adjepatatje
door adjepatatje Feb 6, 2018 om 09:24
Auto & vervoer

Parkeer sensor blijft de hele tijd piepen

Sinds kort piept mijn achteruitrijsensor onregelmatig bij het vooruit rijden. Heel irritant. Het betreft een Hyundai Tucson 2010. Weet iemand of ik dat (tijdelijk) kan uitzetten, zodat ik in ieder geval dat hinderlijke gepiep kwijt ben.

4031 6 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 6, 2018 om 09:26
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zou zeggen, vraag het eens aan de dealer of een garage waar die in onderhoud is.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2018 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rij even langs de dealer, of bel hem.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2018 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even langs de garage gaan en de boel laten uitlezen. Dan weet je wat er aan de hand is.

hansje klein
door hansje klein - Feb 6, 2018 om 11:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zou niets beters kunnen verzinnen dan eerst de sensoren goed af te sponsen of de trekhaak te verwijderen
en bij nul succes een test bij uw garage te laten doen ... maar dat hadden anderen ook al aangegeven!

- Een andere weg bij niet-fabrieksinbouw meegeleverde sensoren is, om naar een forum zoeken waar het zèlf-inbouwen wordt beschreven en dan te gaan terugwerken?

- U kunt ook het systeem 'even' uit laten zetten, om eventueel later iets te kunnen (laten) ondernemen. 'Even' tussen haakjes, want het gaat mogelijk om een soms ingewikkelde electronische klus en niet om alleen een sensor-vervangen of een toegankelijke aan- uitschakelaar (die zou dan ook in de gebruiksaanleiding staan!).

me
door mein33 - Feb 6, 2018 om 11:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zit er niet een eenvoudig drukknopje op het dashboard of de middenconsole waar de pieptoon mee kan worden uitgezet ?

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2018 om 11:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zou door vuil kunnen komen.
Kijk anders eens op forums voor Hyundai of bij problemcar. Anders toch maar naar de garage gaan?