Lekke band scootmobiel.
Ik kreeg afgelopen Vrijdag 20 Okt een lekke band met mijn scootmobiel.
Ik heb netjes de app gebruikt van de Welzorg nood app,maar die werkte voor geen meter.
Toen maar zelf gebeld met de welzorg en werd vriendelijk te woord gestaan,ik zei wat ik had bla bla bla en ze zal iemand sturen om mijn band te laten plakken.
Maar na 45 min kwam er een Taxibusje die me op kwam halen en heeft me na huis gebracht,ik vond het een hele goede service maar had iets anders verwacht.
Toen heb ik de Welzorg weer gebeld en toen moest ik een afspraak maken voor het plakken van mijn wiel.
En de eerst volgende afspraak is a.s Dinsdag,Dus nu moet ik het hele weekende in huis blijven en heb alle afspraken af moeten zeggen!! en dat voor 10 min band maken want plakken doen ze niet meer!!
Ik ben nu best wel pissig omdat ik nergens heen kan en de muren kwamen al op me af!!
Groetjes Gerard van Seijen
Topantwoord
Heeft u geen familie of kennissen die de band kunnen plakken?
@ Toonder. Het 'plakken' van een band van een scootmobiel is ingewikkelder en dus moeilijker dan van b.v. een fiets. Om te beginnen is een scootmobiel behoorlijk zwaar. Het wiel losmaken en de band verwijderen vraag de nodige expertise en speciaal gereedschap en daar zal het bij de familie en/of kennissen ongetwijfeld aan ontbreken.Dus waarom jouw antwoord als 'topantwoord' wordt beoordeelt is mij een raadsel. TS zal wel per abuis onbedoeld de betreffende link hebben aangeklikt.
Overigens is het wel schandalig dat Welzorg 4 of 5 dagen nodig heeft om die band te laten vervangen (plakken is n.l. geen optie). Ikzelf heb een scootmobiel via de WMO van de firma Jens Beenhakker en de klus (wiel losmaken, band verwijderen, nieuwe band monteren en wiel weer vastzetten) was binnen een kwartier geklaard. En inderdaad: zij kwamen pas na 3 kwartier maar je moet wel eens wachten echter b.v. bij de Wegenwacht staan ze ook niet meteen naast het pechgeval en kan de wachttijd ook oplopen tot een uur. Dat Welzorg een taxi stuurt lijkt een goede service, maar dat is het duidelijk niet want TS moest daarna nog een fors aantal dagen wachten voordat de scootmobiel weer bruikbaar was. Bovendien vraag ik mij af wat er met die scootmobiel is gebeurt. In de kofferbak van die taxi ? Op het imperiaal van de taxi ? Aan de trekhaak van de taxi gebonden en zo naar huis gesleept ?
@ Gerard van Seijen: je hebt helemaal gelijk; het is niet eenvoudig zo'n band te vervangen.
@ Getty: Een behoorlijk a-sociale reactie want als je afhankelijk bent van zo'n scootmobiel en 4 of 5 dagen moet wachten op vervanging (een klus van een kwartier) is dat zeer ingrijpend en frustrerend. Dat merk je wel als je ooit zelf afhankelijk wordt van dit hulpmiddel.
Een scootmobiel past in een taxibusje.
In het weekend werkt de monteur kennelijk niet. Dus moet je voor een paar dagen een andere oplossing zoeken.
Afspraken verzetten, boodschappen laten bezorgen en desnoods zelf met de taxi gaan voor een keer.
Soms is het niet anders en moet je je aanpassen.
@boskabouter
Was ook verbaasd en zie het zelf ook niet als topantwoord maar zal wel een vergissing van de TS geweest zijn.
Ik kan daar zelf jammer genoeg, niks aan doen.
Dat het ingewikkelder is dan een fietsband plakken begrijp ik maar de ontwerpers zullen het toch niet zo moeilijk gemaakt hebben dat het voor een leek een onmogelijke klus is.
Wanneer het repareren voor een ervaren persoon in een kwartier kan, zal het voor een leek toch wel in een uurtje moeten kunnen.
P.S. Zie nu dat u mijn antwoord geplust hebt, was ook een vergissing neem ik aan?
Deze band plak je maar niet zo maar,je moet het hele wiel er af halen,dan alle schroefjes los maken.
Als het goed is kan je het wiel nu uit elkaar halen en heb je twee delen en dan is het een kwestie van uit elkaar halen en plakken die band.
Maar niemand van mijn familie durft het aan en vrienden heb ik niet meer sinds ik getrouwd ben,maar zullen nu wel terug komen.;)
Wanneer u al meer slechte ervaringen heeft met de service van welzorg zou kunnen overwegen lid te worden van de ANWB scootmobiel service, kost incl. Lidmaatschap ANWB zo’n €68 per jaar.
Dat welzorg pas na 4 dagen kan komen om een lekke band te repareren is een slechte service, oorzaak zal wel zijn dat er overal bezuinigd wordt.
Je leest op internet dat er veel klachten zijn over de service van welzorg en erkennen dat ook, zijn naar eigen zeggen volop bezig daar verbetering in te brengen.
Houdt uw banden wel altijd goed op spanning dat vermindert de kans op lekrijden behoorlijk.
U schreef zelf in de openingspost dat band maken maar tien minuten werk was. Beetje tegenstrijdig.
Met zo een houding komen die vrienden van weleer echt niet terug, ze kijken wel uit. En dan ook nog voor u klussen en dat dan prompt na uw oproep? U lijkt zelfs uw vrouw de schuld te geven van dat u geen contact meer met ze heeft. Stop eens de hand in eigen boezem en wordt een plezieriger mens. Uw familie kijkt ook wel uit, die is misschien allang blij dat u eventjes de deur niet uit kunt.
Het gaat hier om een paar dagen, uw sociale netwerk stort heus niet gelijk in als u een paar dagen thuis blijft. U doet erg moeilijk.
Jammer voor u maar de muren zullen toch niet zo snel op u af komen? Die band wordt geplakt, het is zo Dinsdag, hoor. Het regent trouwens, dus een paar dagen binnen kan toch nooit zo erg zijn?
Dus jij kunt bepalen of het voor TS 'niet zo erg is' een paar dagen binnen te blijven ? jouw compassie met TS moet wel erg rudimentair zijn.
Met dat rudimentair valt het wel mee hoor. Ik reageer eigenlijk op de grappige frase waar de TS over zijn vrouw schrijft. Heb een heel fijne, buitenshuis, Zondag, @bokskabouter.
Alle afspraken af moeten zeggen? Dan hebt u het maar druk in het weekend.
Het is snertweer, dus zo’n ramp is het niet dat u niet wegkunt.
Helaas zijn er meerdere banden te plakken, reparaties uit te voeren, producten te leveren of te vervangen met spoed of op te halen ivm overlijden etc en bent u niet de enige. Ook al is het maar 10 min. Neem aan dat u niet naast welzorg woont dus moet er een chauffeur ingepland worden en het liefst wanneer deze in u buurt, wijk of stad rijdt zodat het in de route valt.
Zelf ook nodig gehad ( duo tandem met lekke band dus kon niet weg met zoon met beperking) en na 6 dagen kwamen ze eindelijk plakken. Helaas lukte niet dus moest er nieuwe band besteld worden want wat speciale maat. Na weer ruim 1 week nieuw banden erop en kunnen weer fietsen. Ondanks lange wachten en onmacht zijn we weer mobiel. Na 2 wk elke dag naar school lopen ( 1,5 km heen 1,5 terug en 2x voor medische noodzaak lopend op en neer per dag) kunnen we weer fietsen. Leuk is het niet maar lijkt wel of er tegenwoordig alleen maar geklaagd wordt.
Wat een ramp voor U.
Ik zou willen dat ik een scootmobiel had. Ook al zou die volgende week komen. Zal ik Lenie 't Hart bellen dat we hier een jankertje gevonden hebben?
Heet U soms Remie?
Wellicht kunt U een potje mens eger je niet spelen
Wat een sneue reactie :-(
Bij een autoband kan men de ANWB bellen. Deze zitten met weet ik hoeveel auto's op de weg en zaak vaak binnen het uur ter plaatse. Echter, een scootmobiel is heel wat anders. Daar zijn geen honderden servicemonteurs voor op de weg. Zie het als autopech dat u niet verder kunt. U wordt netjes naar huis gesleept en de afspraak voor reparatie is ingepland.
Tja, dat er in het weekend geen monteurs beschikbaar zijn is ook logisch. Een lekke band is niet van dien aard dat er op stel en sprong iemand naar u toe moet vliegen. U bent veilig thuisgekomen en kan dinsdag weer lekker op pad. Lekker paar daagjes thuis freubelen en dan weer de hort op.
Of wilt u simpatie? Ik heb ooit 5 dagen op een camping gestaan in de middle of nowhere. Onderaan een berg met een klein weggetje naar boven toe. De auto was weggesleept met pech en we moesten wachten op vervangend vervoer. 5 dagen moederziel alleen op een doortrekcamping met weinig voorzieningen. Kan u vertellen dat de tentstokken op mij afkwamen. Kan ik nu ook iemands schouder krijgen om op te huilen?
Ik ben ook een beetje boos maar dan op u want waarom zou u een voorkeursbehandeling moeten genieten ten opzichte van andere mensen die bij pech urenlang op een pechhulpdienst moeten wachten en hun vervoermiddel voor reparatie dagenlang kwijt zijn en als kers op de taart ook nog eens de rekening gepresenteerd krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer