Nissan nederland laat je als klant vallen
Nieuwe Nissan Qashqai gekocht, na nog geen 30km stond ik al met pech, een fabrieksfout in de nokkenasregeling bleek later.
Meteen was het vertrouwen weg in Nissan, en dat blijk wat er nog allemaal meer bij is gekomen.
Witte vlek in het deurpaneel van de bestuurderskant, dit is ook een fabrieksfout.
Vreemd plek in het leer van de bijrijdersstoel, en een beschadiging van het leer.
Dashboardrand kiert aan de zijkanten behoorlijk.
Radar gaf problemen, binnen 2 maanden al 2 keer een radar stuk, nu is er weer een ander ingezet en helaas nogsteeds problemen.
Elke keer gaat er spontaan een oranje waarschuwingslampje branden.
Dit is ook al een fabrieksfout.
Auto schakeld vanaf dag 1 al slecht, en in zijn 2de versnelling hoor je een gierend geluid.
Ook trilt de versnellingspook.
Bij een dealer zagen ze dat er wat was afgebroken van een schakelkabel, deze zijn uiteindelijk vervangen maar helaas zonder resultaat.
De bestuurdersstoel kraakt, bij elk klein hobbeltje of een bocht hoor je de stoel hard kraken.
Bijrijdersstoel begint al bij een stiksel uit te scheuren.
Koppelingpedaal piept bij het opkomen.
Vervelend tikkerend geluid achterin, het komt uit het carroserie.
Ook hoor je alle kunststof delen rammelen.
Trekhaakaansluiting bedrading maakte bijna sluiting, de plus draad lag bloot en kwam bijna tegen het carroserie aan.
Gasveer kofferklep maakt een herrie als je deze dicht doet, de linkerkant heeft ook veel speling.
Dashboard, een donkere streep van zo.n 30 a 40 cm, het lijkt wel op een spuit/giet fout.
Armleuning achterbank steekt aan de bovenkant 3 cm uit.
Mag Nissan dit zomaal doen, ik heb bijna overal bewijs van.
Heb Nissan al genoeg kansen gegeven, verder dan de klantenservice kom ik niet.
Het management neemt dit niet eens serieus, en naar mijn mening hadden ze allang al de auto moeten terug nemen.
Mijn vertrouwen is helemaal weg in Nissan, mijn grootste fout om een Nissan te kopen.
Weg doen kost mij heel veel geld, maar dit is ook waardeloos.
Topantwoord
En bij de aflevering waren deze problemen er nog niet?
Alleen de armleuning van de achterbank had ik kunnen zien, maar de rest van de klachten zijn erna allemaal gekomen zoals u kunt lezen.
Ik lees alleen dat de auto 30km gereden heeft en een enorme waslijst aan mankementen. Als de witte vlek in het deurpaneel er vanaf het begin niet was, hoe is deze er dan in gekomen? Idem voor de leerbeschadiging en de plek op de zitting. Dat ontstaat niet vanzelf. De donkere streep op het dasboard is ook vanzelf ontstaan?
En welke kansen hebt u Nissan dan gegeven? Wat is er besproken, en waar is aan gewerkt?
Je bent enthousiast en het dashboard was gepoetst, dan zie je dat soort strepen niet.
De leren bekleding was beschadigd aan de zijkant van het nappaleer, dit valt niet meteen op.
Dat geld netzo als die witte vlek, ze hebben de auto lekker gepoetst zodat je veel dingen niet hebt kunnen zien.
Ze hebben het deurpaneel na veel klagen toch vervangen en het ook toegegeven.
Nou ben 14 x terug geweest naar een dealer, lijkt mij wel genoeg kansen he.
Niet als u 14 keer voor iets anders geweest bent.
Hoe vervelend ook maar u maakt een klassieke fout. Voor garantie moet u bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant of importeur. U bent naar een andere garage gegaan zonder de verkoper behoorlijk inde gelegenheid te stellen de problemen te verhelpen daarmee staat u op punten achter. Als de verkoper vervolgens in gebreke blijft de gebreken te verhelpen kunt u de koop ontbinden. Gezien het geldbedrag dat daarmee gemoeid is wodt het dan op zeker een rechtszaak. U zult dus rechtshulp moeten zoeken. Bent u lid van de consumentenbond of een vakbond? Zo ja, dan kunt u vaak gebruik maken van rechtshulp.
