordt de hoogste tijd dat al dat schrot in het Haagse op de schopstoek komt en dat deze fantasterij plaats maakt voor echte regeerders.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Regelmatig lees ik de kreet: het kwartje van Kok, ja dat krijg je dus nooit meer terug. In 1956 viel de Sovjet Unie Hongarije binnen en omdat Nederland te weinig tanks had werd de Tabaksaccijns (tijdelijk) verhoogd tot dat de tanks betaald waren :))) dus niet, nooit meer afgeschaft dus geloof nu niet meer in dat kwartje van Kok.
Tijdens mijn werkzame leven bij de Douane heb ik wel eens gelezen dat de prijzen van auto's "af-fabriek" voor Nederland lager waren dan voor andere Europese landen omdat wij de BPM hadden en de auto anders veel te duur werd reden waarom de fabrikant genoegen nam met minder winst om toch op de Nederlandse markt afzet te kunnen hebben.
Zoals we al lang weten, het kopen van een auto, nu en straks, is nooit het probleem geweest maar wel de maandelijkse vaste en variabele kosten die erbij komen. Als dan de fabrikant straks zij "af-fabriek" prijs voor Nederland gaat aanpassen ben je met een nieuwe auto toch veel duurder uit dan je had gedacht.
Verder ben ik van mening dat de overheid een inventarisatie moet maken van het wagenpark en de teveel betaalde BPM op referentiedatum 01-01-201? moet terugbetalen aan de eigenaar van de auto. Dan zal de km-heffing wel iets hoger uit gaan vallen maar het is wel eerlijker.
Hoe zit het met buitenlanders? Controles bij in- en uitreis en het verschil laten betalen of bestaat er voor hen, zoals nu, je betaald in eigen land dan hoeft dat niet in een gastland, het wederkerigheid principe.
Dan lees ik niets over motorfietsen, vrachtauto's, bussen etc. maar wat ik het meeste mis is dat nog steeds niets gedaan wordt aan de belastingvrijstelling voor auto's ouder dan 25 jaar. Deze regeling betrof in mijn tijd (1970) de echte oldtimers uit de jaren 20-30-40 die ook maar heel weinig op de weg kwamen maar wat zien wij vandaag? de grootste roestbakken worden geïmporteerd uit de USA of komen ergens van een boerenerf, hebben de meest vuile motoren, zijn soms nog behoorlijk aan het gewicht, maar mogen wel met vrijstelling van wegen/houderschapsbelasting op de openbare weg.
De ANWB. Ik heb de ANWB gesommeerd niet in overleg te gaan met de Overheid over deze regeling want de automobilist van Nederland wil dit niet maar Guido van Woerkom vaart zijn eigen koers en gaat wel overleggen met als gevolg dat de Overheid zich gesterkt voelt door te gaan met Rekeningrijden.
Voorgaande ministers van verkeer (allemaal vrouwen) hebben zich vergaloppeerd aan dit rekeningrijden en nu er een man op het ministerie zit moet het wel lukken?????? Geloof er toch niet in.
Ken je de term: Windowdressing? Nou dat is het. Straks is Eurlings weg en dan komt er weer een ander die iets uitvind om ons geld afhandig te maken.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kleine man is weer de lul,want die koopt geen nieuwe auto dus heeft geen voordeel van het afschaffen van de bpm,of denken we nu werkelijk dat bij aanschaf van een gebruikte auto dat voordeel bij de klant terecht komt?
DREAM ON!!!!!!!
Natuurlijk heb ik niet zo lang op school gezeten maar als ik uitga van de 10.000 km die ik per jaar rij en dat vermenigvuldigd met 4,5 cent km heffing is dat op jaarbasis 450 euro,nu betaal ik 25 euro per maand wegenbelasting dus dat 12 keer is 300 euro,HOEZO goedkoper als de wegen belasting gefaseerd verdwijnd?
Als hij al verdwijnd.????

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit zal de automobilist wel eieren voor zijn geld kiezen,denken ze
Als er dan een deel van de mensen niet meer rijdt, of minder rijdt, komt er minder binnen dan verwacht, en dan zal dus de km-prijs omhoog moeten voor de mensen die nog wel rijden, want er zal een bepaald bedrag aan opbrengst begroot zijn.
Mensen met 2 auto's kunnen voordelig uit zijn door de jaarkilometrage over beide wagens te verdelen.
Het bekeuren voor te hard rijden via de gps zal niet gauw gebeuren, want dan zal iedereen zich wel aan de snelheid houden (op zich wel prettig, zeker voor de mensen die anders in het verkeer ongekomen zouden zijn) maar dan mist de overheid weer de ruim € 100.000.000 aan boetes, of zouden die dan moeten komen uit een verhoging van de km-prijs ?
Waarom overigensdie km-heffing ? Men wil dat men minder rijdt, en men wil het geld besteden aan o.a. weer wegen. Waarom dan die extra wegen ...?
En hoeveel duizenden euro's gaat men verliezen als men over 2 jaar zijn wagen wil inruilen - alsdandus de bpm vrijwel nihil is op nieuwe auto's ?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een schandaal dat deze regering bij monde van de heer Bos ons allerlei sprookjes verteld. Er is weer een methode gevonden om onder het mom van milieu en bezuiniging, de autorijder te plukken. Want het is duidelijk: autorijders moeten meer geld ophoesten om de tekorten van deze slechte regering te dekken. Gaan we minder autorijden, dan moet de heffing omhoog om toch aan de inkomsten te komen. Elk volgend kabinet kan zonder meer aan deze kosten veranderingen (lees verhogingen) aanbrengen. Het kastje kost geld, het netwerk in stand houden kost geld, het ambtenarenapparaat kost geld, de differenatie in heffing is lastig (wie betaalt hoeveel per kilometer), de provincie eist zijn eigen heffing (per provincie straks verschillend) Kortom het is onmogelijk om maar te denken dat de gemiddelde autorijder goedkoper uit is, minder inkomsten in de schatkist kan nooit de bedoeling zijn! We betalen reeds 70% accijns op onze brandstof. Trouwens, heffing via de brandstof is de goedkoopste en beste oplossing. Duitsland bv. doet dit al. Het wordt tijd dat dit slechte kabinet opstapt!

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je auto 1 op 14 rijdt en er komt straks ruim 7 cent per kilometer bij wordt de brandstof dus 1 euro per liter duurder. Deze euro-eulings is 9 keer zoveel als het kwartje (11 eurocent) van Kok. Al dat gelul dat het goedkoper wordt slaat helemaal nergens, bpm afschaffen? Nederland is het enigste land die deze belasting voert, dus hebben we dan voordeel als we die belasting niet meer betalen, net als de rest van de inwoners van de wereld. Nee, nog meer tientallen, honderden euro's meer betalen om op je werk te komen. Weg met die eurlings, niet morgen, nee vandaag nog.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de BPM en de wegenbelasting afgeschaft moeten worden omdat men het daadwerkelijk rijden duurder wil maken,gooi dan de brandstofaccijns omhoog.
Dat is heel wat simpeler en betrouwbaarder dan al die dure kastjes.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

de km heffing wordt weer een lekkere melkkoe. nu nog zgn laag tarief doch in de loop der jaren wordt deze steeds hoger. kost de gewone man altijd meer geld. merendeel der autobezitters rijdt in een auto ouder dan 4 jaar, dus hogere km heffing. Volgt het idee van duitsland. de belastingen op de benzineprijs. eerlijker kan het niet.
na de km heffing krijgen we de zuurstofheffing. een ieder krijgt een kastje om de nek om het aantal ingenomen liters zuurstof te meten en te betalen. .

