be
door bert otto Dec 20, 2016 om 15:04
Auto & vervoer

Navigatie Kenwood/garmin

Zit met een compleet nieuw navigatie systeem in een vier weken oude Mitsubishu ASX van Kenwood/Garmin.

Support van Garage preuninger als de desk bij Garmin is slecht.

Informatie en begeleiding is slecht.

Bij de garage zegt de verkoper wij verkopen auto's en hebben hier geen verstand van.

Kaart update is van 2016 echter de A4 staat er niet op en die is al een jaar open. Tevens 3jaar recht op gratis updates.

En niemand kan je verder adviseren wie heeft ook deze  slechte ervaringen  met  #garmin #Kenwood.

3588 6 Rapporteer

ne
door neodutchio - Dec 20, 2016 om 15:28
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Kaarten zijn altid minimaal 1 jaar oud. Zodra een nieuwe weg aangelegd is is het wachten tot de bekende auto's eroverheen gaan, dat moet weer gedigitaliseerd worden en uitgebracht worden. Dit traject duurd zeker een jaar. Dus een snelweg die een jaar open is en een update van eerder dit jaar is dus mogelijk.
En voor de updates, dit kan op verschillende manieren. Dit zal ongetwijfeld in een van de boekjes staan die u bij de auto gekregen heeft.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 20, 2016 om 15:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Navigatie disc/card is voor 2016 en niet van 2016.
Kortom A4 zal de kaart voor 2017 komen te staan. Dus niets aan de hand.

ph
door philip36 - Dec 20, 2016 om 17:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Mooie garage, verkopen wel navigatiesysteem maar willen daar verder niks van weten.
Hou mijn hart vast als u straks naar die garage gaat met een kapotte lamp.

Garmin zegt natuurlijk dat u bij Kenwood moet zijn.
Heeft u al een kaart-update gedaan of krijgt u het niet voor elkaar?

Kijk eens op    https://kenwood.garmin.com/kenwood/
Klik op die site ook eens op Help rechtsboven in scherm.

sw
door swat1500 - Dec 20, 2016 om 17:59
3779 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft de auto gekocht bij de garage. Voor vragen over uw auto moet u in beginsel bij de leverancier zijn. In uw informatie die u bij de aankoop heeft gekregen zou ook moeten staan wie de gratis updates verspreid en ook hoe vaak updates verschijnen.
De ervaring leert dat updates bij voertuig gebonden navigatiesystemen niet snel na elkaar verschijnen en vaak prijzig zijn.
Een TomTom krijgt sneller updates en met navigatiesystemen op mobiele telefoons krijgt u nog sneller updates.
Ingebouwde navigatie is mooi maar als dit niet real time verbonden is met internet snel verouderd en de ondersteuning blijkt in de praktijk maar enkele jaren te zijn.
Ik betwijfel of de meerprijs verantwoord is bij de aankoop van een nieuwe auto.

aurora1
door aurora1 - Dec 20, 2016 om 22:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zet intussen voorlopig de gratis MapFactor app. op uw gsm, werkt met gps, geen internet nodig.
Ik vind die zo prima dat ik zelfs mijn Tommie Tom in de kast gelegd heb.

Gr
door Grunn1 - Dec 20, 2016 om 23:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoals al meer geschreven worden kaart updates voor ingebouwde navigatie systemen minder vaak uitgebracht dan losse navigatie. Tevens is het inderdaad zo dat het soms wel tot 2 jaar kan duren voordat alles up to date is maar soms ook al binnen een maand.
Heb zelf een Clio en heb via het forum voor Clio"s alle info ontvangen van andere Clio rijders voor o.a. Updaten van medianav dus zoek eens of er ook een forum is voor asx rijders en wellicht vind je daar meer informatie.