Topantwoord
Als de Dealer het niet oplost, Nissan Nederland eens vragen of ga naar de Bovag, je kunt als het werkelijk zo slecht gemaakt is
de koop ONTBINDEN en je geld terug eisen.
Dit is wel extreem slecht exemplaar, vele tevreden rijders zoals forum van autoweek.nl
Wel is een auto een verzameling onderdelen die overal vandaan komen maar zoveel fouten in 1 voertuig....
Vraag een betere of ONTBIND de overeenkomst wegens fout voertuig geleverd en niet tijdig hersteld.
En wat was de oplossing van nissan/de dealer?
Dit is het enigste wat ik mis uit uw verhaal.
U noemt alleen op alle gebrekken met uw auto, maar niet wat nissan als oplossing wilde geven voor het oplossen van uw probleem
Topantwoord
Geachte Sander,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Wanneer heeft u de auto gekocht?
Bij welke Nissan dealer was dit?
Ik raad u aan om al uw klachten op papier te zetten en een aangetekende brief sturen naar de dealer (of de brief persoonlijk overhandigen).
Eis in uw brief, dat alle mankementen worden verholpen en stuur een kopie van uw brief naar de BOVAG.
Wacht op een schriftelijk bericht van uw dealer voordat u vraagt om bemiddeling bij de BOVAG.
Veel sterkte in deze moeilijke kwestie.
De Nissan dealer wou na de eerste fabrieksfout al niks voor mij doen, ik heb daar meerdere slechte aanvarigen mee gehad.
Ben uiteindelijk bij een andere Nissan dealer geweest, er zijn wel wat dingen opgelost, een aantal dingen in opdracht van Nissan Nederland.
Maar die willen amper een cent betalen aan die dealer.
De auto mankeert veel te veel, een hele nieuwe auto die meerdere fabrieksfouten bevat, en nu nog meer mankementen heeft lijkt mij niet normaal.
Er zijn mensen die zeggen dat kan niet, nou die wil ik best is uitnodigen.
Heb meerdere foto s en video s gemaakt, Nissan Nederland heeft veel afgewimpeld maar kunnen er nu niet meer onderuit.
Ook heb ik aan mezelf getwijfeld, heb meerdere mensen met de auto laten rijden en ze ervaarde hetzelfde.
Heb ze meerdere keren de kans gegeven, ik heb heel veel dagen vrij moeten nemen, kilometers moeten verbrassen voor deze mankement.
Blijkbaar is het normaal, ik had van Nissan veel meer verwacht.
Misschien tref ik het echt niet, nou dan had Nissan een goede oplossing moeten bieden.
Ik ben nu zover dat er iemand komt kijken bij de auto, wel beginnen ze nu al terug te krabbelen om te zeggen wat geen fabrieksgarantie is niet word opgelost en ik het zelf moet betalen.
Het betreft een nieuwe auto van veel geld waar ik jaren voor heb moeten sparen.
Het vertrouwen is gewoon helemaal weg in Nissan, wel heel erg jammer omdat het model wel mooi is.
Ben nu 6 maanden verder, en ik vind dat ze me echt in de kou hebben laten staan.
Nog nooit heb ik zo.n slechte auto mee gemaakt, ik had graag mijn geld terug willen hebben maar hier willen ze niet aan meewerken
Geachte Sander,
Hoe langer u wacht, hoe lager het bedrag wordt, waar u recht op heeft.
U kunt erop rekenen, dat u niet het volledige aankoopbedrag terug krijgt vanwege het "gebruik" van de auto.
Morgen ochtend dus meteen een nette brief sturen naar de BOVAG voor bemiddeling.
Zes maanden is echt veel te lang in zo'n kwestie.
De dealer voelt blijkbaar te weinig druk om het op te lossen dus zult u er een zaak van moeten maken. Als u een rechtsbijstand heeft kunt u die erop zetten en anders zult u het zelf aan de bak moeten of iemand inhuren. Het is triest maar zo werkt het.
Tel 0800 0231513 en vraag of ze hier willen reageren.
Zij van Nissan Nederland willen na de Kassa uitzending geen nog slechtere naam na Leaf uitzending.
Ik vind hoor & wederhoor in dit soort zaken prima, en vaak is er dan meer coulance mogelijk.
Plaats hier even fotos van alle gevonden punten.
Naast de Dealer die afleverde hebben nu ook alle harde goede werkers een probleem.
De QQ is leuke aparte auto, meestal foutloos maar blijkbaar hebben ze niet opgelet in fabriek met montage,
foute delen niet monteren en afkeuren maar hoe was aflevering?
Een extern poetsbedrijf is nu een nadeel en als die ook niets melden....
Een Slimme dealer had deze terug gestuurd en nieuwe besteld.
Door dit soort zaken als bewezen openbaar te maken, er zijn meerdere hun dealerschap door kwijt geraakt.
Een media als hier bleef jarenlang staan en dan helpt reclame nauwelijks meer.
En als Nissan Nederland hier gaat antwoorden, prima... ik wil dat graag.
Hoe vervelend ook maar u maakt een klassieke fout. Voor garantie moet u bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant of importeur. U bent naar een andere garage gegaan zonder de verkoper behoorlijk inde gelegenheid te stellen de problemen te verhelpen daarmee staat u op punten achter. Als de verkoper vervolgens in gebreke blijft de gebreken te verhelpen kunt u de koop ontbinden. Gezien het geldbedrag dat daarmee gemoeid is wodt het dan op zeker een rechtszaak. U zult dus rechtshulp moeten zoeken. Bent u lid van de consumentenbond of een vakbond? Zo ja, dan kunt u vaak gebruik maken van rechtshulp.
De dealer liet me na de eerste fabrieksfout al stikken, dus.
En dan wil je de gebreken zo snel mogelijk opgelost hebben.
Nissan Nederland heeft me gewoon aan een lijntje gehouden.
Ze proberen dit gewoon zodat je afhaakt en het op geeft.
Ik wil gewoon iedereen waarschuwen wat voor kwaliteit Nissan tegenwoordig maakt.
@Sander, dat uw auto gebreken vertoont wil niet zeggen dat alles auto's slecht zijn die zij maken.
Er kan best wel eens een foutje door de kwaliteitscontrole sluipen, maar de hoeveelheid (en verscheidenheid) die je hier opnoemt klinkt eerlijk gezegd onwaarschijnlijk. Alle punten die je noemt kunnen voorkomen, maar niet bij een nieuwe auto allemaal tegelijk in 1 exemplaar.
Wet van Murphy? Helaas is dit vooral bij producten in Brexitanië gemaakte wel mogelijk helaas.
Britisch Luilekkerland had dit ook vaak, vrijdag productie stoppen en die maandag ochtend gespoten was roestbak.
Niets aan te doen, behalve de pers en vernietiging....
Net als de vele stakingen daar vaak dit soort problemen opleverden.
Het is zeldzaam maar nooit uit te sluiten.
Ik lees een Luxe versie met Navigatie en Leder, en dan kunnen ze een oude uit voorraad pakken voor snel te leveren.
De Dealer die afleverde is verantwoordelijk maar als die moeilijk doet en de Importeur niets overgenomen heeft....
Dat word een Bovag claim en hoe langer je wacht, des te meer ze mogen afschrijven en dat is 1e jaar erg veel helaas!
Elke auto krijgt een nacontrole. Dan zou deze controleur of stekeblind moeten zijn. Dat heeft niks met andere voorvallen in Engeland te maken.
Helaas is het allemaal wel waar en bij een gehele nieuwe auto.
Het is jammer dat ik niet alle video s en foto s hier kwijt kan, buiten dat weet ik wel dat deze auto allemaal gebreken vertoont.
Niemand kan het geloven tot ik meerdere mensen alle bewijzen heb getoont.
Hun mond viel open.
Een foto per bericht kan altijd... dat het 10 berichten worden, wij kijken graag mee, filmpje weet ik niet, erg veel voor website,
of maak foto iets kleiner...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerLook out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer