Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord
Sparta fietsen reageert niet op mijn schrijven. Heb diverse foto's waaraan ik kan aantonen dat de fiets van meer da 3.000 euro ondeugdelijk is en gevaarlijk. Alles moet via de dealer worden afgehandeld, maar de standaard die op het frame is gelast en waar mijn hiel telkens tegenaan komt, kan de dealer niet verwijderen. Deze moet er af geslepen worden en Sparta moet deze opnieuw spuiten. Ik wil graag mijn geld terug daar ik al een half jaar bezig ben met mailwisselingen en brieven schrijven waar Sparta niet eens meer op reageert. Mag dit zomaar? Graag zou ik met de belbus bij Sparta langs gaan. De accu van Bosch E-Speedbike gaat ook maar 35 kilometer mee, dan is deze leeg. Ik rij 30 kilometer van huis naar de zaak en moet de accu voor de terugweg weer opladen. Wat houd een E-speedbike dan in voor woon-werk verkeer?
Niet Sparta is het die u erop aan moet spreken maar de leverancier/fietsenmaker waar u de fiets hebt gekocht. Hij moet zorgen dat u krijgt waarop u recht hebt. De fiets wordt met de standaard zo af fabriek geleverd vermoed ik en zo hebt u hem gekocht en wanneer u zich goed heeft geïnformeerd ook op proefgereden. U kunt niet verwachten dat wanneer het u nu niet bevalt opeens maar anders moet op kosten van een ander. De accu bij normaal gebruik lijkt mij inderdaad wat aan de magere kant voor wat betreft de actieradius. Wat zeggen de specificatie? Wanneer dit erg veel afwijkt dan de leverancier vragen om een goede oplossing.
Uw leverancier van de fiets moet u aanspreken voor de garantieclaim, niet de fabrikant Sparta daar hebt u nimmer geen binding mee gehad.
[quote=henkhh schreef op dinsdag 17 nov 2015, 20:31]Niet Sparta is het die u erop aan moet spreken maar de leverancier/fietsenmaker waar u de fiets hebt gekocht. Hij moet zorgen dat u krijgt waarop u recht hebt. De fiets wordt met de standaard zo af fabriek geleverd vermoed ik en zo hebt u hem gekocht en wanneer u zich goed heeft geïnformeerd ook op proefgereden. U kunt niet verwachten dat wanneer het u nu niet bevalt opeens maar anders moet op kosten van een ander. De accu bij normaal gebruik lijkt mij inderdaad wat aan de magere kant voor wat betreft de actieradius. Wat zeggen de specificatie? Wanneer dit erg veel afwijkt dan de leverancier vragen om een goede oplossing.
[quote=henkhh schreef op dinsdag 17 nov 2015, 20:31]Niet Sparta is het die u erop aan moet spreken maar de leverancier/fietsenmaker waar u de fiets hebt gekocht. Hij moet zorgen dat u krijgt waarop u recht hebt. De fiets wordt met de standaard zo af fabriek geleverd vermoed ik en zo hebt u hem gekocht en wanneer u zich goed heeft geïnformeerd ook op proefgereden. U kunt niet verwachten dat wanneer het u nu niet bevalt opeens maar anders moet op kosten van een ander. De accu bij normaal gebruik lijkt mij inderdaad wat aan de magere kant voor wat betreft de actieradius. Wat zeggen de specificatie? Wanneer dit erg veel afwijkt dan de leverancier vragen om een goede oplossing.
Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken. Zoals ik heb geschreven werkt de dealer mee, maar kan niet de uitstekende gelaste kop verwijderen. Dan moet hij deze er af slijpen.
Als je constant in de maximum stand, en onjuiste versnelling, rijdt is die 35 km niet zo vreemd met een bij de fiets geleverde standaart accu. Wat die fietsstandaard betreft dit had u toch al direct op moeten vallen. Vindt het wel vreemd tenzij u met uw tenen op het pedaal zit, dan steekt de hak ver uit. En ook met een speedboot kun je een proefvaart maken bij aanschaf dus waarom op een E-bike niet ?. En die blauwe kentekenplaat heeft u voor de E-bike, met trapondersteuning, niet nodig. Wel als het een geheel electrische fiets is.
[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 nov 2015, 13:22]Hallo wiheda,
.....Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken.....
Die vat ik even niet ....
Als de fiets ná aanschaf niet bevalt is dat héél vervelend, maar daar kun je de verkoper/maker natuurlijk niet (altijd) op aanspreken.
Als je met een accu te weinig km kan maken kan dat verschillende oorzaken hebben: klik
Accu met te weinig capaciteit aangeschaft.
Je dealer zou daar uitsluitsel over moeten kunnen geven.
35 km lijkt me voor een moderne fietsaccu inderdaad aan de lage kant.
Voor de belbus:
Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CS in Hilversum. Of mail naar belbus(at)vara.nl
Suc6
De speedboot is zo'n gevalletje mobiel veranderd het woord en even niet opletten.
Moet dus Speedbike zijn.
Dank je voor het adres
[quote=gerbera schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:36]Als je constant in de maximum stand, en onjuiste versnelling, rijdt is die 35 km niet zo vreemd met een bij de fiets geleverde standaart accu. Wat die fietsstandaard betreft dit had u toch al direct op moeten vallen. Vindt het wel vreemd tenzij u met uw tenen op het pedaal zit, dan steekt de hak ver uit. En ook met een speedboot kun je een proefvaart maken bij aanschaf dus waarom op een E-bike niet ?. En die blauwe kentekenplaat heeft u voor de E-bike, met trapondersteuning, niet nodig. Wel als het een geheel electrische fiets is.
