Vragen over Geldzaken & Recht

Knowee
Knowee - Sep 5, 2023 om 10:35
Geldzaken & recht

Verantwoordelijkheid kinderdagopvang

Hallo allen,

Onze kinderdagopvang heeft zoals, volgens mij, elke andere kinderdagopvang dezelfde regels. Lang verhaal kort hierin is: Je moet sowieso betalen, ook als je je kind afmeld. Meld je je kind op tijd af, dan krijg je een tegoed wat je kan gebruiken om een andere dag opvang aan te vragen. Doe je dit niet dan verdwijnt dat tegoed op 31-12 van dat kalenderjaar.

Ik begr ... Lees meer

fr
franswich - Mar 7, 2024 om 09:46
Geldzaken & recht

Hoe kan ik een F1 jaarabonnement opzeggen

Hoe kan ik mijn F1 jaarabonnement opzeggen? Ik was in de veronderstelling dat ik na een hoop zoeken door de knop afmelden in te drukken een einde zou maken aan mijn abonnement, totdat ik op dinsdag 5 maart een bericht kreeg waarin ik werd bedankt voor het verlengen van mijn abonnement en dat de betaling van 94,99 euro was ontvangen.
Als ik naar de site van F1 ga en mijn abonnement wil stoppen ... Lees meer

Mi
Michelle385 - Mar 14, 2024 om 23:45
Geldzaken & recht

Niet tijdig afzeggen: kosten voor afspraak

Goedenavond allemaal,

Ik ben zwanger en heb mij aangemeld bij een kraamzorg organisatie. Deze organisatie mailde mij onlangs met een afspraak bevestiging. Ik was hier verbaasd over, want datum en tijd waren niet met mij overlegd/afgestemd. Onderaan de mail stond dat de medewerker 'kostbare tijd' voor mij reserveerde en dat ze ervan uit gingen dat ik aanwezig zou zijn bij het gesprek. Al ... Lees meer

Kt
Ktmusic - Mar 14, 2024 om 18:46
Geldzaken & recht

Topticketshop behoudt winst na foutieve website

Ik heb 2 eersterangs kaarten gekocht voor een concert van Venice voor €75,- per kaart. Volgens de site waren deze leverbaar. Vervolgens krijg ik een mail van Topticketshop: sorry, foutje op de site, deze zijn niet meer leverbaar, we gaan iets anders voor u zoeken.
Ik krijg na een paar weken 2 nieuwe (doorverkochte) kaarten van €32,75 per kaart. Ik krijg geen geld terug: de kaarten konde ... Lees meer

Ma
Marleenm1 - Mar 14, 2024 om 16:29
Geldzaken & recht

Pensioen

Werkgever heeft jarenlang pensioen afgedragen aan pensioenfonds maar is vergeten dit in te houden bij werknemer (sinds 2015). Mag een werkgever dit toch nog over al die jaren met terugwerkende kracht inhouden op loon werknemer? Of is er sprake van verjaring? Of slecht werkgeversschap? Lees meer

Th
ThomaAkkers - Mar 9, 2024 om 13:11
Geldzaken & recht

Betalen

Hoi allemaal,

Ik heb een opzegging ingedient via bymetis.nl maar helaas krijg ik nu achteraf een factuur...

Moet ik deze betalen of kan ik dit zien als fraude?

Ik vind dit namelijk wel frappant..

Lees meer

me
merkesteyn - Nov 3, 2023 om 16:34
Geldzaken & recht

ING rente compensatie

Is er nog contact met ING over de rentecompensatie? ING stelt de compensatie steeds uit, nu al misschien naar april volgend jaar. Ben 74 en wil ik nog van de compensatie kunnen genieten dan hoop ik toch spoedig wat te horen over de rentecompensatie van ons doorlopend krediet dat 20 jaar heeft gelopen (van af 2001). Lees meer

KeesWeer
KeesWeer - Mar 10, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht
Scoupy cashback

Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.

[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]

Lees meer

ga
garayuk - Mar 8, 2024 om 15:58
Geldzaken & recht

Tijdelijk noodfonds energie

Mijn aanvraag voor het tijdelijknoodfonds energie is afgewezen door een fout in de inkomensgegevens. Na mijn protest stuurde ze mij een mail voor een herbeoordeling aan te vragen. Naast diverse gegevens wilden ze ook je nikomensverklaringen van debelasting over 2021 - 2022  en 2023.   Omdat ik belastingaangifte moest doen moest ik op 1 maart al aangifte doen en dan zou de belastingdienst vóór ... Lees meer

Lianne S
Lianne S - Mar 6, 2024 om 12:38
Geldzaken & recht

Oneens met standpunt Kifid

Goedendag,

Bij het Klachteninstituut finaniciele dienstverlening (Kifid) heb ik een klacht ingediend over het handelen van de hypotheekverstrekker. Mijn ex-partner en ik zijn helaas uit elkaar, waarbij een verdeling van onder andere de woning en de bijbehorende hypotheek moet plaatsvinden. Om tot een eerlijke verdeling te komen heb ik de hypotheekverstrekker verzocht om mee te werken aa ... Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels