pu
door purplerose Sep 19, 2006 om 18:05
Auto & vervoer

Koppakking laten repareren?

Recentelijk hield mijn Renault Clio uit '91 er ineens mee op, koppakking stuk..... Koelsysteem is niet geheel goed, vermoed ik, want moest koelvloeistof vaak bijvullen. Auto in apr 2006 aangeschaft voor € 950.
Reparatie koppakking voldoende? Of zou er meer mis zijn?
En: is mijn geliefde cliootje het wel waard om nog gerepareerd te worden? Hoeveel kost zo'n reparatie? € 450?

Hoor graag jullie mening!

17334 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 19, 2006 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zo'n reparatie kost kunt u bij een garage informeren, maar die zal niet goedkoopzijn ong. rond de € 900,-
dat je vloeistof moest bijvullen komt door die lekke koppakking.
Of het waard is ligt aan de staat van de auto.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2006 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bekijk eerst de rest van de auto goed, als je totaal , dus aanschaf + reparatie's bekijkt, en dan weet je of een andere zoeken en inruilen of repareren rendabel is, dus kijk eens naar andere dingen als uitlaat, banden, enz..

Want gezien het bouwjaar is deze 15 jaar oude waardeloos, en net wat de gek er voor geeft, maar er zijn zowel hopeloze vrakken als perfecte auto's tussen, en een lekke koppakking zal steeds lekker worden, dus steeds meer lekken...

Op sloperijen en geen bovag garages zitten soms hele goede en voordelige tussen die heb voor E450 of soms nog minder doen, maar vergeet niet dat te goedkoop, zit je straks met bevroren water, want koelvloeistof of anti vries kosten geld, en water in olie komt bij deze reparatie's ook vaak voor, zelf ververs ik de olie indien niet te vervuild voor zekerheid liever een weekje later, en de anti vries pas bijvullen als het 2 weken water dicht is.. dus dan maar geen koelvloeistof, en die anti vries mag in het water, dus beetje eruit, en flesje erin...

veel succes...

ve
door verwijderd - Sep 19, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Informeer even bij de sloop in de buurt of ze ook reparaties verrichten,

scheelt je sowieso heleboel geld.

Las ergens dat de kosten van koppakking voor 95% bestaat uit arbeidsloon en het is veel werk (duur bij garage dus !!)  terwijl koppakking zelf maar rond de E10,- kost - ben je bij garage gauw honderden euro`s kwijt voor zo`n klusje.

Wellicht is het iets anders, lekke waterpomp ? Heb ik eens gehad, vaak koelvloeistof bijvullen, reparatie op sloop koste destijds Fl.50,-

Second opinion geen verkeerd idee....

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 19, 2006 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

           Hallo Purplerose

je schrijft dat je het vermoeden hebt dat het koelsysteem niet voldoende funcioneert

dat hoeft niet persë

als de motor niet te heet is geweest zal de koelvloeistof inwendig via de motor zijn verdwenen

als de auto verder in goede staat verkeerd is het mischien toch verstandig om te laten repareren

maar of je met het door jou genoemde bedrag uit komt valt te bezien ,het is al met al  nog een hele klus

als je laat repareren maak dan een duidelijke afspraak

waar koop je voor dat geld een auto met nieuwe koppakking wens je heel veel succes

vriendelijke groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Sep 19, 2006 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, als de auto geen witte rook vertoont bij de uitlaatgassen en er op de oliedop geen vieze drab zit kan het ook zijn dat de waterpomp lekt. Vaak is dit niet te zien omdat de vloeistof tegen de hete motor verdampt. Als er in de koelslangen ook geen overmatige druk staat hoeft de pakking niet stuk te zijn. Veelal is er dan een keerring in de pomp uitgedroogd.

Succes Ronny.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Ik laat de garage een schatting maken van de kosten, ben erg benieuwd!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2006 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, ik ben monteur en het is mogelijk dat er een scheurtje in je kop zit en dan moet er een andere kop op. [ mucho dinero] je kan ook proberen om er een `pil` in te doen. dat kost ongeveer 15 euro en ik heb er al een paar keer succes mee gehad. je koopt zo`n `pil` bij de meeste auto onderdelen shops. je voegt een [pil]middel toe aan je koel vloeistof [ goed de gebruiks aanwijzing lezen en tot de letter opvolgen] en die stopt dan het lek. soms blijft het lek dicht en soms helpt het tijdelijk. veel succes. gr leo    ps ; veel mensen verkopen `m dan meteen. waarschijnlijk ben jij daar ook een slachtoffer van.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

kijk is op de site www.mijngarage.nl