Persoonsverwisseling bij Ned.Spoorwegen.
Onterecht in rekening gebracht abonnement door NS wegens persoonsverwisseling
12 maanden geleden heb ik een NS-account aangemaakt.Bij het openen van dit account zag ik bij "Mijn Gegevens" de naam CJ de XxxxH te Z staan ,terwijl mijn naam J de Xxxx ( zonder H) te Y is. Wij hebben dezelfde geboortedatum.
Meneer ui Z heeft een 1e klas abonnement terwijl ik een ov-chipkaart heb met 2e klas abonnement.
Na vele telefoontjes en emails met de helpdesk klantenservice ( die overigens totaal verschillende en tegenstrijdige adviezen geven en geen incidentnummers meer verstrekken) heeft de NS mijn account verwijderd en moest ik een nieuw account aanmaken. Tot mijn verbazing staan er nu een 1e klas van die andere meneer en een 2e klas abonnement van mij op mijn account. Ik betaal het 1e klas abonnement van meneer CJ xx xxxxH uiteraard niet. Inmiddels heb ik een aanmaning met opslag van gerechtsdeurwaarde Groenewegen ontvangen. Maar ik ga ervan uit dat de bewijslast dat ik een 1e klas abo heb aangevraagd bij de NS ligt en ik Niet hoef te bewijzen dat ik Niet voor een ander een abonnement heb aangevraagd.
Vorig jaar gaf de helpdesk nog een email adres van de NS door, dat mogen ze nu niet meer doen zeggen ze. Het Webformulier om klachten in te dienen schijnt alleen bereikbaar te zijn via de virtuele medewerkster EVA. Maar zij verwijst mij alleen het 0900 nummer. Als U ook wilt mailen; dit emailadres ns@mailuk.custhelp.com met automatisch gegenereerd antwoord met Incidentnummer staat niet op de site van NS maar werkt wel.
Inmiddels heeft de NS Excuses voor het "ongemak" ( een jaar lang ergernis) gemaakt.
Het was een systeemfout waardoor producten van personen met dezelfde geboortedatum en vrijwel gelijke achternaam werden gekoppeld.!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer