ro
door rooske1953 Jun 1, 2012 om 12:12
Auto & vervoer

Rijlesoplichting

Ik nicky had vorig jaar gereageerd op een advertentie(pop up) op internet. Voor een gratis rijles.Heb me daarvoor ingeschreven. Maar binnen de 7 dagen opzeg termijn heb ik telefonisch afgezegd. Dacht dat daarmee de kous af was. Maar sinds een half jaar word ik geterroriseerd door een bedrijf ALEKTUM te Amsterdam . Zij eissen 96,64 euro voor diensten van een bureau dat ik zou hebben ingeschakeld om een rijschool voor mij te zoeken in de buurt. Dit is niet het geval. Na herhaldelijke emails , telefoontjes en brief van mijn kant blijft het dreigen doorgaan. Wie heeft dergelijke ervaringen en heeft iemand mischien een oplossing om van die oplichters af te komen. hartelijk dank alvast.

590 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 1, 2012 om 12:29
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Maar binnen de 7 dagen opzeg termijn heb ik telefonisch afgezegd.

Dit is niet per aangetekende post gebeurd, dus er kan heel eenvoudig gezegd worden dat het niet opgezegd is/niet aangekomen is. Dus vrees ik dat je zal moeten betalen. En verder het advies om in de toekomst eerst de algemene voorwaarden te lezen vóórdat je het akkoord vinkje geeft. Want daar zal zeker ingestaan hebben dat je voor niet afgenomen diensten wèl moet betalen.

dc
door dcz - Jun 1, 2012 om 12:34
439 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt U aangeven bij welke rijschool dat dan is geweest?
verder lijkt het me in eerste instantie niet al te ingewikkeld:
Een gratis rijles is een gratis rijles. Met dat andere bedrijf heeft u niets te maken, tenzij er voorwaarden zijn die u niet heeft gemeld.
Eiser zal aannemelijk moeten maken dat zij de kosten op u kunnen verhalen, waarschijnlijk is dat niet het geval.
Stuur Alektum een (aangetekende) brief waarin u stelt niet van plan te zijn te betalen aangezien u geen contrcat of iets dergelijks bent aangegaan. Vermeld tevens dat u een eventuele gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet en overweegt aangifte te doen vanwege oplichting.
Laat u even weten hoe het afloopt?

mahadma
door mahadma - Jun 1, 2012 om 12:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@dcz,

een "akkoord algemene voorwaarden" aanvinken, is dat wel of geen contract?
De eerste rijles zal waarschijnlijk zeker gratis zijn geweest, maar wel met de verplichting van meer afname.

rm
door rma070 - Jun 13, 2012 om 04:41
52 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf MOET aantonen dat ze handelen volgens de regels en ook aantonen dat U nalatig bent geweest, alectrum is erg aggressief ...