retjudyy
door retjudyy Dec 12, 2012 om 18:22
Auto & vervoer

Onkruidverdelger

wat is de beste onkruidverdelger voor het onkruid wat tussen de stenen groeit

39360 17 Rapporteer

getty
door getty - Dec 12, 2012 om 18:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Uw eigen handen denk ik. Het beste schoon te krijgen met een simpel krabbertje.
Of u moet gif gaan spuiten maar dat is natuurlijk voor het milieu niet aan te raden.

gompy2
door gompy2 - Dec 12, 2012 om 18:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat:

Zij gebruikte altijd afwasmiddel gemengd met azijn of water. Op plekken waar niets anders groeiden, zout met water. Deze deed ze dan in een spuitfles en spoot het over het onkruid heen. Ze benadrukte nog wel dat je alleen de zoutoplossing moet gebruiken voor het onkruid dat groeit in trottoirs, opritten of tussen stenen.

Het hele verhaaltje lezen, klik -> hier

Wil je nog meer weten? Klik -> hier

snah
door snah - Dec 12, 2012 om 20:01
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het beste , goedkoopste en het minst slecht voor het millieu is gewoon azijn ( zie tips )
Als het weer lente wordt vul je een plantenspuit voor de helft met schoonmaakazijn en de andere helft met water en sproei als het een paar dagen droog blijft goed de voegen tussen de tegels , herhaal dit dagelijks , na een aantal dagen met een veegborstel het onkruid wegvegen .
Regelmatig de voegen sproeien voorkomt onkruid .

Hans

dearagain
door dearagain - Dec 12, 2012 om 20:27
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*kokend water (direkt uit de waterketel)

*milieuvriendelijk en zeer effectief

dc
door dcz - Dec 12, 2012 om 21:14
439 Antwoorden / 1 Vragen

Wachten tot het heel hard gaat vriezen....

jo
door jorisw - Dec 12, 2012 om 21:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=getty schreef op woensdag 12 dec 2012, 18:33]Uw eigen handen denk ik. Het beste schoon te krijgen met een simpel krabbertje.
Of u moet gif gaan spuiten maar dat is natuurlijk voor het milieu niet aan te raden.

Er bestaan ook van die speciale borstel met metalen haren in een V-vorm. Daarmee haal je heel makkelijk onkruid en mos weg tussen de tegels.

de eelco
door de eelco - Dec 13, 2012 om 09:16
607 Antwoorden / 92 Vragen

jorisw..de borstels die u bedoelt zijn niet doel treffend omdat de wortels niet vernietigd word maar alleen de bovenkant van de onkruid en deze een paar dagen weer vrolijk de kop op steekt..het beste is zoals eerder aan gegeven ,,met kokent water,,water met azijn,,,water met zout zodat ook de wortels aangetast worden...goedkoop en doeltrevend

natuurmens
door natuurmens - Dec 13, 2012 om 13:35
158 Antwoorden / 4 Vragen

Azijn kan een oplossing zijn maar verzuurt wel de grond. Koken water aardig maar duur. Het ligt er aan mos groeit omdat er weinig door luchten grond is. In grasveld is verticuteren een oplossing maar het woord onkruid zeg het al. Het is moeilijk weg te halen meestal gaat het toch naar verdelingsmiddelen toe. Zout is trouwens ook een vervuiling van de grond. Maar verdelgingsmiddelen heb je ook met milieu keurmerk, maar ook dat belast het milieu. Niet aan doen of wegbranden dat is de beste oplossing.

ja
door jannigje_1 - Dec 14, 2012 om 13:06
17 Antwoorden / 5 Vragen

ik gooi altijd schoonmaak azijn er op niks weg halen gewoon er over heen gieten daar gaat je onkruid van kapot wel bij droog weer s6

ma
door maria hennevelt - Dec 14, 2012 om 13:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

NEE, geen kokend water en geen kokend aardappelwater!!
Ik heb het jaren geleden, zonder erbij na te denken, toegepast. De nuttige insecten onder de tegels etc. kwamen in grote hoeveelheden tussen de tegels naar boven en gingen dood door verbranding.
Nergens voor nodig.Gewoon de handjes gebruiken, en als je een grote of bewerkelijke tuin hebt, hoef je in lente en zomer niet naar de sportschool.
Namens alle pieren en alle andere insecten: bij voorbaat dank.

de
door detumm64 - Dec 14, 2012 om 13:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben de ervaring na de afgelopen winters dat daar waar we strooizout hadden gestrooid er bijna geen onkruid groeit. Dus dit jaar in het voorjaar eens extra strooizout over de tegel gedaan en heeft inderdaad geholpen.

op
door oplossing - Dec 14, 2012 om 14:07
119 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=retjudyy schreef op woensdag 12 dec 2012, 18:22]wat is de beste onkruidverdelger voor het onkruid wat tussen de stenen groeit

Gewoon strooizout op het onkruid gooien en het verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Strooizout kunt u nu in een grote emmer kopen bij iedere bouwmarkt voor weinig geld, en kan er zeker wel een jaar mee toe komen en volgend jaar is er weer nieuwe voorraad dus sla uw slag NU, het is niet giftig en u doet er niemand schade mee.

succes

em
door emmy1939 - Dec 14, 2012 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of er bij U zout/pekel bakken staan Strooi dit over U terras en in het vorjaar etc heeft u absoluut geen kast van onkruid En het belangrijkste is U krijgt wat terug van U Gem Belasting WANT het is gratis

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 14, 2012 om 16:22
292 Antwoorden / 1 Vragen

Als je tijd en zin hebt is het nog altijd het beste om gewoon met de hand het onkruid uit de grond te trekken, dan komt het zeker niet (zo snel) terug.
Toen ik enkele jaren geleden nog buiten woonde was er een middel waarvan ik helaas de naam ben vergeten, dat je op elk soort (on)kruid kunt strooien en goedkoop en milieuvriendelijk is. Het haalt het groen (bladmoes) van de blaadjes zodat de plant geen licht meer kan opnemen en dan na enkele dagen doodgaat en niet meer terugkomt.
Natuurlijk gaan we geen zout stelen dat bestemd is om gladheid te bestrijden, daarvoor heeft de gemeente het niet neergezet. Oneigenlijk meenemen is diefstal, ook al is het "gratis", plus dat er dan minder is om te gebruiken waar het voor bestemd is. We betalen belasting om o.a. voor zout voor gladheid te betrijding te zorgen, niet om particulier onkruid te bestrijden, emmy1939! Er wordt kennelijk nog steeds in linkse kringen gedacht dat dat wat een ander betaald, gratis is, maar zo is het niet!
Daarnaast is het ook, hoe je het ook bekijkt, slecht voor het millieu, al is het een klein beetje!

kv
door kvrooy - Dec 14, 2012 om 20:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon wachten tot het vriest en dan wegkrabben
voor de ongeduldigen is azijn een oplossing
Maar de beste oplossing is om die steenwoestijnen weer om te
toveren in een echte groene tuin,daar voelt een mens zich het best
en die paar grassprietjes op de paden,wat zou dat,niet druk om maken

Apetjoek
door Apetjoek - Aug 25, 2015 om 09:36
234 Antwoorden / 16 Vragen

Natuurlijk gaan we geen zout stelen dat bestemd is om gladheid te bestrijden, daarvoor heeft de gemeente het niet neergezet. Oneigenlijk meenemen is diefstal, ook al is het "gratis", plus dat er dan minder is om te gebruiken waar het voor bestemd is. We betalen belasting om o.a. voor zout voor gladheid te betrijding te zorgen, niet om particulier onkruid te bestrijden, emmy1939! Er wordt kennelijk nog steeds in linkse kringen gedacht dat dat wat een ander betaald, gratis is, maar zo is het niet!

Edit redactie

vliegenderob
door vliegenderob - Aug 25, 2015 om 09:42
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kowalski schreef op vrijdag 14 dec 2012, 16:50]

edit redactie

Fijn dat je het nog even aanhaalt, je begrijpt kennelijk toch wel dat ik een belangrijke opmerking plaats al is het niet aan jou besteedt. Met je onderschrift, je taalgebruik en je tekst profileer jij jezelf dus eveneens als een a-sociaal persoon die diefstal van de gemeenschap de gewoonste zaak van de wereld vind.

Mede door, laten we zeggen, dergelijke misbruik van algemene middelen, moeten we zo drastisch bezuinigen. In plaats van daar iets aan te doen gaan sommigen, zie boven, nog ageren ook en zullen de z.g. zakkenvullers in Den Haag wel weer de schuld krijgen. Ik ben er van overtuigd dat er geen enkele minister zout uit de strooibakken steelt om zijn privé onkruid te bestrijden of dat advies zal geven!

Kom eens met een positieve reactie i.p.v. disrespect voor een andermans mening en wat schuttingtaal, al moet ik wel zeggen dat je voor respectvol reageren en/of intelligente opmerkingen plaatsen, een goede opvoeding moet hebben gehad dus . . . . . .