Ma
door Margreet83 Mar 8, 2017 om 11:52
Auto & vervoer

Ruitvervanging carglass

Vorige week hadden we ons voorraam van de vw bus kapot...
We zijn niet verzekerd, want hoe vaak gebeurd het nou dat je raam stuk is..
Je betaalt je blauw voor nix..
Dus we bellen carglass over wat het eventueel gaat kosten om het voorraam in de bus(bj 2001)  te laten vervangen..
Duurde een 5 min toen kregen we een mail!! €1107,60 zou het kosten!
U begrijpt in geen 1100 jaar dat dat zou gebeuren..
Dus verder gebeld met autotaalglas met de zelfde vraag! Ook daar kregen we snel mail van! € 270,- incl.
Dat scheelt € 800,- dus in mijn ogen een pure oplichting van carglass!!

4059 12 Rapporteer

kv
door kvjapio - Mar 8, 2017 om 11:56
281 Antwoorden / Vragen

De een vraagt meer dan de ander. Dat lijkt me geen oplichting, maar handelsgeest. En uw handelsgeest zorgt nu voor de goedkoopste oplossing. Goed gedaan.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2017 om 12:20
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Maar ja, de reclame van Carglass op televisie moet ook betaald worden. Goed dat u in ieder geval heeft rondgebeld. Enne.... oplichting maar niet gebruiken: het is "wat de gek er voor geeft", in dit geval wil betalen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2017 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weet je wel zeker dat het om dezelfde 'opdracht' gaat?
Repareren is iets anders dan vervangen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 8, 2017 om 12:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de merkloze autoruiteninzetdealer had je overigens nog veel minder betaald.

Het is zo duur opdat ze samenwerken met verzekeraars. Hoe duurder iets is des te eerder sluiten mensen een verzekering af..

ne
door neodutchio - Mar 8, 2017 om 12:32
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Een groot pand, veel personeel, 24 uur per dag inzetbaar moet betaald worden.

Daarnaast is het de vraag of u hier ook appels met appels aan het vergelijken bent. Ik ben ooit gaan 'shoppen' voor een raam voor een Jeep. Ja, je kan origineel nemen bij een groot duur bedrijf die gaat bestellen in Florida aangezien het een Amerikaanse auto is, evt met filter en allerlei andere toeters en bellen. Je kan ook voor standaard gaan zonder allerlei functies bij een lokale ruitenboer die net zo goed past. En ja, dit levert een enorme besparing op.

Maareuh.... even op internet de betekenis van het woordje oplichting zoeken. Daarna mag u ook even kijken bij laster en smaad.

Ma
door Margreet83 - Mar 8, 2017 om 12:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik weet zeker dat het om de zelfde opdracht ging..
Maar vindt het niet een prijs verschilletje zeg maar..

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 8, 2017 om 12:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Originele of immitatie ruit scheelt ook nogal.

ne
door neodutchio Mar 8, 2017 om 17:09
5173 Antwoorden / 12 Vragen

De opdracht is wel hetzelfde, immers, vervangen van de ruit. Maar zoals ik in mijn voorbeeld heb willen uitleggen is dat er veel verschil zit tussen een ruit en een ruit.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 8, 2017 om 12:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Haha online zijn er bedrijven die het voor €195 doen, wat een oplichters, 270 euro durven te vragen.
https://www.voorruit.net/vw/transporter.html heb in dit voorbeeld een Transporter gekozen.
Maar het verschil tussen een. WA en WA plus is een paar euro per maand. Deel de 270 eens door 5 euro verschil per maand, dan kunt u 54 maanden premie betalen en had het u nu niets gekost, zelfs niet bij Carglass.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2017 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is nu uw vraag?

br
door bravehenk - Mar 8, 2017 om 12:37
206 Antwoorden / 0 Vragen

Volgende keer eerst rond bellen en niet achteraf.
Vooral als u niet verzekerd bent voor ruitbreuk.
Als u een TV o.i.d. gaat aanschaffen gaat u toch ook vooraf zoeken naar de laagste prijs?
Het is geen oplichting(alweer ten onrechte gebruikt).

groeten Henk

jo
door jorisw - Mar 8, 2017 om 12:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Juristen van Carglass, kom er maar in.

zoekster1
door zoekster1 Mar 8, 2017 om 13:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Forget it. Carglass gaat hier echt geen ruchtbaarheid aan geven. Staat er ook nog 'in mijn ogen''  dan wordt het juridisch nog moeilijker aanvechtbaar. Carglass zal hopen dat dit topic een stille dood sterft.

sw
door swat1500 - Mar 8, 2017 om 17:00
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Carglass is ook bepalend wanneer u belt voor de vervanging. Overdag met afspraak is goedkoper dan buiten kantoor uren en in het weekend.

Er is geen sprake van oplichting. De prijs is u netjes vooraf bekend gemaakt. U bent niet verplicht naar hen toe te gaan.

ha
door halex - Mar 8, 2017 om 20:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer dat u niet weet wat oplichting is. Een (hoge) prijs vragen voor een reparatie staat iedereen vrij. Ik bied aan om uw autoraam voor € 11.675,- te vervangen. Gaat u nu aangifte tegen mij doen?
Nee, natuurlijk niet. Want dat kan niet. Ik maak me pas schuldig aan oplichting als ik voor dat bedrag niet een nieuw raam in uw bus zet, maar u de bus teruggeef met doorzichtig landbouwplastic in de sponning.