Gerbera, Zou toch nog even goed de verkeerswet lezen.
Voor een gewone fiets met accu die maximaal 23 km per uur ondersteund is geen blauw kenteken nodig. Voor de E-Speedbike die ondersteund tot 45 km pu, wat haast alleen haalbaar is als men goed getraind is (ik train in het weekend 80 tot 100 kilometer achtereen op mijn racefiets) en dan is dit nog niet haalbaar om continue te doen, daar de fiets behoorlijk aan het gewicht is. Tevens wil je ook niet bezweet op je werk aan komen, vandaar de fiets voor woon- werkverkeer.
En niet iedere fietsenzaak heeft een paar fietsen van 3.000 euro in de winkel staan.
Van mijn model, de Sparta Bosch E-Bike had hij alleen het dames model staan die was besteld en stond nog in de doos. Dat de standaard niet onder het frame zit, maar aan de zijkant wordt gemonteerd is dan niet goed zichtbaar. Deze moet er immers nog worden opgezet. En nee ik rij niet op mijn tenen. De standaard is te dicht op de trapas gemonteerd, vandaar dat Sparta al een speciale beugel heeft ontworpen om bij deze serie fietsen het probleem deels op te lossen door deze beugel op de plaats van de standaard te plaatsen en de standaard weer op de beugel. Een pleister voor het bloeden. En het ziet er niet uit met al die bouten.
Sparta weet dus wel degelijk dat dit een probleem is, maar verkoopt liever deze serie leeg om de volgende te verbeteren. En kijk je naar de standaard als je een fiets koopt of naar het model en kleur?
Ik kijk niet naar de standaard. En je gaat sommige dingen pas merken als je lange stukken rijd, zoals ik.
Wat betreft de standaard accu, op een E-Speedbike van Sparta heb je maar één soort bosch accu van 600 watt. Je hebt niet de keuze tussen brons, zilver en gold zoals de gewone elektrische fiets. Ik heb daar Sparta al over aangeschreven of ze zwaardere accu's kunnen leveren. Sparta verwijst je dan door om zelf maar contact op te nemen met Bosch, daar zij de accu's van rond de 800 euro leveren. Ook zoiets van doorschuiven of over de schutting gooien om zelf maar zo min mogelijk te hoeven ondernemen en navragen.
[quote=mein33 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:40][quote=wiheda schreef op woensdag 18 nov 2015, 09:24]
Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken.
Ga er maar even vanuit dat de "speedboot" voor u hetzelfde is als een "speed-bike".
Deze bewering die u hier doet klopt niet, u had en/of kunt een proefrit maken bij het Sparta testcentrum.
En met dit type fietsen kunt u bij een constante maximale vermogensbelasting van de accu geen wereldwonder m.b.t. de axi-radius verwachten.
Voor "heen" moet de accu geladen worden en voor "weer" weer.
U kunt de axi-radius eenvoudig uitbreiden door gebruikt te maken van een Range extender.
De enige manier om een testrit te maken is inderdaad bij het testcentrum van Sparta zelf. Dan moet ik eerst een flink stuk rijden met de auto om een ritje te maken. Er zijn maar weinig rijwielhandelaren die met een groene plaat jou op een nieuwe Speed-Bike laten rijden.
Ik kan met al mijn problemen bij mijn dealer terecht en die heeft er al heel wat verholpen. Nu is de beugel die de derailleur moet beschermen gewoon afgebroken doordat je met een hoge snelheid over kuilen en hobbels rijd.
Niet alles op deze fiets is zo stevig gemaakt zoals men moet verwachten op een E-speedbike.
De remmen, stuur en frame zijn extra stevig. Verder blijft het licht materiaal van een standaard sportfiets.
De dealer heeft zelfs een extra beugel bevestigd op het achter spatbord, daar deze zo dun is, dat deze gewoon heen en weer gaat door de zware beugel waar de blauwe kentekenplaat in zit.
Hallo wiheda,
.....Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken.....
Die vat ik even niet ....
Als de fiets ná aanschaf niet bevalt is dat héél vervelend, maar daar kun je de verkoper/maker natuurlijk niet (altijd) op aanspreken.
Als je met een accu te weinig km kan maken kan dat verschillende oorzaken hebben: klik
Accu met te weinig capaciteit aangeschaft.
Je dealer zou daar uitsluitsel over moeten kunnen geven.
35 km lijkt me voor een moderne fietsaccu inderdaad aan de lage kant.
Voor de belbus:
Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CS in Hilversum. Of mail naar belbus(at)vara.nl
Suc6
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Vacatures met dezelfde tekst en salaris, maar op 39 verschillende locaties?
Receuiters die willen zoveel mensen bij zich laten aansluiten voor hun verdienmodel bij bedrijven. Maar is het toegestaan om mensen te lokken met "nep-vacatures"? Bij Synsel Techniek staat slechts 39 keer de vacature (chemisch) procestechnoloog met dezelfde vacaturetekst en salarisindicatie, met enkele kleine veranderingen om ze "uniek" te maken. Zouden 39 bedrijven in heel Nederland toevallig pre ... Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer