li
door lillybooms May 21, 2011 om 12:10
Auto & vervoer

Onterechte parkeerbekeuringen

Ik gooi maar ens een balletje op over fouten gemaakt door parkeercontroleurs van Cition.
Onze kleine wijk met postcode 1025 is in 4e gehakt wat betreft parkeervergunningen.
De overkant bij ons, hooguit 10 meter, is dus een andere wijk/straat.

De controleur vergeet dan handmatig zijn scanner ter veranderen.
Mijn auto staat bij mij voor de deur, waar ik uiteraard een vergunning voor heb, hij scant mijn auto en ik heb een bekeuring voor het parkeren aan de overkant.
Toevallig zag ik het gebeuren en ben naar buiten geraced en gevraagd waarom ik een bekeuring kreeg.
Toen de controleur het nakeek bleek dat hij de wijk/straat/ vergeten was om te zetten.
Hij zou het diezelfde middag nog ongedaan maken.
Toch kreeg ik 2 weken later een boete wegens fout parkeren van 53 euro.
Heb uiteraard meteen Cition gebeld maar die konden niets doen dan adviseren om een bezwaar in te dienen.
Ik moet nu aan tonen dat ik niet stond waar ik stond.
Ik ben een goed deel van de middag bezig geweest om te bellen, mailen, bezwaarschrift opstellen en naar de bus lopen alleen door een fout van de controleur die het nota bene ook erkende.
Mijn vraag is dan ook, zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en zo ja, wat heeft u er aan gedaan.
Vast bedankt.