adjepatatje
door adjepatatje Jan 22, 2014 om 14:10
Auto & vervoer

Slagboom parkeergarage lijkt vanzelf te openen

Nadat ik mijn inrijkaartje heb betaald en daarna naar de slagboom (uitgang) van de parkeergarage rij, gaat deze al open voordat ik m'n autoraam heb geopend of überhaupt mijn uitrijkaartje heb gepakt (zit in mijn zak). Voorheen moest ik 'm eerst door de scanner halen. Is dit nu een nieuw systeem of heeft mijn auto 'magische krachten'?

11923 4 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jan 22, 2014 om 15:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gaat op basis van het kenteken. Bij de ingang wordt het kenteken gelezen (staat ook op het parkeerkaartje). Als je weg rijdt (en je hebt betaald) dan wordt het kenteken weer gelezen en gaat de slagboom open. Links of rechts bij de in- en uitgang zie je de camera's staan op ca. 50cm hoogte.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 22, 2014 om 18:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht je daar parkeren met de auto van de zaak en het zijn privé km's, zou ik een beetje heel erg gaan uitkijken of nog beter ergens anders gaan parkeren.

pi
door pieterwolters - Jan 22, 2014 om 22:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als je fraudeert met een auto van de zaak moet je uitkijken. Als je gewoon belasting betaald voor prive-gebruik is er niets aan de hand. En dit forum lijkt me niet de plaats om fraudeurs te helpen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 22, 2014 om 23:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 22 jan 2014, 22:01]Alleen als je fraudeert met een auto van de zaak moet je uitkijken. Als je gewoon belasting betaald voor privé-gebruik is er niets aan de hand. En dit forum lijkt me niet de plaats om fraudeurs te helpen.
Jammer dat je de achterliggende gedachte van mijn tekst niet inziet. De strekking daarvan komt niet in de buurt van frauderen..