to
door tonyvanwaas Feb 15, 2013 om 21:01
Auto & vervoer

Ov chipcard

Ja; ik weet dat het nu per kilometer wordt berekend maar dan nog; is 60% duurder niet heel veel méér dan 'men' had voorspeld? Het scheelt ook per tram, de ene keer is het nu 1.50 Euro, de andere keer 1.60 Euro. Maar die verhoging van 50 á 60 % is in mijn ogen erg veel, ik zou willen weten of er veel mensen zijn die zóveel meer op kosten worden gejaagd of wellicht vinden de meeste mensen dit wel heel gewoon en ben ik de enige die dit percentage te groot vind?

1158 15 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 15, 2013 om 21:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Petitie:

--SP protest tegen te hoge OVChipkaart tarieven

De SP zal in februari een online enquete starten met als doel inzicht te krijgen naar de hoogte van de OV Chipkaart tarieven.
Als extra ondersteuning vragen wij u om ook hier
uw ongenoegen over de hoge tarieven hier kenbaar te maken.--
- Teken de petitie Hier -

--OPROEP! Boycot de Ov-chipkaart ....... -- - Geen Stijl :-) -

stacey
door stacey - Feb 15, 2013 om 22:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, die petitie staat nog in concept en is nog? niet te ondertekenen, even in de gaten houden maar.

Anders deze petitieversie maar nemen, die moet ook nog even onder de aandacht blijkbaar gebracht..... - Klik Hier -

Gezien de al heel lang durende berg klachten over de hoge tarieven en niet functionerende kaarten en opwaarderingen ed is het mij een raadsel dat er geen animo voor protestacties en petities is.........je moet toch ergens beginnen om de klachten te bundelen en een stem te krijgen

zonnewind
door zonnewind - Feb 16, 2013 om 13:13
222 Antwoorden / 61 Vragen

Die OV chipkaart is één groot tranendal. Laatst had ik bij de NS uitgechecked bij de paal voor de NS. Ernaast stond een paal van de GVB (gemeentelijk vervoer bedrijf) in Amsterdam. Omdat ik met de metro verder wilde reizen, daar ingechecked. Dacht ik toch want ik hoorde een piepje en er stond ook nog 'goede reis'. Altijd leuk, toch? krijg ik controle en er werd mij ijskoud vertelt dat ik niet ingechecked had. Gelukkig trof ik een niet sjaggerijnige controleur die mijn verhaal accepteerde. Maar ik heb ook wel gezien dat mensen door een super-sjaggerijn werden gecontroleerd die leukweg een boete kregen. Op de vraag waarom er niet of weinig geprotesteerd wordt tegen dit 'unieke' systeem? denk ik het antwoord wel te weten. Men is aan het eind van de rit vol onvolkomenheden en strubbelingen zó blij überhaupt thuis gekomen te zijn, dat er geen of weinig energie over is om ook nog eens te gaan protesteren, want afgezien van dit knullige OV systeem, worden velen van ons ook nog geconfronteerd met alle uitwassen van de financiële depressie waarin we verkeren en daar gaat ook heel veel energie in zitten. Die daar in Den Haag op het pluche, met hun vette salarissen,hebben geen idee wat ze de Nederlandse bevolking aandoen.
Dit hele systeem moet op de schop en door mensen die er wérkelijk verstand van hebben vernieuwd worden. Waarom lukt dat niet hier in Nederland en in andere landen, bv Engeland, wel?

su
door susyq - Feb 16, 2013 om 19:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb met de OV geen probleem. Ik ben nu student dus heb ik een studentekaart heel handig. Als je genoeg op de OV hebt staat voor de bus meer dan 10euro en voor de trein meer dan 20euro.

br
door brialan - Feb 16, 2013 om 19:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich is de Ov chipkaart wel handig. je hoeft nu niet meer op de tijd te letten.
verder vind ik het raar dat als je een bestelling doet via internet dat je dan alsnog je kaart bij een automaat op moet halen. In de trams van HTM (incl randstadrail) zijn deze automaten niet aanwezig. dat is dan erg lastig in het weekend.
Ook is het voor mensen die hier op bezoek uit het buitenland komen erg lastig want het is voor deze mensen niet echt duidelijk hoe het werkt.
En de OV chipkaart is zowiezo al duur. 7,50 betalen voor een kaartje waar je nog niet mee kan reizen.

kl
door kling - Feb 17, 2013 om 10:46
12 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben zelf geen gebruiker van Openbaar vervoer om diverse redenen. Maar wil wel graag mijn persoonlijke ervaring aan dit onderwerp geven die mijn vrouw en ik in Azie hebben gemaakt in 2004 en 2006 met het openbaar vevooer aldaar en het gebruik van de chipkaart. In Hong Kong wordt deze kaart Octopussy genoemd en is ontwikkeld ja jegelooft het niet door een nederlands bedrijf en ja je gelooft het niet hetzelfde als onze OV Chipkaart. Nu zijn wij totaal geen openbaar vervoer gebruikers maar in een dergelijke stad heb je geen andere keuze maar let wel het aanbod is optimaal, je kunt met de bus,de trein ,de metro,de ferry,de tram en de taxi op alle lijnen gebruikmaken van de Octopussy. We hebben dit als een geweldig middel gebruikt voor alle vervoer tijdens ons verblijf en kunnen alleen maar zeggen dat we onerervaren zoals we waren NOOOOOIT enig probleem gehad hebben, niet met uit en inloggen of opwaarderen etc. En dat doen miljoenen Chinezen Hong Kong neze met ons. Wat een gewledige uirvinding van die Nederlandse firma.Wij hebben nergens ook meer ontevreden reizigers gezien of problemen met chauffeurs etc.
Dus vraag ik me echt af waar gaat in nederland überhaupt deze discussie over. Moeten wij weer overal het wiel opnieuw uitvinden en het slimste jongetje van de klas zijn.
We Dutch are big in small problems.......................!!

zonnewind
door zonnewind - Feb 17, 2013 om 11:15
222 Antwoorden / 61 Vragen

Als het ontwerp van die OV-chipkaart daar in Hong Kong dus van hetzelfde bedrijf komt als die van ons, hoe kan het dan dat het daar wél werkt en hier zoveel problemen oplevert? Zijn al die vervoersmiddelen zoals, taxi, trein, bus, ferry etc etc. dan van één en dezelfde vervoersmaatschappij? Zijn wij nou echt zo van: ach ja, als je het ook moeilijk kunt doen, waarom zou je het dan makkelijk maken????
Dat bedrijf dat die OV-chipkaart voor Hong Kong maakte, moet dan toch óók weten waarom het hier niet werkt? Want dat is wel duidelijk, HET WERKT HIER NIET. Moeten dan de NS en al die andere vervoersmaatschappijen zich niet eens op het hoofd krabben en er iets aan gaan doen? Nu, en niet morgen. Geen manjana mentaliteit AUB.

kl
door kling - Feb 17, 2013 om 11:51
12 Antwoorden / 2 Vragen

zoals ik al eerder zei ik was totaal geen gebruiker van Openbaar vervoer in Nederland.
toen wij echter het geweldige aanbod in de stad Hong Kong zagen en de eenvoud hoe meer dan 6 miljoen chinezen hiermee omgingen zijn wij de Octopussy ( OV Chipkaart) elke dag veelvuldig gaan gebruiken op ALLE openbaar vervoer en met 1 tariefpartner. Het heeft ons dan ook verbaasd dat wij in Nederland het systeem dat we zelf in HongKONG notabene bijna 10 jaar geleden met succes hebben ingevoerd hier in dit kleine kikkerlandeje niet van de grond krijgen. Je zou haast geneigd zijn te veronderstellen men wil het gewoon niet. Of kom niet aan mijn openbaar vervoer. want wat moet het anders zijn. We hebben een zelfde ervaring gahd in Malaisia Kuala Lumpur.
Nog even we zijn echt een achtergebleven regio in de wereld rijp voor ontwikkelingshulp.

Stuur die nederlandse Bobos maar eens naar Hong Kong op een studiereis.OV Chip kaart.

En reken na terugkomst met hun af via een enquete onder de nederlandse bevolking.

zonnewind
door zonnewind - Feb 17, 2013 om 15:34
222 Antwoorden / 61 Vragen

Het schoot zomaar ineens door mij heen. Iedere vervoersmij hier in Nederland heeft natuurlijk van die bobo's aan het hoofd staan. Eigen managers, eigen bestuur etc., en ja,........... dat zijn van die mannetjes met heeeeeeeeeeeeele diepe zakken en een hele dikke vinger in de pap. Ofwel, de graaiers, toch?

kl
door kling - Feb 17, 2013 om 16:04
12 Antwoorden / 2 Vragen

Nou dat is axact het probleem in dit landje, allemaal eigen koninkrijkjes,grensjes,regeltjes,baasjes.
Daarom zullen wij ook afglijden in Europa ondanks ons vingertje.
Wij willen steeds opnieuw het wiel uitvinden.
daarom let maar op deze discussie over de OV chip kaart is over 10 jaar nog steeds actueel.

Men wil gewoon niet

curly
door curly - Jun 24, 2013 om 00:18
162 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 15 feb 2013, 21:54]Petitie:

--SP protest tegen te hoge OVChipkaart tarieven

De SP zal in februari een online enquete starten met als doel inzicht te krijgen naar de hoogte van de OV Chipkaart tarieven.
Als extra ondersteuning vragen wij u om ook hier
uw ongenoegen over de hoge tarieven hier kenbaar te maken.--
- Teken de petitie Hier -

--OPROEP! Boycot de Ov-chipkaart ....... -- - Geen Stijl :-) -

Misschien is gezamenlijk een auto kopen handiger, gemakkelijk vervoer gemakkelijker. Geen kosten van een chipcard, bovendien meer privacy.

zonnewind
door zonnewind - Jun 24, 2013 om 08:32
222 Antwoorden / 61 Vragen

In theorie klinkt het gezamenlijk kopen van een auto wel goed. In de Praktijk werkt het niet. Bovendien, heb je wel eens gezien hoe (hier in het westelijk deel van Nederland) het verkeer compleet vast staat tijdens de spits?

peedee
door peedee - Jun 26, 2013 om 21:09
96 Antwoorden / 10 Vragen

Het probleem zijn de mensen, burgers, van dit land.

Als de overheid het openbaar vervoer geheel in handen heeft, piept men dat er zoveel ambtenaren zijn. Dat het beter en goedkoper kan als het bedrijfsleven het zou doen.

Doet het bedrijfsleven (dus: commerciële instellingen die geld voor hun aandeelhouders willen verdienen) deze taak uitvoeren, dan zijn het graaiers, beschermen ze hun eigen koninkrijkje, etc.

Welkom in NEEderland. Land der azijnpissers en geboren zwarrtkijkers.

zonnewind
door zonnewind - Jun 26, 2013 om 23:37
222 Antwoorden / 61 Vragen

Lijkt me sterk dat burgers van Nederland zóveel invloed hebben dat ze zoiets konden bewerkstelligen. ZO een grote vinger hebben die niet in de pap hoor en azijnpissers en zwartkijkers zijn het ook niet. Kritisch, ja. gelukkig wel.

ro
door royster - Jul 28, 2014 om 19:12
10 Antwoorden / 1 Vragen

De trein ,De trein van de ene naar de andere kant.Kilometers spoor.Wij hebben een "zachte winter" gehad .In andere weersomstandigheden licht het treinverkeer plat!Blaadjes op het spoor!En toch gaat het leven door.Altijd heeft niemand tijd voor elkaar,zelfs niet in echt gemeende relaties,korte relaties zijn aan de orde van de dag.Ik zie het om mij heen en ik lach.Zoveel mannen die het zogenaamde "Paradijs zochten".En Voor Altijd en eeuwig gelokt werden en nog steeds door de verboden vruchten van dit "Paradijs"VROUWEN hebben geen grote auto's nodig!Vrouwen,dames meisjes willen gewoon van A naar B!meisjes zijn niet veeleisend!Ik heb ooit in 2002 en meisje gevraagd om met mij naar de film te gaan en zij zei:ja leuk.Marije."Daarna nog naar een Ierse pub gegaan op de Amstel!.Dat is al weer heel lang geleden!