gs
door gscager May 11, 2014 om 20:32
Auto & vervoer

Oude fiets

hallo ik heb een hele oude fiets gekocht hij zou uit de jaren 40 stammen ,maar er staat geen merk meer op het is een oma fiets mogelijk engels omdat sommige mate inch zijn alds deze teminste orgineel .
nu staat er op het stuur philips , weet iemand of dit een merk is , ik kan nergens iets vinden hierover

1288 9 Rapporteer

varabas
door varabas - May 11, 2014 om 21:21
450 Antwoorden / 35 Vragen

gscager,

Hier misschien?
Klik op: Oma fiets

Bassie

edrick3
door edrick3 - May 11, 2014 om 21:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gscager,

Kijk/lees eens hier.
( Het Philips-stuur heeft de remstangen van de voor en achterrem gescheiden.)

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - May 11, 2014 om 21:42
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Kan best dat het een (hele) oude fiets is, maar maten worden (nog steeds) ook in inches gegeven. Good old England ?

tenormin
door tenormin - May 11, 2014 om 22:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zie nu dat sinds 2012 de maten toch aan het veranderen zijn: KLIK. Al scheelt het heel weinig.

costnix
door costnix - May 11, 2014 om 23:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een groot vermoden, dat het museum Velorama in Nijmegen u verder zal kunnen helpen.

Nationaal Fietsmuseum Velorama
Waalkade 107
6511 XR Nijmegen
Telefoon 024 322 58 51
Email info@velorama.nl

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 22:07
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste gscager.

a. kijk even naar de trapas lagering. Zit daar een industrielager in, wat tegenwoordig weer gebruikt wordt, dan is het zeer waarschijnlijk een Veelo fiets. Top kwaliteit.

b. destijds had je Philips sturen ingepakt met bakeliet. Destijds goedkoper dan chroom vermoed ik..

1950 . Een zeer vervelende buurman naar ons als kinderen hebben we geholpen.

Met een vergrootglas in de zon brandde je het bakeliet weg..

De merknaam op het stuur heeft m.i. niets met het fietsmerk te maken

Groet, H.

tonnema
door tonnema - May 26, 2014 om 16:07
25 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op zondag 25 mei 2014, 22:07]Beste gscager.

b. destijds had je Philips sturen ingepakt met bakeliet.

Ik denk dat het celluloid was i.p.v. bakeliet.
gr. tony

costnix
door costnix - May 26, 2014 om 16:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet het wel zeker, dat het celliloid was, bakeliet brand heel slecht en werd ook gebruikt voor hittebestendige handvaten aan pannen.

h.
door h.terpstra - May 30, 2014 om 00:27
202 Antwoorden / 1 Vragen

Tonnema en costnix U heeft gelijk dat het geen bakeliet is geweest. groet, H.