ke
door kevinwillems19 Jun 21, 2016 om 20:12
Auto & vervoer

Mag een bedrijf een klant weigeren op basis van slechte recensie?

Ik heb 2 maanden geleden een Sym Allo snor gekocht bij Autoshop Straten in Wijchen.
Wel was dit buiten zijn ''boekje'' om, ik moest hem contant afrekenen omdat dit een inruil scooter was.
Hij noemde dit zelf ''in opdracht van''.
Toen ik hem kochtte heb ik met de verkoper mondeling afgesproken dat ik 3 maanden garantie krijg.

Na 1,5 maand startte mijn scooter wel maar sloeg meteen af, ook deed hij dit bij fors remmen/ stilstaan/ rollen.
Ik heb mijn 2x teruggebracht naar de winkel, naar zeggen van de reparateur was de scooter gemaakt. Maar dit was alles behalve, na de 2 ''reparaties'' deed mijn scooter het nog steeds niet. Hierna heb ik de winkel gebeld waar ik hem heb gekocht en vroeg ik hem om een oplossing.
Naar zijn zeggen had hij alleen garantie op de draaiende delen gegeven, en moest ik even opzoeken wat de draaiende delen waren. Dus was me de deur toegewezen.

Hierna heb ik in een nette vorm een slechte feedback/ recensie over het bedrijf geplaatst.
Toen mijn vader later terugbelde voor een nette oplossing voor dit probleem, werd hij afgewezen omdat ik een slechte recensie heb geplaatst. Mijn vraag is dus: Mag een winkel een klant weigeren? en wat kan ik hier mee?

5820 6 Rapporteer

Topantwoord

ja
door jackyh - Jun 21, 2016 om 20:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Een winkel mag elke klant weigeren. U heeft verder niets zwart op wit en dus staat u zeer zwak. Het is trouwens nooit een goed idee om een slechte recensie te plaatsen als er problemen zijn.

zoekster1
door zoekster1 Jun 21, 2016 om 21:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ben ik het niet mee eens. Is ook helemaal niet op feiten gebaseerd.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Jun 21, 2016 om 21:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Die verkoper zoekt gewoon een stok om u mee te slaan. Gewoon doorgaan met slechte recensies plaatsen, want dat is waarschijnlijk de enige manier om nog wat voor elkaar te krijgen.

Denkt u aan klacht.nl en klachtenkompas.nl

Uw vader kan de verkoper beloven dat hij de slechte recensies zal weghalen als de scooter is gemaakt.

Heeft u geen bewijs van betaling gekregen toen u contant betaalde?

ke
door kevinwillems19 Jun 22, 2016 om 00:15
Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb geen bewijs gekregen

zoekster1
door zoekster1 Jun 22, 2016 om 09:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hoeveel heeft u betaald?

ke
door kevinwillems19 Jun 26, 2016 om 22:16
Antwoorden / 1 Vragen

€1250,- = Sym Allo black edition 2014, 1950km op teller, goede gebruikstaat

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2016 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is niets "bijbetaald". Die contante aankoop was gewoon zwart.

zoekster1
door zoekster1 Jun 22, 2016 om 10:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dacht omdat er  inruil stond dat hij zelf een oude scooter had ingeleverd, maar denk dat je gelijk hebt.

ke
door kevinwillems19 Jun 24, 2016 om 23:19
Antwoorden / 1 Vragen

Nee heb hem contant betaald, geld bij de bank gehaald voor de duidelijkheid

hansje klein
door hansje klein - Jun 22, 2016 om 10:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Geen contract, geen rekening, geen bewijs, geen rechten......u beschrijf zichzelf als soort van heler(?).

Met de terugname van de slechte recentie is het mogelijk iets te verhandelen, maar het blijft allemaal zeer onfris.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 22, 2016 om 10:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, een heler ben je als je gestolen goederen koopt, niet als je geen bon hebt gekregen. Dan heb je alleen maar geen bon, maar wel betaald.

Als ik u was zou ik de verkoper duidelijk maken dat u de belastingdienst gaat inlichten, omdat deze meneer waarschijnlijk geen BTW betaalt over bepaalde goederen die hij verkoopt.

hansje klein
door hansje klein Jun 22, 2016 om 10:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Correctie: De vraagsteller is dan een heler, wanneer duidelijk was, dat het over gestolen ware gaat
.
Blijft de verdenking dat er zwarte handel in het spel is (BTW-ontduiking en omzet vals aangeven) en de vraagsteller het de verkoper uiteindelijk wel héél erg 'te gemakkelijk' gemaakt heeft. Mogelijk uiteindelijk toch wel ter goeder trouw.....resp. een beetje te naief.

zoekster1
door zoekster1 Jun 22, 2016 om 10:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat hij jong is, tenslotte ging zijn vader bellen met de verkoper. En jonge mensen zijn vaak naief.

ke
door kevinwillems19 Jun 24, 2016 om 23:23
Antwoorden / 1 Vragen

Het betreft geen gestolen goederen, deze scooter heb ik op naam gezet

hansje klein
door hansje klein - Jun 22, 2016 om 10:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik vind even geen review(s) van u of zelfs van andere (on)tevreden klanten......

Is uw review inmiddels soms weggehaald door u of door de leverancier?

ke
door kevinwillems19 Jun 24, 2016 om 23:22
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is op Facebook geplaatst

hansje klein
door hansje klein Jun 24, 2016 om 23:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan leest de Belastingdienst mogelijk ook al mee....! U kunt tevens gebruik maken van Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl zodat het bedrijf op het géén service meer willen leveren een redelijk? antwoord moet plaatsen. Publiekelijk!