Fr
door Frajol Oct 20, 2016 om 16:27
Auto & vervoer

Nieuwe auto

Wij hebben een nieuwe auto besteld hoe wij hem graag willen hebben maar nu word het een nieuwe type wat wel mooi is en we krijgen 2300 euro korting(nieuwere type is duurder)omdat de oudere type niet meer leverbaar is. Alleen is het nu met een panorama dak wat wij niet willen want we willen een dicht dak en dat hadden we ook besteld. Wat nu?

8229 19 Rapporteer

lexgensen
door lexgensen - Oct 20, 2016 om 16:31
274 Antwoorden / 88 Vragen

Praten met de dealer? Contact opnemen met importeur? Als anders wordt geleverd als besteld is annuleren natuurlijk ook een optie. Is er maar 1 bedrijf wat Uw soort auto verkoopt?/

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2016 om 16:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aangeven dat het hetgeen ze willen leveren niet concorm de overeenkomst is, en naleving van de oorspronkelijke overeenkomst eisen. Ofwel, het geboden alternatief niet accepteren.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2016 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zonwering binnen tegen het dak?

zoekster1
door zoekster1 - Oct 20, 2016 om 16:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De overeenkomst ontbinden omdat ze niet kunnen leveren wat is besteld.

me
door mein33 - Oct 20, 2016 om 17:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@franjol,

Met de dealer in conclaaf en vragen of zij, eventueel i.s.m. de importeur, nog een door u besteld model en uitvoering bij een andere merkdealer kunnen vinden. De importeur weet exact welke modellen en uitvoeringen er nog bij de dealers in voorraad staan.
Mocht dat niet lukken en u wilt percé het nieuwste model niet, dan moet ontbinding van de koopovereenkomst mogelijk zijn.
En dan maar hopen dat u , in een later stadium, geen spijt krijgt van uw beslissing.

ro
door ronny530 - Oct 20, 2016 om 18:02
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Een nieuwer type levert bij eventuele inruil meer op dan het door u bestelde oude type maar dat gaat pas na een jaar of twee spelen en het panoramadak is dan voor vele kopers een meerwaarde maar terzijde. Als u net als ik een gigantische hekel aan schuif/kantel daken, sunroofs en panorama daken heeft dan blijft er niets anders over dan de dealer aan de afspraken te houden die u met de dealer gemaakt heeft. Binnen het netwerk van dealers zal er nog wel een model te vinden zijn die aan uw wensen aangepast kan worden maar u een korting geven scheelt een boel zoekwerk.

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2016 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als het een type met panoramadak is zal dat type toch ook wel zónder panoramadak leverbaar zijn?
Uiteraard kun je de koop ontbinden omdat ze niet kunnen/willen leveren wat er overeen gekomen is.
De keus is uiteraard aan jou.
Ga eens in overleg wat de mogelijkheden zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 20, 2016 om 18:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vele mensen betalen graag voor deze optie die u niet wenst.
De vraag die bij me opkomt is waarom u dit persé niet wilt. Is dit puur visueel of twijfelt u aan de veiligheid van zo'n dak?

Een korting van 2300 euro is mooi en tegen de tijd dat u de auto inruilt krijgt u er ook nog meer geld voor terug.
Goede opties leveren altijd wat extra op.
Diewilik

@H
door @HENK@ Oct 21, 2016 om 13:06
159 Antwoorden / 1 Vragen

opties brengen juist vaak niets extra op en er zijn net als ik ook mensen die zo'n dak afschuwelijk en irritant vinden en het dus juist geen goede optie vinden!!

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 21, 2016 om 15:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Blijft wel dat het het nieuwe model is en dus sowieso meer oplevert. Toevallig ben ik eerder deze week met een vriendin meegeweest om een auto te kopen.
Er stonden 2  Ford Focus modellen, zelfde bouwjaar,  beide diesel en een verschil van 12.000 km in het voordeel voor het eerst model,  een trend uitvoering.
De 2 had dus weliswaar meer kms gedraaid maar was een titanium uitvoering,  prijsverschil 2500 euro. Dus goede opties leveren wel degelijk iets op. Denk in dit geval aan xenon verlichting, keyless entry, zelf inparkeren, hill assist een beter audio en groter navigatiesysteem,  voorruitverwarming  en ga zo maar door.  Dit was voor haar doorslaggevend want ze had het gevoel heel veel meer comfort te krijgen voor 2500 euro extra.
Maar ja niet iedereen vindt dit nodig, praktisch en heeft het geld ervoor over.

getty
door getty - Oct 20, 2016 om 19:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u echt niet wil, kunt u kostenloos ontbinden.  Meer zit er niet in.

kv
door kvjapio - Oct 20, 2016 om 23:05
281 Antwoorden / Vragen

U bestelt iets en het is niet leverbaar. Ik zou de bestelling afzeggen en naar een ander gaan.

Topantwoord

koekeloer
door koekeloer - Oct 21, 2016 om 11:56
562 Antwoorden / 18 Vragen

was u accoord gegaan met het nieuwere model? Of was het een volkomen verrassing bij aflevering?

Fr
door Frajol Oct 21, 2016 om 14:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dit is een verrassing voor ons en nee we hebben hem nog niet. Hij staat op de boot dus is hij nog niet afgeleverd.

mo
door mof - Oct 21, 2016 om 12:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Weigeren. Als u het niet wilt. En op zoek naar een andere auto. Dat recht heeft u.

br
door brommobieltje - Oct 21, 2016 om 12:08
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik neem aan dat je een bestelbon hebt, met daarin jouw wensen hoe je de auto hebben wilt
Dus dan hoef je geen genoegen te nemen met deze duurdere met een panoramadak.
Ik denk dat ze de koopovereenkomst moeten ontbinden.

ro
door robbyz - Oct 21, 2016 om 12:39
15 Antwoorden / 2 Vragen

Toch voor de zekerheid de kleine lettertjes in het koopcontract nog eens nalezen. Misschien staat daar wel in dat. als uw bestelde auto niet meer leverbaar is, ze u een andere auto mogen leveren die dicht bij de door u bestelde staat.

zoekster1
door zoekster1 Oct 21, 2016 om 12:46
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat is onzin. Dat zou een onredelijke voorwaarde zijn in het contract. Als we geen vijf deurs kunnen leveren dan maar een vierdeurs, ziet u het al gebeuren. Bovendien zou er dan nooit een bijbetaling voor mogen worden gevraagd.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 21, 2016 om 15:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Zoekster er wordt toch 2300 korting gegeven?

zoekster1
door zoekster1 Oct 22, 2016 om 11:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet of de nieuwe gewoon dezelfde prijs heeft als de oude, dat kon ik niet uit de vraag opmaken. Dat de korting uit volledige meerprijs van de nieuwere auto bestaat. Maar evengoed mag het dan nog niet. Deze auto heeft andere specificaties dan de oude en dan kun je de overeenkomst gewoon ontbinden.

Fr
door Frajol Oct 22, 2016 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het nieuwe type auto is duurder vandaar de 2300 euro korting.

ma
door manwijf - Oct 22, 2016 om 11:00
574 Antwoorden / 1 Vragen

Laat u nog even weten hoe het afgelopen is?

getty
door getty - Oct 22, 2016 om 11:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Toch altijd fijn als de TS even terugreageert.....

zoekster1
door zoekster1 Oct 22, 2016 om 11:12
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Gisteren heeft hij nog wel gereageerd. We houden hoop ;-)

Fr
door Frajol Oct 22, 2016 om 11:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe mijn best

getty
door getty Oct 22, 2016 om 11:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Excuus had ik gemist. Blijf  dit systeem met reacties onoverzichtelijk vinden.

zoekster1
door zoekster1 Oct 22, 2016 om 11:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Is het ook.

hansje klein
door hansje klein - Oct 22, 2016 om 11:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Probeer allereerst uit te vogelen of dit nieuwe model überhaupt alleen maar met een panaromadak wordt geproduceerd, òf in Nederland toch met en zonder wordt geïmporteerd en uw dealer een partij mèt heeft besteld om een maximale korting te kunnen krijgen.
Daarna kunt u, indien ook zònder wordt geïmporteerd, opnieuw bestellen (zonder kroting bij uw of een andere dealer) of uw opdracht storneren met als argument bestelling niet uitvoerbaar.

Fr
door Frajol - Oct 22, 2016 om 11:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

We wachten af. Op 2 november is hij bij de dealer en dan gaan we hem eerst zien.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2016 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom moeilijk doen? Als u die nieuwere en mooie met panoramadak niet wilt, dan annuleert u toch gewoon de overeenkomst? Wij kunnen niet voor u beslissen dat u dietoch ook wel graag wilt hebben.