su
door suzanne1511 Sep 13, 2012 om 14:31
Auto & vervoer

Ov-Chipkaart

Hallo! Eergister is mijn ov-chipkaart gestolen. Dit is een persoonlijke kaart waarop een weekabonnement staat omdat ik een student ben. Ik kan doordeweeks dus gratis reizen. Nu is deze gestolen en heb ik een nieuwe aan moeten vragen. Dit kan 10 werkdagen duren, hoewel ik vaak hoor dat men hem pas na drie weken heeft. De man aan de telefoon wist mij te vertellen dat ik in de tussentijd zelf moet betalen voor het reizen. Dit zal mijn zo'n 200 euro gaan kosten. Is dit geld bij DUO of de NS toch op een of andere manier terug te vragen? Want dit is natuurlijk belachenlijk! Ik ben student en heb recht op gratis reizen, behalve in het weekend. Het is onredelijk als ik hier de komende twee weken hier zelf voor moet gaan betalen.

579 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 13, 2012 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de kaart gestolen of ben je hem verloren. Meestal bewaar je dit soort kaarten in de portemonnee. Dat je anderen voor de kosten op wilt laten draaien is natuurlijk belachelijk.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2012 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelfregelen/verliesdiefstal/

Volgens mij is het verhaal in de link duidelijk, als je het direkt hebt doorgegeven zou de oude geblokkeerd moeten zijn enz enz.
Zo houden ze daar natuurlijk ook de vinger aan de pols, anders hebben ze geen controle meer op de kaarten.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2012 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iets wat echt desastreus is indien het gestolen wordt berg je zo op dat het niet gestolen kan worden. Natuurlijk heb je recht op gratis reizen, maar dan moet je er wel zelf voor zorgen dat je dat recht steeds als het nodig is aan kunt tonen en je kaart dus niet laten stelen. Je hebt oh zo veel zelf in de hand met een beetje nadenken en vooruitdenken. Dat heet nu je eigen verantwoordelijkheid dragen.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Sep 14, 2012 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben DUO of de NS jouw kaart gestolen dan?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is belachelijk-zonder N. je hebt recht zolang je je aan de regels houdt en die opvolgt.
En dat is al aan vele, vele anderen in dezelfde situatie net zo gepasseerd. Je hebt helaas je status als student nu tegen je. Het is algemeen bekend dat die rotzooien met alles wat kan en liefst nog ook met wat niet kan. Dus het wantrouwen is groot dat er fraude in het spel zou kunnen zijn.
Overigens is In je portefeuille bewaren niet zo´n erg goed idee/dan buigen ze vaak en na een tijdje begeven ze het ook/zit je weer met dezelfde problems!