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn vraag is eigenlijk,wat gaat deze ongein ons wel niet kosten en hoeveel personeel is er straks nodig,daar hoor je niets over..
In deze tijd van recessie zorgt dit toch mooi voor werkgelegenheid ;-)
Benieuwd wat er nog nij komt door het invoeren van nieuwe provinciale belastingen om het verlies van de opcenten te compenseren.
Ergste: verlies van privacy! (voor zover we dat nog hebben).

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

is t raar als ik dan denk laat niet iedereen om 830 op zn werk moeten zijn?
zulke grote groepen die tegelijkertijd op hun werk moeten zijn, kan er dan geen verschuiving plaatsvinden op een of andere manier ?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

oeps sorry

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Het gaat natuurlijk wat kosten. 59% zou goedkoper gaan rijden. 41% dus niet....Daarnaast heeft men verzwegen dat de provinciale opcenten van de wegenbelasting door minister eurlings niet zijn meegerekend (schande en bedrog).
De provincies zullen tot het uiterste gaan om hun inkomsten bv via een ingezetenenbelasting te behouden, zeker omdat ze door het rijk worden gekort.
Die 59% klopt dus ook niet...
Overigens erger ik me mateloos aan de overgangsregeling waarin telkens de motorrijtuigenbelasting (bezit) de komende jaren wordt verhoogd. Op de eerste plaats wordt dus in toenemende mate het bezit belast de komende jaren terwijl gemakkelijk het gebruik zou kunnen worden belast d.m.v. de accijns.
Tegen de tijd dat er omgebouwd kan worden is de motorrijtuigen belasting intussen fors verhoogd. Mensen met een tweedehands gaan dus meer betalen...Nieuwe autos kopen wordt bevorderd. Dat is slecht voor het millieu en de betalingsbalans.
Ik heb als anwblid een klacht ingediend bij de anwb, die dit zotte invoeringstraject ondersteund. De klacht wordt niet eens als klacht behandeld. Kennelijk is er een conctie gesloten.
Als we het simple houden dan kan gewoon de bpm en de motorrijtuigen belasting worden verrekend met de accijns. Niks geen kast etc .Redelijkerwijs kan aangenomen worden dat het gebruik dan met zo'n 10 a 15 procent afneemt. Als dat na een aantal jaren niet genoeg zou blijken dan kan alsnog een kastje systeem worden toegevoegd voor spitsheffingen. Overigens zitten de treine soms al stampvol omdat daar regelmatig in de spits onvoldoende capaciteit is. Dat moet dus parallel aangepakt worden. Tevens moeten de prijzen juist daar omlaag om de mensen uit de auto te krijgen. Niet: auto duurder maken maar terienen goedkoper. Ik denk zelfs dat er een taxi subsidie moet komen. Dan zijn er helemaal geen kastjes meer nodig.

groetend
hj janssen

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu rijd ik een Aygo en betaal € 36,00 "wegenbelasting"per jaar incl. opcenten. Ook al rijd ik heel weinig per jaar ik ga toch meer betalen. Hoe verklaar je dat. Volgend jaar zouden A labels van zuinige autootjes helemaal geen wegenbaelasting meer betalen. Moet ik dan maar een vieze oude auto kopen? Dat wil ik toch niet. Ik kies toch een Aygo voor het milieu.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu rijd ik een Aygo en betaal € 36,00 "wegenbelasting"per jaar incl. opcenten. Ook al rijd ik heel weinig per jaar ik ga toch meer betalen. Hoe verklaar je dat. Volgend jaar zouden A labels van zuinige autootjes helemaal geen wegenbaelasting meer betalen. Moet ik dan maar een vieze oude auto kopen? Dat wil ik toch niet. Ik kies toch een Aygo voor het milieu.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

balibali schreef op vrijdag 20 nov 2009, 16:27: De kleine man is weer de lul,want die koopt geen nieuwe auto dus heeft geen voordeel van het afschaffen van de bpm,of denken we nu werkelijk dat bij aanschaf van een gebruikte auto dat voordeel bij de klant terecht komt?
DREAM ON!!!!!!!
Als nieuwe auto's dus goedkoper worden brengen dus dse inruil auto's ook minder op dus voor de genedie een nieuwe auto kopen lijkt dit maar de nieuwe auto's zullen wel iets goedkoper worden mar vergist u daar niet in.
Want de auto fabriekenten brengen prijd dan op het zelf hoogt als in andere landen waar geen BPM opzit.
Ze hebben dus in Nederland minder winst dan in de andere landen dus die brengen dan omhoog. Het is allemaal nu niet zo eenvoudig maar dat het geld gaat kosten dat is zeker.
Maar ik moet het nog allemaal zien of het doorgaat.
Valerius
Natuurlijk heb ik niet zo lang op school gezeten maar als ik uitga van de 10.000 km die ik per jaar rij en dat vermenigvuldigd met 4,5 cent km heffing is dat op jaarbasis 450 euro,nu betaal ik 25 euro per maand wegenbelasting dus dat 12 keer is 300 euro,HOEZO goedkoper als de wegen belasting gefaseerd verdwijnd?
Als hij al verdwijnd.????

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De overheid heeft weer eens een leuk middel bedacht om de mens in ons land op een bijna toverachtige manier het laatste extra geld wat je nog dacht te bezitten uit je zak te kloppen ,dit gaat altijd erg doordacht ,omdat Den Haag vele kantoren vol met uitdenkers hebben die niets anders doen dan uitvinden hoe de burger nu weer eens uitgewrongen kan worden ,dat gebeurd al eeuwen lang ,vroeger had men de z,g schout en schepenen enz die sloegen het geld wel uit de burger ,maar nu gebeurt dat wat gluiperig ,zoals altijd trekt de burger aan het kortste eindje.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste allemaal, wij zijn het met z'n allen eens. Een nieuwe melkkoe is geboren en het einde is nog niet in zicht. Maar wat doen wij er allemaal aan. Niets dus.
WIj Nederlanders blijven " dubbel " betalen, successierechten, hoge accijnsen, km heffing, bpm die over enige jaren " verdwijnt" maar wel tussentijds nog wel blijven betalen.Opcenten vervallen maar een nieuwe belasting is weer in het zicht. Wat levert het ons "rijdend nederland" op? Niet veel. En een alternatief is er in veel gevallen niet? Denk aan het openbaar vervoer wat niet optimaal werkt en op vele plaatsen 1 x in het uur rijd, indien men geluk heeft. Enfin, Nederland is een prachtig land voor de multinationals met de juiste belastingtechnische afspraken maar wat doet Nederland voor ons Nederlanders? Denk aan de afgelopen jaren, de pensioenfondsen die het geld van de hardwerkende Nederlanders niet goed beheerden en 50% van ons vermogen. Let wel niet van hun maar van ons hardwerkende nederlanders met meer dan 50% zagen slinken. Wie kon dat weer ophoesten??? Laat ons raden?? En wat met onze banken ABN en Fortis. Ondanks de vele beloften vanuit Den Haag tav de bonusstructuur, geen resultaat te merken. Helaas het " werkvolk" mag alles weer ophoesten om deze investeringen vanuit Den Haag opnieuw recht te zetten want ergens moet er iemand voor betalen en dat zijn niet de banken. De banken houden hun geld vast om hun balans op te krikken. Terwijl men dit weet, weet men ook dat zij diegene zijn die de economie opnieuw aan het stagneren zijn. Jammer, maar helaas zijn wij Nederlanders weer de dupe.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij naait de firma List&Bedrog ons weer een oor aan. Ik heb al BPM betaald (afschaffing voor mij dus geen voordeel). Wegenbelasting wordt NIET afgeschaft, krijgt alleen een andere naam (Provincies laten de opcenten echt NIET lopen). Variabele heffingen zullen alleen een lokkertje zijn en uiteindelijk zullen de prijzen echt wel in het voordeel van de regering komen en zal de automobilist NOOIT goedkoper uitzijn. Hoe zit het trouwens met de buitenlanders??? In het buitenland betalen wij wel tol en vignetten en die inwoners worden wel gecompenseerd. En al die Oost-Europeanen die hier (semi)-permanent zijn?? Krijgen die ook een kastje??

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste allemaal, wij zijn het met z'n allen eens. Een nieuwe melkkoe is geboren en het einde is nog niet in zicht. Maar wat doen wij er allemaal aan. Niets dus.
WIj Nederlanders blijven " dubbel " betalen, successierechten, hoge accijnsen, km heffing, bpm die over enige jaren " verdwijnt" maar wel tussentijds nog wel blijven betalen.Opcenten vervallen maar een nieuwe belasting is weer in het zicht. Wat levert het ons "rijdend nederland" op? Niet veel. En een alternatief is er in veel gevallen niet? Denk aan het openbaar vervoer wat niet optimaal werkt en op vele plaatsen 1 x in het uur rijd, indien men geluk heeft. Enfin, Nederland is een prachtig land voor de multinationals met de juiste belastingtechnische afspraken maar wat doet Nederland voor ons Nederlanders? Denk aan de afgelopen jaren, de pensioenfondsen die het geld van de hardwerkende Nederlanders niet goed beheerden en 50% van ons vermogen. Let wel niet van hun maar van ons hardwerkende nederlanders met meer dan 50% zagen slinken. Wie kon dat weer ophoesten??? Laat ons raden?? En wat met onze banken ABN en Fortis. Ondanks de vele beloften vanuit Den Haag tav de bonusstructuur, geen resultaat te merken. Helaas het " werkvolk" mag alles weer ophoesten om deze investeringen vanuit Den Haag opnieuw recht te zetten want ergens moet er iemand voor betalen en dat zijn niet de banken. De banken houden hun geld vast om hun balans op te krikken. Terwijl men dit weet, weet men ook dat zij diegene zijn die de economie opnieuw aan het stagneren zijn. Jammer, maar helaas zijn wij Nederlanders weer de dupe.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo KM heffing? Dat betalen we al tientallen jaren in de vorm van Brandstofaccijns en de BTW daarop samen meer dan 80% van de literprijs aan de pomp. Het vervallen van de BPM is enkel interressant voor degene die een nieuwe auto koopt. En wat te denken van de provinciale opcenten, meer dan 1 miljard per jaar? Dit bedrag moeten we straks in de vorm van een nieuwe provinciale belasting alsnog ophoesten. Dus let op deze heffing geeft aan niemand voordeel behalve aan de staat der Nederlanden
Files kunnen gereduceerd worden door een aantal maatregelen zoals het verhogen van de maximum snelheid, het verminderen van het aantal waarschuwingen boven en naast de weg ( Dit geeft een sterk remmend effect) Een totaal inhaalverbod voor vrachtauto's ( vrachtauto's zijn dagelijks voor een groot deel de oorzaak van ongelukken en oponthoud) en een verplichte minimum snelheid op de autosnelwegen.
Ik spreek uit ervaring, zit dagelijks op de weg en rijdt per jaar meer dan 90.000 km

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

12-5-2013: politie aan de deur. Meneer, u bent gisteravond met uw auto in de Van Alkemadelaan geweest rond 21.15 uur. Laat nu toevallig daar rond die tijd de weduwe Sytzema vermoord zijn met een slagersmes. Wij komen u halen, omdat u natuurlijk wél onze hoofdverachte bent, want is wel héél erg toevallig dat u daar met de auto voor de deur van wijlen mw. Sytzema stond.

Pedro.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al meerdere keren is gezegd betalen we al per kilometer via de idioot hoge belastingen en accijnsen op brandstof. Men wil ons laten geloven dat de meerderheid niet meer gaat betalen...
Ik rijd in een klein zuinig auto'tje (670Kg en 1:17a18).
Bij een kilometerheffing van 3 cent ga ik bijna 450 euro per jaar meer betalen.
Om maar niet te spreken oven de streefprijs van 6,7 cent...
De provincies gaan uiteraard ook een extra belasting invoeren waardoor ik nog meer ga betalen!
De Mafia heeft in Italie veel namen,
In Nederland noemen wij het "onze Regering"...

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

belachelijk gewoon.wij zijn ouderen en hebben van ons laatste spaargeld een suzuki alto gekocht omdat die het goedkoopste en het zuinigste is en omdat wij vanaf januari geen motorrijtuigenbelasting meer hoeven te betalen.wij rijden maar 2000 km.per jaar en hebben altijd het volle pond aan belasting moeten betalen en nu moeten wij straks per km.gaan betalen dus zijn we nog duurder uit dan nu.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Belachelijk om eerst milioenen uit te geven voor een nieuw systeem waar geen enkele duidelijkheid over bestaat. ( kastjes makers bevoordelen??)
Hier past het oude gezegde:

BEZINT EER GIJ BEGINT.

Gr.Ger

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

karel
Dit hele plan moet onmiddelijk begraven worden, inclusief de leugenachtige bedenkers ervan. De ANWB, ,mag als dit wel doorgaat
gelijk mee. het is een grof schandaal!!!!!!!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dan eindelijk het beroemde kastje aan zo'n 5 of 6 milioen nederlanders is verkocht, blijft voor mij de vraag: Wie en hoe snel zal de eerst zijn die dat kastje even kraakt, Welke hacker zal de eerste zijn. Volgens mij zou het de eerste keer zijn dat een technisch onderdeel door de Nederlandse regering op touw gezet in een keer goed zal functioneren. Vegelijkend onderdeel: de A73 tunnel beveiliging en de tallose data systemen. Laat je niet op de KAST jagen!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dan eindelijk het beroemde kastje aan zo'n 5 of 6 milioen nederlanders is verkocht, blijft voor mij de vraag: Wie en hoe snel zal de eerst zijn die dat kastje even kraakt, Welke hacker zal de eerste zijn. Volgens mij zou het de eerste keer zijn dat een technisch onderdeel door de Nederlandse regering op touw gezet in een keer goed zal functioneren. Vegelijkend onderdeel: de A73 tunnel beveiliging en de tallose data systemen. Laat je niet op de KAST jagen!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit waanzinnige idee is alleen om het spaarvarken van deze slechtste regering sinds vele
jaren te spekken.Denk eens aan alle kosten,(ontwikkeling,fabricage,administatie,inbouw
etc) van dit stuk prullaria.Dit wordt allemaal op ons verhaald.Wordt steeds duurder.
Dus HOOGSTE tijd voor schoonschip in probleem wijk Binnenhof

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Werk als 69 jarige nog steeds en moet om 09.00 uur beginnen. de reistijd met openbaar vervoer is te lang in verhouding met die van in de auto en het werk eindigd niet altijd op einde werktijd. de bus stopt dicht bij het werk maar gaat veel te weinig. Het 65 jaar vrij reizen met het openbaar vervoer is na 09.00 dus auto verplicht, Minister Bos klaagt al dat de opbrengst voor de schatkist te weinig wordt dus raadt maar wat er gebeurt. Het moet ergens andres vandaan komen en wie betaalt de rekening, jan de arbeider want alle andere onkosten worden door de fabriekanten ook op de consumenten verhaalt. Misschien iets goedkoper in autokosten maar meer aan andere zaken.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand ergens kunnen vinden of er een speciaal tarief voor campers komt. Die betalen nu 25% van het jaartarief!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat heeft Brussel nog voor zin als ze daar niet in staat zijn om op Europees niveau een opslag op de brandstofprijzen te zetten in plaats van die vermaledijde kilometerheffing? Ik denk er serieus over om te verhuizen naar een land dat de burgers niet zo op een DDR-achtige manier wil begluren. Het scheelt niet veel meer of we worden gevraagd om onze buren in de gaten te gaan houden en wetsovertredingen te gaan melden. Wat is dit toch voor een k...-land met k...-bestuurders!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2009 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, het principe de gebruiker/vervuiler betaald is iets waar ik voor ben. Maar de manier waarop (privacy weg en veel duurder uitkomen, bij gewoon gebruik) is toch zeker niet waar ik voor zou kunnen zijn of worden.
Hier hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te kunnen bedenken. Een eenvoudige logische redenatie vwb het verlies van de privacy en een rekensommetje vertellen je genoeg. Och ja, en de files los je er ook niet mee op. Want als je die niet hebt en ze toch moet betalen is geen oplossing.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2009 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet alleen het rekeningrijden wat me beangstigd. Het gevoel dat men alles ziet waar je rijd stopt parkeert of te hard rijd en waar je regelmatig naar toe gaat.Dit is namelijk allemaal mogelijk met dat kl*te kastje.En ik ben er zeker van dat dit tegen je gaat gebruikt worden ,te hard rijden,te lang parkeren ,je word continu gecontroleerd op snelheid en noem maar op.Daarom wil ik zo'n kastje niet in mijn auto hebben,dan maar een BROMMOBIEL.
Groetjes Willem.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 keer op verzend drukken geeft een hoop berichten.Iemand een idee hoe dat nu weer kan?
Groeten Willem.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2009 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat gaat het kastje kosten, dat in iedere auto moet.
De controle op de kastjes moet je betalen.
Het is een begluurkastje weten ze nog beter wat je doet.
Ik weet zeker, als iedereen met de fiets naar werk zou gaan, wegenbelasting voor de fiets weer terug zal komen.
Het systeem rammelt aan alle kanten, zodra het kastje niet goed werkt is het sabotage en krijg je een bekeuring.
De volgende stap is natuurlijk dat je het ding kunt koppelen aan de maximum snelheid van de plek waar je bent, krijg je netjes iedere maand een bekeuring overzicht. Je spaart hiermee de vele flitspalen en controleurs uit.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

wdezwijger schreef op vrijdag 20 nov 2009, 15:48: als ik een aso bak bezit die een op acht rijd dan wordt de liter bezine die ik tank
8 x 4.5 =36 cent duurder als een liter € 1.40 kost is dit +36 €1.76 .
met een auto met minder verbruik een op veertien kost dit 14 x 3 = 42 cent
€1.40 + 42 cent = € 1.82
als € 1.76 nu gedeeld wordt door 8 is dit €0.22 /km
als € 1.82 nu gedeeld wordt door 14 is dit € 0.196 / km

nu alleen de kale bezineprijs zonder heffingen
als je nu €1.40 deeldt door 8 =is dit €0.175 /km
als je nu €1.40 deelt door 14 = dit € €0.10 /km
dus als je een zuinige wagen rijd dan wordt je nog bestolen ook door de overheid
zuinigheid wordt afgestraft
nog even dan kunnen we allemaal ons hele salaris inleveren en krijgen we misschien wel zakgeld als je geluk hebt en beleeft bent

Bestolen door de overheid???
Wat dacht je van die slooppremie??
De vervuiler wordt beloond (krijgt een goeie prijs terug voor zn hok), jij betaald de slooppremie en je eigen auto wordt op slag minder waard!!
En nu de kilometer heffing... goedkoper zegt u?? U geloofd net als de ANWB in sprookjes?? mn kop eraf als ik straks goedkoper uit ben!!
Nog afgezien van alle leuke bijkomstigheden, provincies vangen minder dus je kan wel nagaan wat er met de parkeertarieven gebeurt, en onderhet mom mileu.. de stedenheffing, groene zones en al wat nog verzonnen wordt.
En maar vooral geen wegen bouwen!!!